Gå til innhold

For de som er lei av treig IPhone


Anbefalte innlegg

Folken! Apple innrømte at de har legget inn settinger i IOS som får mobilen til å bli treigere. Da det skjedde var det mange som fikk sjanse til å nedgradere til lavere versjoner av IOS og fikk opprinnelige farten tilbake fra nettsiden IPSW. Men det er ikke tilgjenlig mer for nedgradering. Derfor har mange opplevd treig i det siste. I dag skal jeg fortelle dere løsningen til dette her.

 

Apple har lagt ut Beta versjon av IOS 11.3. Last ned den!!!! Siden mange klagde på det Apple gjorde. måtte Apple finne løsning for at vi fortsatt skal bruke Iphone. De har slette de settingene som gjør mobilen treig. Når mobilen slår seg av så kommer det melding om at systemet har satt ned evne til ytelsen. Dette kan du deaktivere igjen i instillinger om Batteri. 

 

Fordeler:

-Gamle IOS støtter ikke nye appene

-Apple har løsnet dette sexy

-Full evne til ytelsen er tilgjenlig

-Du kan også se batteri kapasiteten uten å kjøpe Geekbech 4(iphone teste app)

-Du kan bidra til Apple, hvilke problemer du fikk i IOS 11.3 beta og de vil sjekke det og rette opp feil.

-Trenger ikke bytte til Samsung for de som liker Iphone

 

Ulemper:

-Mobilen kan bli lett varmt, men det gjør ikke noe.

-Slår av seg selv når det er rundt 10%

-Det er BETA, du får hope det blir sånn når IOS 11.3 kommer ut. som det var i beta

-Batterilevetid er ikke så langt som før, kanskje halvtime forskejll føles det for meg.

-Kommer noen ganger FAKE prosent

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Vanlige" brukere som vil ha en stabil telefon og ikke teste ut nye løsninger bør ikke installere Betaversjoner, men kjøre på offisiell versjon. Når det kommer nye versjoner, oppstår feil og uforutsette problemer, og Apple anbefaler at man ikke installerer Betaversjoner på sin hovedtelefon. 

 

Når det gjelder "settinger i iOS som gjør mobilen tregere", er dette kun merkbart når det er kaldt, og batteriet har redusert kapasitet. Selv om dette kan slås av siden iOS 11.3 Beta 3 (tror jeg det var), vil jeg heller ha en telefon som holder lenger når det er kaldt, enn en som har topp ytelss og slår seg av lenge før.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

"Vanlige" brukere som vil ha en stabil telefon og ikke teste ut nye løsninger bør ikke installere Betaversjoner, men kjøre på offisiell versjon. Når det kommer nye versjoner, oppstår feil og uforutsette problemer, og Apple anbefaler at man ikke installerer Betaversjoner på sin hovedtelefon.

 

Når det gjelder "settinger i iOS som gjør mobilen tregere", er dette kun merkbart når det er kaldt, og batteriet har redusert kapasitet. Selv om dette kan slås av siden iOS 11.3 Beta 3 (tror jeg det var), vil jeg heller ha en telefon som holder lenger når det er kaldt, enn en som har topp ytelss og slår seg av lenge før.

Her var det mye rar info både fra deg og fra TS.

 

For det første er jo dette gamle nyheter.

For det andre er ikke geekbench en "iPhone teste app".

 

Videre så har Apple dessverre ikke gjort det mulig å velge ut bare kulde eller degradert batteri, så de som sliter med en laggy iPhone burde uten tvil enten bytte batteriet eller benytte seg av denne funksjonen.

Lenke til kommentar

 

"Vanlige" brukere som vil ha en stabil telefon og ikke teste ut nye løsninger bør ikke installere Betaversjoner, men kjøre på offisiell versjon. Når det kommer nye versjoner, oppstår feil og uforutsette problemer, og Apple anbefaler at man ikke installerer Betaversjoner på sin hovedtelefon.

