Gå til innhold

INTERVJU: – Det var en naturlig utvikling for figuren


Anbefalte innlegg

Hvor tror du en indier er mer interessert i japansk mytologi enn norrøn? India har ikke noe spesielt forhold til Japan.

 

Det er ikke sånn asiatere er automatisk mer interessert i noe som er japansk.

 

Grunnen til at norrønt er stort er ikke fordi det er europeisk. Det er stort fordi media (fra midten av 1800tallet) har fremmet en popkultur versjon av vikinger. En 100 år gammal uoffisiell reklame kampanje for Tor og Odin.

 

Jeg sier ikke at japansk eller celtisk, hindu mytologi ikke kunne være kjempegode gow spill. Jeg forklarer deg hvordan store bedrifter tenkter.

De ville kanskje se gow satt i Japan som en for stor økonomisk risiko. De er ikke interessert i om det kunne bli et bra spill bare at det tjener maksimalt med penger for minimal risiko.

 

Men dette er 100% teoretisk i gow sitt tilfelle. Det er store muligheter for at dette aldri en gang var diskutert.

I følge wiki ville mannen bak gow lage norrøn versjon rett etter 3eren.

 

Så det virker som i dette tilfellet var det helt vanlig uppfinsomhet/viking indoktrinering som er årsaken og ikke en økonomisk avgjørelse fra Sony.

 

Igjen ignorerer du anime / manga.

Hollywood har laget egne versjoner av japanske filmer i det siste (inception, ghost in the shell, pacific rim, etc) og netflix lager sine versjoner av serier.

 

Buddhismen er også mer spredt verden over enn Norrøn mytologi.

 

Vi har nylig hatt spill som nioh, et spill som tar for seg en del japansk mytologi. Det solgte vist veldig bra.

For ikke å snakke om alle forum som vil ha assassins creed over til Japan.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes jo mengder av spill og film som tar for seg asiatisk kultur, og det er nettopp derfor Assassin’s Creed utviklerne en gang sa at de ikke var interessert i å lage et AC spill i Japan (det ble sikkert sagt i tiden før AC2 kom, da alle spekulerte på hvilken periode det ville bli satt i).

 

Norrøn mytologi er ikke blitt brukt mye, men mange har fått øynene opp for det de siste årene.

 

Jeg tror at utviklerne valgte norrøn mytologi mest fordi det er mye kult å ta av, som nesten ingen har gjort før. Men at det er økonomiske interesser som styrte valget tviler jeg på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...