Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har fått høre at om man bruker IPv6 på Xbox i stedet for IPv4 så kan det løse diverse problemer med Online Gaming. Det jeg lurer på er om det er noen her inne som kan hjelpe meg å få til å bruke IPv6? Om det i det hele tatt er mulig .. Vi har bredbånd fra Telenor, 20/10 linje. Jeg har Xbox'en kablet og samboeren bruker trådløs. Inne på Nettverks instillinger på konsollen så står det at den er tilkoblet IPv4, og jeg får ikke endret mulighetene inne der heller. Må jeg inn på selve modemet og endre instillinger?

 

Takk for alle svar på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingenting med modem gjøre. IPv6 er bare en ny internettadressen til enheten din. Siden IPv4 adresser er få tall, derfor ble alle adressene tatt. Mens IPv6 har adresser med mye bokstaver og tall, derfor kan flere enheter få en adress. Ingenting med gaming gjøre. Faktisk, IPv6 er mer SAFE.

Lenke til kommentar

Hvis du har Telenor er det på som standard, hvis du bruker et av deres modem, og det ikke er alt for gammelt. ZYXEL 2812 og 8702 funker. Kan selvfølgelig være noen har skrudd der av, så sjekk ved å gå til f.eks testipv6.com, og se hva den sier.

 

Er ikke sånn at du enten har IPv6 eller Ulv, de fungerer side om side.

 

Jeg har også problemer med å forstå at IPv6 skulle kunne hjelpe for noe med gaming.. Eneste jeg kan se for meg er at det vil gå lettere med flere xboxer koblet til samtidig, men det er kanskje ikke problemet?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

For ref:

Jeg måtte nå kontakte Telenor for å aktivere på mitt technicolor modem. De sendte en oppdatering sa de, merket ikke forskjell på mitt Google Wifi som sa det ikke klarte å aktivere. Restartet modem etter 15 min - på umiddelbart.

 

Det eneste jeg så som kunne dra fordel av det var Xbox, so why not.

Lenke til kommentar

Ja, IPv6 er ett sorgens kapittel i Norge, vi var ledene ble det hevdet men det er lenge siden nå, vår andel av IPv6 har faktisk sunket mens de aller fleste andre øker uke for uke, vi ligger på 12% og det er ned fra 15% som jeg tror at all times high for Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...