 

Når det gjelder "settinger i iOS som gjør mobilen tregere", er dette kun merkbart når det er kaldt, og batteriet har redusert kapasitet. Selv om dette kan slås av siden iOS 11.3 Beta 3 (tror jeg det var), vil jeg heller ha en telefon som holder lenger når det er kaldt, enn en som har topp ytelss og slår seg av lenge før.

Her var det mye rar info både fra deg og fra TS.

 

For det første er jo dette gamle nyheter.

For det andre er ikke geekbench en "iPhone teste app".

 

Videre så har Apple dessverre ikke gjort det mulig å velge ut bare kulde eller degradert batteri, så de som sliter med en laggy iPhone burde uten tvil enten bytte batteriet eller benytte seg av denne funksjonen.

 

Hva mener du er "rar" info fra meg?

 

Gamle nyheter er det, men det er først fra Beta 3 (tror jeg det var) av 11.3 at det ble mulig å slå funksjonen av. Det er først i 11.3 man får en status for batteriet, og en anbefaling når batteriet bør byttes.

 

Eksempelvis har min 2 år gamle 6S nå 84 % kapasitet av 100 % da den var ny, og Apple anbefaler å bytte batteriet når gjenstående ytelse er 80 %.

Lenke til kommentar

Syns det er merkelig å anbefale noen å skru av en funksjon designet for å hindre uforutsett avslutning av telefonen (crash). I praksis vil du få en mindre stabil telefon, med risiko for å miste bilder, meldinger, og annet hvis du bruker den "feil".
Apple har lagt inn sikkerhetsmekanismer i batteriet som kutter spenningen om batteriet overbelastes, altså vil telefonen skrus av plutselig om mobilen trekker mer strøm enn batteriet takler (med sin nåværende degradering)...
 
 

De andre produsentene suger uansett XD Akkurat som de fotballspillere som jeg ikke kjenner, ser jeg dem som dårlig. Det er liksom hvordan jeg ser ting XD

Med andre ord vil det ikke være noen gode fotballspillere født etter 2000, ettersom du ikke har hørt om dem enda?
La oss dra denne enda lengre:
Apple var ikke kjent for telefoner i 2005, derfor var det ingen grunn til å kjøpe iPhone i 2006 fordi man aldri hadde hørt om Apple-telefoner.
 

Hvis du ikke er interessert i å vurdere annet enn Samsung og Apple for smarttelefoner er det fullt lov, det betyr ikke at Huawei, Sony, Asus, LG, HTC, og Google lager dårlige telefoner.

Endret av N o r e n g
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva mener du er "rar" info fra meg?

 

Gamle nyheter er det, men det er først fra Beta 3 (tror jeg det var) av 11.3 at det ble mulig å slå funksjonen av. Det er først i 11.3 man får en status for batteriet, og en anbefaling når batteriet bør byttes.

 

Eksempelvis har min 2 år gamle 6S nå 84 % kapasitet av 100 % da den var ny, og Apple anbefaler å bytte batteriet når gjenstående ytelse er 80 %.

Var bare denne setningen fra deg jeg reagerte på; " er dette kun merkbart når det er kaldt, og batteriet har redusert kapasitet."

Du mente kanskje og/eller?

 

Det jeg siktet til med alt dette var gamle nyheter er alt jeg ikke helt så relevansen fra TS med å poste dette nå

Lenke til kommentar

Syns det er merkelig å anbefale noen å skru av en funksjon designet for å hindre uforutsett avslutning av telefonen (crash). I praksis vil du få en mindre stabil telefon, med risiko for å miste bilder, meldinger, og annet hvis du bruker den "feil".

Apple har lagt inn sikkerhetsmekanismer i batteriet som kutter spenningen om batteriet overbelastes, altså vil telefonen skrus av plutselig om mobilen trekker mer strøm enn batteriet takler (med sin nåværende degradering)...

