Gå til innhold

Problem med taisol CGK760


Neon

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har netopp kjøpt meg ny vifte, en Taisol CGK760, siden den gamle jeg hadde (En Globalwin vifte) ikke kjølte nok. Når jeg nå sjekker tempraturen er den veldig høy, 55-60 *C. Hva kommer dette av? Har prøvd to vifter, men ingen av dem kjøler nok. Bruker Artic Silver II. Prosessoren min er en Athlon T-Bird 1,33mhz.

 

Noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2001-10-23 15:23, Neon skrev:

Hei!


Har netopp kjøpt meg ny vifte, en Taisol CGK760, siden den gamle jeg hadde (En Globalwin vifte) ikke kjølte nok. Når jeg nå sjekker tempraturen er den veldig høy, 55-60 *C. Hva kommer dette av? Har prøvd to vifter, men ingen av dem kjøler nok. Bruker Artic Silver II. Prosessoren min er en Athlon T-Bird 1,33mhz.


Noen som har noen forslag?




 

 

Hva er kabinett temp?

Det har mye å si på prosessor temp.

Prøv med minimum 1 vifte som blåser inn i front og en som blåser ut bak.

Lenke til kommentar

Har du fjernet den orig. thermalpad fra taisolen, har du fjernet gammel kjølepasta fra CPU, alt dette før du setter på viften med ny arctic.

 

Har selv et sual system som kjører på 45C med 2X Taisol fra netconnection.no, fungerer helt fint.

 

Du kan evt prøve å kjøre på en 3-4 overgang slik at vifta ikke drar strøm fra HK

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hmm.. Jeg tror du har et poeng, cyberklad.

Hvis denne trege prosessoren blir 55-60 grader C, betyr nok det at temperaturen i kabinettet er et sted mellom 55 og 60 grader. Da er det ikke usannsynlig at temperaturen utenfor kabinettet også er 55-60 grader. Det er med andre ord snakk om en person som har det meget varmt.

Lenke til kommentar

1. har 3 vifter i kabinettet.

2. Har fjerna alt som heter termalpad, rensa med isoprypanol. (så alt burde være i orden der)

 

Og en kommentar til cyberklad sitt innlegg;

Før du kommer å prater om hvor varm min prosessor er osv. bør du sjekke de innlegg du har selv kansje?

 

Utdrag:

"noen som har en ide om hva jeg kan gjøre for og få ned temperaturen på min ikke over klokka athlon 1200.

 

den ligger på 54C idle med fop38 (7670 rpm) med artic silver goop.

 

fatter ikke hvorfor den varmer saa ekstremt."

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Neon på 2001-11-13 17:57 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-13 18:09, MailMan13 skrev:

50-60 grader skulle ikke være mulig med Taisolen uten overklokking og høy spenning. (Med mindre kabinett-tempen er 35-40 grader da...)


Sikker på at den er riktig festet? Jeg spør fordi det er lettere å sette på klipset hvis den står feil vei.


 

 

 

 

jeg har en t-bird 1400 og jeg har en cpu temp på ca

58- 63 med taisol 760.. har aopen hq08 med en vifte

i bunn og 2 vifter på toppen.

 

 

går det an og sette kjøleren feil vei?? når jeg så på kjøleren så så det ikke ut som det var noe spesiell vei den skulle stå??

 

har bestilt runde ide kabler og ny papst vifte til kjøleren så vi får se om det blir litt kjøligere da.

 

jeg har en kabinett temp midt i kabinetet på ca 28

Lenke til kommentar

Det er ikkkje lett å sette feil vei? Det er ei utskjæring i bunn på den sida som MÅ vende mot den sida av socketen der låsehendelen er "hengsla". Snur en mot all formodning kjøleren motsatt vei står kjøleren skeivt mot CPU, kun kontakt på ene siden mot ene klipset. Kjøleren ligger på skrå opp til den høge delen på socketen som er høyere enn flata på CPU der kjøleren skal ha kontakt.

Har taisol 760 med 80mm vifte som suger og tre stille vifter på innblås og 2 på avsug i Chieftec Maxitower. Har etter PC Alert III: CPU (XP1700+) 38 grader Celsius , system 31 og rom 22 til 23 grader.

Etter systemovervåkninga i Win 98 SE er prosessorbelastninga nå 65 - 70 % kanskje ikkje verdens mest nøyaktige data?, har enda ikkje vært over 50 grader.Har MSI K7T266 PRO2-RU , som det står over er vel ofte temperaturdataene fra hovedkortet ganske fleksible - store forskjeller. Har kjent på kjøleren med handa - omtrent ingen temp.Har ett tynt lag Artic Silver2 - fjerna paden når eg fikk Taisolen i mai.

Lenke til kommentar

Quote:

prøvd to vifter, men ingen av dem kjøler nok. Bruker Artic Silver II. Prosessoren min er en Athlon T-Bird 1,33mhz.

 

Noen som har noen forslag?

-------------------------------------------------------

 

hmms, kommer jeg med en liten venligsinna mobbing av at noen har skrevet at de har en t bird på 1,33Mhz.

Og så blir jeg hudflette for og ha gjort en skrivefeil.

Oh well. shit happends.

btw fatter enda ikke at en prosessor paa 1,33Mhz kan bli noe serlig varm.

derimot saa kan en amd tbird på 1,33Ghz utvikle en god del

jeg hadde det samma problemet med en amd 1,2Ghz som laa på 55C idle med fop38 (jettfly 7600 rpm) og fa med ei 120mm i front og rom temperatur i kabinettet.

så ikke bekymer deg for den tempereturern, er bare noen av de der cpuene som bare likert seg på varme steder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...