Gå til innhold

[Løst] Problemer med innlogging på App store, iTunes, etc på iPad 3


fotonisse

Anbefalte innlegg

Har «arvet» min datters eldre iPad, som jeg forsøker å sette opp, men her møter jeg store utfordringer når jeg skal fullføre oppsettet.

 

Jeg kommer så langt at jeg får satt den opp med min Apple-id, men så er det stopp.

 

Når jeg forsøker å logge inn på App store eller iTunes, så spør iPad etter Apple-id og passord, og det taster jeg inn. Men får så beskjed om at jeg må benytte en verifiseringkode som blir sendt til en av mine andre enheter (har totrinnsverifisering aktivert for min Apple id).

 

 

 

Koden får jeg frem på min Mac så det fungerer slik det skal, men jeg har ingen steder jeg kan slå inn koden på iPaden jeg forsøker å logge inn på. Det kommer ikke opp noen ting som jeg kan taste inn den 6 sifrede koden jeg mottar.

 

Jeg får heller ikke oppdatert iPaden til en nyere versjon av ios, siden jeg ikke får logget inn på App store.

 

 

Jeg benytter en Google konto som mailkonto, lagring av kontakter, synkronisering av kalenderen, etc, men den får jeg heller ikke satt opp på denne iPaden. Jeg kommer igjennom brukernavn (e-post adressen) og taster inn passordet til min Google konto, men ender tilbake til at jeg må velge konto igjen. Det samme gjentar seg hver eneste gang jeg forsøker.

 

Er denne iPaden rett og slett for gammel til at den kan settes opp og brukes nå?

 

iPaden fungerer ellers, men blir jo likevel ganske ubrukelig når den ikke kan settes opp komplett på nytt igjen.

Alt fungerte når min datter benyttet den, og vi har slått av nøkkelring, finn min iPad, slettet den fra hennes Apple id og slettet iPaden helt før jeg tok den over. Vi har flere iPhoner og andre iPader her i huset som jeg har satt opp alle sammen, og de fungerer alle sammen, men akkurat denne her er ikke akkurat så veldig samarbeidsvillig denne gangen.

 

Noen tips/forslag til hva jeg kan gjøre for å komme litt videre?

 

Har også slettet den fra min Apple id, fjernet nøkkelring, og finn min iPad, slettet den og prøvet på nytt, men det samme gjentar seg.

Endret av fotonisse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når Apple-id skal logges inn på App store og iTunes, så er det brukernavn og passord som vanlig, på min Mac får jeg da en (totrinnsautoseringskode) 6 sifret kode. Så måtte jeg taste inn passordet på nytt, og så taste inn den 6 sifredekoden i kombinasjon (rett etter uten mellomrom) med passordet til min Apple-id.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...