Anbefalingen gjaldt vell egentlig å enten bytte batteriet, Apple tilbyr vell en rabatt nå mener jeg, eller å slå av funksjonen for å få en mobil som fungerer normalt, dersom du opplever noen problemer etter å ha slått av funksjonen har du rett på å reklamere på telefonen, dersom du mister noe data har du andre veldig store problemer.
Lenke til kommentar

Anbefalingen gjaldt vell egentlig å enten bytte batteriet, Apple tilbyr vell en rabatt nå mener jeg, eller å slå av funksjonen for å få en mobil som fungerer normalt, dersom du opplever noen problemer etter å ha slått av funksjonen har du rett på å reklamere på telefonen, dersom du mister noe data har du andre veldig store problemer.

Var ikke rettet mot deg på noen måte, snarere som en utvidelse.

 

Apple har selv sagt at batteriet de putter inn i deres iPhones ikke er designet for å kunne levere nok strøm til prosessoren etter et år, det er hele bakgrunnen for saken.

 

 

Lithium-ion batteries become less capable of supplying peak current demands when in cold conditions, have a low battery charge or as they age over time, which can result in the device unexpectedly shutting down to protect its electronic components.

I praksis, batteriet kutter spenningen når elektronikken mener batteriet overbelastes, da skrur også hele enheten seg av. Om det går an å reklamere på dette når Apple har kommet med en løsning tviler jeg sterkt på.

Lenke til kommentar

Om det går an å reklamere på dette når Apple har kommet med en løsning tviler jeg sterkt på.

Klart man kan reklamere på noe som feiler! Batterigarantien på iPhone er 1 år, og dersom batteriet yter under 80% av ytelse som nytt innen den tiden, får man nytt på garantien. Visning av gjenværende ytelse er en av nyhetene i iOS 11.3.

 

Min 6S er som nevnt 2 år, og den har fortsatt 84 % igjen. Jeg får ikke nytt batteri på garanti, men kan få det byttet for 299 når jeg synes det blir for dårlig.

Lenke til kommentar

 

Om det går an å reklamere på dette når Apple har kommet med en løsning tviler jeg sterkt på.

Klart man kan reklamere på noe som feiler! Batterigarantien på iPhone er 1 år, og dersom batteriet yter under 80% av ytelse som nytt innen den tiden, får man nytt på garantien. Visning av gjenværende ytelse er en av nyhetene i iOS 11.3.

 

Min 6S er som nevnt 2 år, og den har fortsatt 84 % igjen. Jeg får ikke nytt batteri på garanti, men kan få det byttet for 299 når jeg synes det blir for dårlig.

 

Hvis du bruker produktet slik Apple har designet det vil det ikke feile, det er nettopp det som er problemet. Når du deaktiverer prosessorbegrensningene står det klart og tydelig i at Apple frasier seg ansvaret for tapte data og driftssikkerhet.

 

Personlig kjøper jeg ikke Apple-produkter fordi de ikke er designet for bruk med annet enn Apple-produkter, men jeg hadde ikke skrudd av beskyttelsen om jeg satt med en iPhone 6S eller 7.

 

Lurer også litt på hvor du får byttet batteriet for 299 kr, Digital Impuls tar 390,- (ikke autorisert verksted), Apple tar 299 kr + 100 kr frakt, Conmodo WalkIn tar 899,-...

 

EDIT:

Link til bilde som viser hva systemet sier: https://duckduckgo.com/?q=Battery+health+11.3+peak+performance&t=ffab&atb=v101-2__&iar=images&iax=images&ia=images&iai=https%3A%2F%2F9to5mac.files.wordpress.com%2F2018%2F02%2Fios11-iphone6-settings-battery-health-performance-management-disabled.jpg%3Fquality%3D82%26strip%3Dall%26w%3D480%26strip%3Dall

Skrur du av beskyttelsen må du bare godta at telefonen kan plutselig skru seg av.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Lurer også litt på hvor du får byttet batteriet for 299 kr.....

Dersom du starter en batteriserviceforespørsel her: https://support.apple.com/no-no/iphone/repair/service/pricing får du opp mange steder som bytter batteriet mens du venter, for 299. Dersom du ikke har slik mulighet i nærheten, eller av andre årsaker heller vil sende den inn, kommer naturlig nok porto i tillegg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...