Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] ASUS VivoBook X451N slår seg av uten lader


Anbefalte innlegg

Vel, jeg har en ASUS VivoBookMax X451N. 

Står laderen i, fungerer den greit. Står laderen ikke i, kan det virke litt, og så skrur den seg av.

Når jeg feilsøker (med laderen i), kommer det ikke opp noe feil. Å feilsøke uten laderen går ikke, for da slår den seg av. Batteriet er gjerne helt fylt opp når PCen slår seg av, og det er ikke noe varsel fra PCen om batteriet. Disse problemene begynte å dukke opp gradvis og har nå blitt slik at jeg må ha laderen i hele døgnet. PC er relativt ny, ble bestilt i midten av september i fjor.

 

Det jeg selv tror, er at batteriet er gåent, selv etter såpass kort tid, og det jeg anser som normal bruk. Før dette oppsto, har jeg prøvd å lade den opp når det har vært lite strøm, et par sjeldne ganger ble den helt tom for strøm. Hvis jeg skulle prøvd med en annet batteri må jeg vite hva slags batteri det bruker, men jeg nå jeg søker på den modellen jeg har, kommer det ikke opp noenting.. 

 

Det har vært mye tull med PC siden jeg fikk den. Den var ganske treig i starten, hang seg opp. Dette har nå gitt seg, heldigvis. Lyden faller også ut i blant. Da må jeg feilsøke lyden i PCen for å få lyden tilbake. Kan gå en stund mellom sistnevnte problem, noen ganger hyppigere, andre ganger sjeldnere.  

 

Si ifra om dere trenger noen annen informasjon. 

 

Calluna

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal si jeg har en kunde som har Asus, og der har jeg kranglet inn bytte på batteri hele to ganger...  Personlig tror jeg det er noe med strømkontrolleren til PCn, da det er unaturlig at det skal ryke to batteripakker på under ett år... Men Asus nektet å høre på meg, men bytte av batteri fungerte hver gang, men jeg tror det er noe med ladesyklusen og det at maskinen er tilkoblet strøm hele tiden som gjør batteriene dårlig..

 

Jeg har gitt helt opp Asus, og det er en grunn til at verken Power eller Elkjøp selger de maskinene.. De er som regel veldig gode maskiner, men når det er først feil på de, så er det ett helvette.. Og de forholder seg heller ikke til norsk 5års reklamasjons rett, som gjør at selger må ta regningen når de begynner å krangle...

Lenke til kommentar

Skal si jeg har en kunde som har Asus, og der har jeg kranglet inn bytte på batteri hele to ganger...  Personlig tror jeg det er noe med strømkontrolleren til PCn, da det er unaturlig at det skal ryke to batteripakker på under ett år... Men Asus nektet å høre på meg, men bytte av batteri fungerte hver gang, men jeg tror det er noe med ladesyklusen og det at maskinen er tilkoblet strøm hele tiden som gjør batteriene dårlig..

 

Jeg har gitt helt opp Asus, og det er en grunn til at verken Power eller Elkjøp selger de maskinene.. De er som regel veldig gode maskiner, men når det er først feil på de, så er det ett helvette.. Og de forholder seg heller ikke til norsk 5års reklamasjons rett, som gjør at selger må ta regningen når de begynner å krangle...

Takk for svar! Hmmm. Det støtter i alle fall opp om at jeg bør ta saken i egne hender. Lillesøsteren min hevder også at de alltid vil prøve seg på at det vil være min feil uansett hvor godt jeg har passet på maskinen. Altså, i begynnelsen var ikke PCen i laderen hele tiden, det var brann i blokka (ikke grunnet min PC, eksploderte i sikringskap i kjelleren) og etter brannforebyggende møte med brannvesenet, ble jeg veldig obs på å unngå å la PCen stå i laderen hele tiden.  Og nå som du forteller meg at det kan slite ut batteriet vil jeg i alle fall ikke gjøre det for mye neste gang. 

 

Men, du (eller noen andre her) har ikke tilfeldigvis greie på hvilket batteri jeg bør ha og hvor jeg evt. kan jeg få tak i dette? Det er visst litt mer komplisert batterisystem enn hva jeg har vært vant til på tidligere PCer, men jeg skal nok finne ut av det. 

 

Huff da, jeg skulle ønske jeg satt på denne informasjonen om ASUS da jeg kjøpte ny PC ifjor. Er liksom ikke så kravstor jeg, men det burde vel være greit å forvente og ønske at den ikke slår seg av i forelesning når den er fulladet, da det er litt dårlige lademuligheter der. 

 

Calluna

Lenke til kommentar

Jeg tror det er dette batteriet.

https://www.batteriexperten.com/no/artiklar/asus-d550m-a41-etc.html

X451

 

http://www.pcbatterier.no/batteri-til-asus-f550-p550-r510-x450-x550-x552.html

(x450 serie)

 

Men ta det av og sjekk selve batteriets produkt nummeret opp i mot http://www.asusparts.eu

Det er et mylder av Asus laptopper og batterier.

Elkjøp , Lefdal , Power o.l kjeder får i tillegg «egne» modell nummer fra produsentene. Noe som gjør dele søking vanskeligere.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Jeg tror det er dette batteriet.

https://www.batteriexperten.com/no/artiklar/asus-d550m-a41-etc.html

X451

 

http://www.pcbatterier.no/batteri-til-asus-f550-p550-r510-x450-x550-x552.html

(x450 serie)

 

Men ta det av og sjekk selve batteriets produkt nummeret opp i mot http://www.asusparts.eu

Det er et mylder av Asus laptopper og batterier.

Elkjøp , Lefdal , Power o.l kjeder får i tillegg «egne» modell nummer fra produsentene. Noe som gjør dele søking vanskeligere.

Jeg har kontaktet batteriexperten nå, og hører om den første batteriet du linker til, kan være riktig batteri. 

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Update: jeg fant ikke ut av dette problemet med innkjøp av batteriet/problemet så ikke ut til å være løsbart, men jeg oppdaget en interessant ting da jeg åpnet gamle PC. Det var brannskader(!) inni, det så ut som det hadde brent inni PCen, ganske svart. Ikke opplevd brannskader i PC før. Ganske glad jeg sluttet å bruke den og ikke lot den stå på når jeg ikke var hjemme osv

 

Kjøpte meg derimot ny PC, en HP som jeg i husker hva heter mer i forbifarten og brukte litt mer penger på denne. Har brukt PCen i lengre tid enn forrige, og batteriet fungerer fortsatt bra. Lyd fungerer fortsatt, generelt sett ikke noe problemer. Er veldig fornøyd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...