Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe bruktbil for rundt 100k, privat eller forhandler?


MPCME

Anbefalte innlegg

Hei, jeg planlegger å kjøpe bruktbil iløpet av et par uker, og må nok reise til andre siden av landet for å kjøpe, da utvalget og prisene i Tromsø er ganske dårlig.

 

Jeg lurer på om jeg bør kjøpe privat eller hos forhandler? Ser at det fort blir mye dyrere å kjøpe hos forhandler, og jeg får mye mindre utvalg av biler, men bedre rettigheter om noe skulle gått galt. 

 

Flere biler jeg har sett på privat kan jeg få for 100 000kr og gått 100 000km. Skal jeg kjøpe lignende hos forhandler koster de da enten 120 000kr, eller gått 200 000km. Er virkelig garantien og forbrukerrettighetene man får igjennom forhandler verdt 20-30000 kroner eller 100 000km?

 

Om jeg kjøper privat skal jeg selvfølgelig be om naf-test, men holder det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det spørs hvilken forhandler man kjøper av.

Kjøper du bruktbil f.eks av Møller, Bilia, Sulland så er de lokalisert i flere byer over hele landet som kan benyttes i garantiperioden . Spør for sikkerhets skyld om andre avdelinger kan kontaktes ved garanti henvendelser.

Bare Sulland av disse som er representert i Trømsø. Møller og Bilia er ikke nord for Trondheim.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Husk at hvis du tar fly sørover og skal se på en bil har du dårlige kort på hånden når du skal forhandle pris. Det er lett for en selger å holde seg hard siden han vet at hvis du ikke kjøper bilen og kjører den hjem ryker du på 3-4 tusen bare i flykostnader.

Om jeg reiser til de større byene og har et par dager på meg til å se på flere så vil jo det ikke være et problem. Fly med norwegian koster 400 kroner fra tromsø til oslo og omvendt så har fint råd til en bomtur.

Endret av CME
Lenke til kommentar

Høres ut som du har en plan. Husk at det finnes mange biler der ute og fryktelig mange er grovt overpriset. Ikke betal mer enn du må og finn et bra eksemplar. Bruktbilkjøp er nærmest et endeløst minefelt, fallgruvene er mange og dype, mange i den bransjen er kun ute etter å lure folk.

Lenke til kommentar

Søk på finn etter biler med komplett servicehistorikk og nylig utført eu-kontroll. Da er du sort of trygg.

 

Jeg vet ikke hva du er ute etter, men for rundt 100.000,- kan du få veldig fine Volvo V50/V60'er gått under 100k km.

 

Aberet er at motoren ikke er F1-standard, men fordelen er at det vanker både helskinn, automat og navigasjon der.

 

Skal du opp i hk, må du ned i standard eller opp i km-stand og alder, så alt blir en avveining.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...