Jump to content
Weeb91

Far Cry 5 0% GPU

Recommended Posts

Hei, har kjøpt meg FC5, og gledet meg til å starte det opp nå idag, men til en stor skuffelse.

Når jeg starter opp spillet, og den er ferdig med å laste inn profilen min, dropper FPS fra 60, til 2-4 fps.

Går inn på CAM software for å sjekke ytelse, og ser at GPU usage står på 0%..

Har lastet inn nyeste Nvidia drivere, og ellers er drivere på PCen oppdatert.

PC Speccs

Nvidia GTX 1080FE

Intel i7 6700k

16gb 2333MHz ddr4

3440x1440p @75Hz monitor

Hvordan er det i andre spill du fyrer opp?

Tror jeg hadde kjørt DDU og slettet alt av driver software, legg deretter inn nyeste driver på nytt.

har ikke spilt stort annet en pubg, csgo og assassins creed origins siste halvåret, men de har funket fint.

Ble bedre etter en restart av PCen, men kommer ikke over 30fps, og cpu / gpu load ligger på max 40-50%

Jeg kan spille far cry 5 med all grafikk på fullt i 1080p å får 60fps+ men har stillt ned litt for å få 100fps+.

Noe jeg syns er lit rart er at jeg IKKE kunne ha far cry 4 eller primal på fullt uten å få ca 40 fps.

Men har 100% load konstant på cpu på far cry 5.

Har gtx 1070 å intel 7600k å 16gb ram.

Edited by tormod1988

Kjørte DDU, ser ut til at det virket. Prøvde først med clean install via nvidia, men dette hjalp ikke.

Godt å høre?

Varte ikke lenge gitt.. Etter ca 30 min med spilling, ble ytelsen dårligere og dårligere.. Mellom 30-45min, sank fps fra 60 til 40 fps, og deretter gradvis ned mot 10-15fps..temp på systemet er normalt, evt noe lavere, da last på CPU og GPU også gradvis går nedover. Ikke noe lignende problem med andre spill jeg har spilt i det siste (witcher 3,gta 5, AC ORIGINS, pubg)

Edit:skrivefeil

Edited by Weeb91