Gå til innhold

Vero 4K; den ultimate media-pc'en?


Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hvordan har dere satt opp Vero til å hente filene den skal streame? 

 

Flytter inn i ny leilighet nå, og tenker litt på hvordan det skal se ut.

 

Holder det med en NAS, windows pc og Vero. Der NAS og Vero er sammenkoblet med en ethernet kabel?

Endret av InToRv
Lenke til kommentar

Du trenger ikke en windows pc (for avspilling, naturligvis greit å bruke for å flytte filer til NAS da) . Trenger ikke bruke egen dedikert nettverkskabel direkte mellom NAS og Vero4K; koble begge til det lokale nettverket ditt og alt er fint. Skal du spille av UHD blu-ray-filmer med veldig høy bitrate så er det fornuftig å bruke NFS share med fstab-definert oppkobling til NFS-share fra Vero4K (ikke via kodi). 

 

Uansett, Vero 4K fungerer utmerket på alle måter. Svært fornøyd.

Endret av TGB
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Jeg har fått min. Ingen mva, så det er flott. Men har et stort problem, HDR-filmene mine fungerer ikke:

https://discourse.osmc.tv/t/hdr-video-too-dark-on-a-hdr-tv/72687/16

 

Edit: Sam's (produsenten) sin entusiasme på forumet er fantastisk. Tenk hvis alle store firma hadde en sånn på forumet sitt!

 

Og der var den bug'en fikset. Fantastisk service.

 

Etter noen måneder kan jeg ikke annet enn å fullt ut anbefale denne avspilleren. Alt ser ut til å fungere, spiller alt av filer i god kvalitet, masse muligheter for de som har litt mer avanserte oppsett mtp lyd og bilde, og relativt billig.

Lenke til kommentar

Jeg fikk min Vero 4k+ i dag og har strevd og strevd med å få det til. Burde kanskje gått for en Shield da jeg ser at det meste av forumhjelp er kryptisk IT-prat om log´er og annet ;)

Jeg har følgende: NAS koblet til PC og router (ROG Rapture GT-AC5300) på kontoret vårt i andre etg. med etasjeskiller i tre. Avstand mellom Vero og router er ca.5 meter inkl etasjeskiller. Tanken var at denne routeren skulle mate TVene i huset med signal.

Jeg får ikke kontakt mellom Vero 4k+en og NASen, men får med pcen og kan browse documents (Filmer, foto osv) Jeg ønsker å kjøre 4K materiale og ting går nå via wifi grunnet at den enslige nettverkskabelen som går ned bare mater Huawei (Altiboks) med tv-signal da jeg kjører Altiboks HPV i bromodus til ROG Rapturen.

Kjørte nettopp Deadpool2 fil på ca 50Gb og den glir helt fint, MEN jeg ser i overganger der man ser himmel og skyer så er det rimelig mye overganger/lav bitrate artifacts. Klarte å laste ned add on for tekst og det funker bra, men Veroen er nok litt for "pro" for meg merker jeg ;)

Tanken var å streame 4K direkte fra NAS, men har nå 4K med so-so bitrate fra PC. Lurer på om det kanskje ville vært best å kjøpt en ekstern harddisk som jeg fyller opp med filmer og så plugger i Veroen for å være sikker på 100% qual?

Hva tenker dere om opplegget over?

 
Lenke til kommentar

 

Jeg fikk min Vero 4k+ i dag og har strevd og strevd med å få det til. Burde kanskje gått for en Shield da jeg ser at det meste av forumhjelp er kryptisk IT-prat om log´er og annet ;)

 

Jeg har følgende: NAS koblet til PC og router (ROG Rapture GT-AC5300) på kontoret vårt i andre etg. med etasjeskiller i tre. Avstand mellom Vero og router er ca.5 meter inkl etasjeskiller. Tanken var at denne routeren skulle mate TVene i huset med signal.

 

Jeg får ikke kontakt mellom Vero 4k+en og NASen, men får med pcen og kan browse documents (Filmer, foto osv) Jeg ønsker å kjøre 4K materiale og ting går nå via wifi grunnet at den enslige nettverkskabelen som går ned bare mater Huawei (Altiboks) med tv-signal da jeg kjører Altiboks HPV i bromodus til ROG Rapturen.

 

Kjørte nettopp Deadpool2 fil på ca 50Gb og den glir helt fint, MEN jeg ser i overganger der man ser himmel og skyer så er det rimelig mye overganger/lav bitrate artifacts. Klarte å laste ned add on for tekst og det funker bra, men Veroen er nok litt for "pro" for meg merker jeg ;)

 

Tanken var å streame 4K direkte fra NAS, men har nå 4K med so-so bitrate fra PC. Lurer på om det kanskje ville vært best å kjøpt en ekstern harddisk som jeg fyller opp med filmer og så plugger i Veroen for å være sikker på 100% qual?

 

Hva tenker dere om opplegget over?

 

Første tanken min er at avstand / wifi-signal til vero'en har ikke noe å si på kvalitet. Enten så fungerer det, eller så hakker det hvis vero ikke klarer å hente ut data raskt nok. Det er ikke noe mulighet for kvalitetsendring fra NAS til vero.

 

Når det kommer til disse overgangene på himmelen, er det f.eks halvsirkler der det er en to forskjellige blånyanser? Eller er det "firkanter"/artifacts mellom blått og hvitt?

 

Edit: Og er NAS'en bak pc'en? Kan du tegne hvordan det er koblet opp, og evt hvordan du delte filene på NAS'en? (samba/smb/ftp/etc).

Endret av Axefjord
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...