Gå til innhold

Dimmitering etter Lovbrudd.


44206

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om man burde vil jeg si spørs på lovbruddet og delvis din innsats.

Om man kan få det tviler jeg veldig sterkt på mtp, at de kun velger de dem har lyst til å ha inn, så hvorfor skal de ta sjansen på deg igjen?

Det er vanskelig nok for de som ikke har hatt en sjanse..

Lenke til kommentar

Med tanke på at du bare har tre måneder resttjeneste kommer du neppe til å bli kalt inn på nytt, ettersom Forsvaret ikke har lov til å ha en person i førstegangstjeneste mer enn totalt 365 dager. Du ville altså måttet dimittere på nytt tre måneder etter innrykk, noe Forsvaret hverken har nytte eller interesse av.

Lenke til kommentar

Er det så lett å slippe FGT? Kan jeg spørre hva lovbudet var? 

Vet ikke hva du mener med "så lett". Rimelig dumt å gjennomføre et lovbrudd for å slippe.

Men ja, det er lett. Det aller beste er at du møter opp på sesjon, så er det rett og slett bare å si du har vondt i knær og rygg etter mange år med f.eks skating. På den måten kaster du ikke bort noens tid, og en annen person som har lyst, får lov til å komme inn.

 

Ikke vent til innrykk med klagingen for å bli dimitert.

Lenke til kommentar

 

tenkte om det var nok å stjele et eple på butikken og få 2000 kr i bot. 

Du er jo myndig, så du vil jo mest sannsynlig bli politianmeldt og får det på rullebladet? Syns du det er lurt?

Da er det heller bedre å dra en hvit løgn på sesjon og si du har vondt i sjela.

 

Jeg var ferdig med FGT i forrige årtusen :p bare lurte. Verste eksempelet jeg har hørt var en som dimmet ved å skyte seg selv i foten med 9mm. 

Lenke til kommentar

Det må nok mer til enn det, men dom på tyveri er noe som kan forfølge deg en del år etterpå også..

Lett er det jo, men det er nok snakk om en sivil dom/bot og ikke ett forenklet forelegg her.

 

Det skal litt til å bli kastet ut når man først er inne.

 

 

Mange har nok hørt om folk som har gjort både det ene og andre for å komme unna, men er vel ingen som faktisk kjenner disse :p

Så de fleste/alle slike "skutt seg selv i foten" osv er nok vandrehistorier uten hold i..

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...