Gå til innhold

Nordmenn vil lage ny Amiga


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er det bare å vente på at rettsakene begynner.

 

http://amigaworld.net/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=41775&forum=2

 

Det er vel Coloanto som hever de eier navnet til Amiga nå. Det kan fort bli problemer med salg og distribusjons rettigheter også til AmigaOS, da Hyperion entertainment hever de eier AmigaOS. Samt "AmigaONE", Coloanto hever de eier rettigheten til Workbench diskene. Også videre.

Lenke til kommentar

undefined

 

De fleste like produkter heter Armica eller Minimig eller noe slikt, får unngå problemer. Det har vært noen reproduksjon av originale deksler til Amiga1200 og 500 (tror jeg), de har så langt ikke blitt saksøkt. Hyperion har ingen interesser i selv datamaskinen, A-EON bruker ett annet produktnavn (AmigaONE), Coloanto derimot er mer usikkert skulle de sikre seg navnet, de har mest investert i klassisk Amiga, siden de selger Amiga Forever. kunne nok også tenkes at A-EON kunne være interessert da de kjøpte Amiga.org og www.amigaworld.net nettopp på grund av navnet. Det er også ITel som hever de eier noe av det Amiga Inc eide.

Lenke til kommentar

undefined

 

Hei Kjetil,

 

Du har helt rett i at greia rundt lisens er noe komplekst. Vi har dialog med rette folk vedr lisenser, og vi opplever dialogen som positiv.

Skulle ting ikke gå veien vedr dette, så vil vi selvsagt ikke brande produktet (om det faktisk blir satt til livs) på samme måte som på konseptbildene på nettsiden.

 

Ha en fin dag! ?

Lenke til kommentar

Består av raspberry sitt design, eller er det en raspberry pi? Både størrelse og portene stemmer overens ut fra det jeg kan se på bildet.

Hei :)

 

Vi føler oss relativt sikre på at vi kommer til å gå for ARM-basert hardware, men ingen ting er avgjort enda. Det blir mest sannsynlig ikke en Rpi, da vi er ute etter et board som kan tilby internlagring. Når det er sagt så er det Rpi vi bruker i dag når vi tester og utvikler vår software.

På bildet vårt så har vi tatt utgangspunkt i en OrangePi  (Rpi har ikke vertikale USB-porter) :)

Endret av Emubee
Lenke til kommentar

 

Består av raspberry sitt design, eller er det en raspberry pi? Både størrelse og portene stemmer overens ut fra det jeg kan se på bildet.

Hei :)

 

Vi føler oss relativt sikre på at vi kommer til å gå for ARM-basert hardware, men ingen ting er avgjort enda. Det blir mest sannsynlig ikke en Rpi, da vi er ute etter et board som kan tilby internlagring. Når det er sagt så er det Rpi vi bruker i dag når vi tester og utvikler vår software.

På bildet vårt så har vi tatt utgangspunkt i en OrangePi  (Rpi har ikke vertikale USB-porter) :)

 

 

Ser ut som ett meget fint tastatur, kunne i grund tenkt ett slikt til AmigaONE vis det ok å skrive på. Forstår jeg det rett, at det Joystick poter til USB adapter inne tastaturet?

Endret av Kjetil Hvalstrand
Lenke til kommentar

 

 

Består av raspberry sitt design, eller er det en raspberry pi? Både størrelse og portene stemmer overens ut fra det jeg kan se på bildet.

Hei :)

 

Vi føler oss relativt sikre på at vi kommer til å gå for ARM-basert hardware, men ingen ting er avgjort enda. Det blir mest sannsynlig ikke en Rpi, da vi er ute etter et board som kan tilby internlagring. Når det er sagt så er det Rpi vi bruker i dag når vi tester og utvikler vår software.

På bildet vårt så har vi tatt utgangspunkt i en OrangePi  (Rpi har ikke vertikale USB-porter) :)

 

 

Ser ut som ett meget fint tastatur, kunne i grund tenkt ett slikt til AmigaONE vis det ok å skrive på. Forstår jeg det rett, at det Joystick poter til USB adapter inne tastaturet?

 

Kult å høre at du liker utseendet på tastaturet. Vi har fått veldig gode tilbakemeldinger på dette (og musa).

Jepp, spot on vedr porter på tastatur :)

Lenke til kommentar

 

undefined

 

Hei Kjetil,

 

Du har helt rett i at greia rundt lisens er noe komplekst. Vi har dialog med rette folk vedr lisenser, og vi opplever dialogen som positiv.

Skulle ting ikke gå veien vedr dette, så vil vi selvsagt ikke brande produktet (om det faktisk blir satt til livs) på samme måte som på konseptbildene på nettsiden.

 

Ha en fin dag! ?

Ønsker lykke til håper dere får solgt tastaturet, tror det er mange i AmigaOS4 / MorphOS og Classic Amiga / fans som har lyst på noe slikt Tastatur / samt folk i emulator miljøet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...