Gå til innhold

Dette telefonnummeret har ringt titusener av nordmenn i helgen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ringte tilbake, og det er jeg glad for! Nå har jeg fått meg verdens deiligste kjæreste, som også er stinn i penger, og hun kommer hit på besøk til helgen.

Jeg måtte bare betale flybillettene til 100000,- da hun hadde problemer med VISA-kortet sitt, men skulle betale meg tilbake det dobbelte :)

 

Kjekt at du har funnet deg en skikkelig dame. Hva er vel 100.000 da?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg ringte tilbake, og det er jeg glad for! Nå har jeg fått meg verdens deiligste kjæreste, som også er stinn i penger, og hun kommer hit på besøk til helgen.

Jeg måtte bare betale flybillettene til 100000,- da hun hadde problemer med VISA-kortet sitt, men skulle betale meg tilbake det dobbelte :)

 

Ha,ha,ha,den var ikke værst. Slik jente ønsker jeg meg også ?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Slapp av folkens: Det er bare Prins M'bongo Dongo av Nigeria som er tvunget i eksil av regjeringsstyrkene! Han trenger hjelp til å betale ut en kontainer full med hele kongedømmets gull, juveler og penger! Altså her snakker vi milliarder!!!

 

Han ble så takknemlig når jeg gikk med på å betale tollklareringen (lusne 500.000,-), at jeg skal få 100 millioner som takk!! For ham er det ingenting sier han! Altså: WOW!

 

Nå skal jeg rett inn til sjefen og fortelle ham hvor han kan stappe den bedritne jobben min, og så rett hjem til mamma og vente på pengene! (ja, jeg solgte selvfølgelig huset mitt for denne once in a lifetime gigantinvesteringen!)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hvorfor Klarte ikke journalisten å stille det eneste interessante spørsmål i denne sak - hvor mange idioter finnes det i landet her, som ringer tilbake, selv uten å ha søkt på nett og oppdaget at nummeret er beryktet for telefonterror. Noen idioter må det være som holder liv i f**nskapet.

 

Det hender noen ganger at jeg ringer folk uten å mene å gjøre det. For eksempel når jeg sliter med å fiske mobilen ut av lomma, jeg bruker fysisk knapp til å aktivere skjermen, ikke låseskjerm. Det har også hendt at jeg av en eller annen grunn tror mobilappen oppfører seg noenlunde likt kontaktappen, epostappen eller SMS-appen, og da har det også gått noen uønskede oppringinger ut. Jeg har f.eks. forsøkt å kopiere nummeret ut for å søke opp på telefonterror.no, og i stedet da startet en oppringing. Til et meningsmålingsbyrå. 

 

Når det er sagt, kan jeg godt telle som idiot, det er greit det. Og ork. Hvis man kan telles dobbelt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, jeg lot meg ikke lure, jeg lånte kompisens telefon (han lot telefonen ligge på salongbordet da han gikk på dass) og ringte tilbake, og snakket lenge (kameraten min hadde magetrøbbel) med en sympatisk ung mann med dårlige engelskkunnskaper.

 

Han sa han kunne skaffe meg komplette årganger av Donald Duck fra årene 1919-1922, jeg v ar selvsagt skeptisk, da Donald Duck ikke var skrevet før 15 år etterpå, men han virket så sympatisk, at jeg slo til med kameratens VISA-kort, som lå i omslaget til mobiltelefonen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hovedproblemet er at dette automatisk blir belastet telefonregningen uten at man får noen som helst informasjon om det. Dette burde ikke være lovlig.

Telefonselskapene må bli lovpålagt en dialog i oppstart av samtalen hvor man må få et valg om å godkjenne belastningen eller kunne avbryte samtalen slik at man blir kvitt denne piratvirksomheten. Da hadde dette ikke vært noen problem. Antar at telefonselskapene vet om telefonnummer fører til slike belastninger. Eller er det fritt fram i etterkant å sende regning til telefonselskapene som belastes oss? Hadde de vært tvunget til å sende regning i posten, så hadde det vært enkelt å avvise.

 

Skulle ikke forundre meg om telefonselskapene tjener penger på dette.

Endret av Kaj A
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Merker jeg får veldig mye svindelanrop fra Storbritannia selv (+44-koden). Av en eller annen grunn tar ikke telefonterror-appen seg av så mange utelandske numre.

 

De utenlandske svindeloperatørene har gjerne callbots som ringer deg opp igjen sekundet du avviser anropet. Jeg måtte legg på fire ganger på rad før det ga seg. Rimelig irriterende.

 

En stund var det jo åpent for at man kunne spoofe telefonnummere slik at svindeltelefonen tilsyneslatende kom fra Kari Nordmann oppi Elvebakkesvingen 10.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...