Gå til innhold

BMW tror på vesentlig forbedret batteri innen fem år


Anbefalte innlegg

 

 

Har ikke teknologien nå kommet så langt at man uansett må ta en pause for å kunne kjøre videre med elbilen(for sikkerhet), og det begynner å komme mer enn nok raske ladere til de pausene. Dette gjelder helt til bilene blir selvkjørende, men det vil enda ta en del år. Regnestykkene tar heller ikke med at elbilene vil "tjene" energi på nedoverbakkene i motsetning til fossilbiler.

Nei, er enda ikke mulig å kjøre fra helt i vest i Norge til helt i øst i Norge en vinterdag uten stopp og med komfortabel kupevarme uten ladestopp. Jeg vil si at dagens batteriteknologi er en 80-talls hjemmedatamaskin sammenlignet med dagens hjemmedatamaskiner og hvor batteriteknologien må komme. 

 

 

Om 10 år når batteriteknologien er langt bedre: "Batteribil passer ikke meg, for jeg kan ikke kjøre rundt jordkloden uten å stoppe for å lade, uakseptabelt!"

 

Tja... Poenget mitt er at batteriteknologi enda mangler litt på en full tank bensin, og at det ikke finnes en eneste grunn til å ikke fortsette å satse hardt på å utvikle stadig bedre teknologier. Om vi skulle tenkt som Buddy- og Think-nissene på elbilforum hadde ingen elbil kommet seg lenger en to mil før den måtte lades, og salget av dunjakker om vinteren hadde gått gjennom taket. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja... Poenget mitt er at batteriteknologi enda mangler litt på en full tank bensin, og at det ikke finnes en eneste grunn til å ikke fortsette å satse hardt på å utvikle stadig bedre teknologier. Om vi skulle tenkt som Buddy- og Think-nissene på elbilforum hadde ingen elbil kommet seg lenger en to mil før den måtte lades, og salget av dunjakker om vinteren hadde gått gjennom taket. 

 

 

Jeg synes også en må fortsette å utvikle batterier, men ikke på grunn av dine nevnte grunner. Jeg ser ikke noe poeng at en batteribil skal gå 1000km+, så lenge det ikke er ett spesialprodukt for transportnæringen med mer. Sannheten er at vi i snitt kun kjører ett par mil pr dag, slik at det er utrolig få som faktisk trenger dette. Da blir fokuset helt feil. 

 

Dette er jo kun min mening, og andre får ha sin :) 

Lenke til kommentar

 

20% forbedring innen 5 år og kanskje 40% senere er jo en evolusjon, men absolutt ingen revolusjon. De kommer fortsatt ikke i det hele tatt i nærhet av en tradisjonell drivstofftank på rekkevidde per kilo.

 

Og da har du medregnet hele livsyklusen til drivstoffet? Fra råolje til bensin krever enormt med energi. Og ikke medregne det står til stryk

Der var du kvass samtidig som du viser en mangel på helhetsforståelse. El er forøvrig kun en energibærer og tar en med hele kjeden som ligger bak så ser det gjerne ganske stygt ut.

Lenke til kommentar

 

Tja... Poenget mitt er at batteriteknologi enda mangler litt på en full tank bensin, og at det ikke finnes en eneste grunn til å ikke fortsette å satse hardt på å utvikle stadig bedre teknologier. Om vi skulle tenkt som Buddy- og Think-nissene på elbilforum hadde ingen elbil kommet seg lenger en to mil før den måtte lades, og salget av dunjakker om vinteren hadde gått gjennom taket.

 

Jeg synes også en må fortsette å utvikle batterier, men ikke på grunn av dine nevnte grunner. Jeg ser ikke noe poeng at en batteribil skal gå 1000km+, så lenge det ikke er ett spesialprodukt for transportnæringen med mer. Sannheten er at vi i snitt kun kjører ett par mil pr dag, slik at det er utrolig få som faktisk trenger dette. Da blir fokuset helt feil.

 

Dette er jo kun min mening, og andre får ha sin :)

Vehicle 2 grid. Derfor.

Lenke til kommentar

 

 

Tja... Poenget mitt er at batteriteknologi enda mangler litt på en full tank bensin, og at det ikke finnes en eneste grunn til å ikke fortsette å satse hardt på å utvikle stadig bedre teknologier. Om vi skulle tenkt som Buddy- og Think-nissene på elbilforum hadde ingen elbil kommet seg lenger en to mil før den måtte lades, og salget av dunjakker om vinteren hadde gått gjennom taket.

Jeg synes også en må fortsette å utvikle batterier, men ikke på grunn av dine nevnte grunner. Jeg ser ikke noe poeng at en batteribil skal gå 1000km+, så lenge det ikke er ett spesialprodukt for transportnæringen med mer. Sannheten er at vi i snitt kun kjører ett par mil pr dag, slik at det er utrolig få som faktisk trenger dette. Da blir fokuset helt feil.

 

Dette er jo kun min mening, og andre får ha sin :)

Vehicle 2 grid. Derfor.

 

 

Jeg har ikke tenkt til å bruke mitt mobile batteri til å kjøre ekstra syklusser til huset. Da kan jeg kjøpe ett stasjonært batteri. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...