Gå til innhold

Ny tv. 65-75", helst under 20k


Anbefalte innlegg

Hei!
Flytter snart i nytt hus og da må ny tv kjøpes inn. Skal benyttes i en kjellerstue på ca 24 kvadrat, og det blir lagt opp til mørklegging av rommet under TV-bruk.
Har lenge siklet på OLED, men prisene på 65" er jo fortsatt ganske ville. Har sett litt på Sony A1, men syns responstiden blant annet trekker ned.
 

Ser at Komplett har tilbud på KD-65ZD9 til 20 laken denne helgen. Virker jo som en meget solid LCD? Vurderer denne sterkt.

Alternativt har jeg også sett på Samsung UE75MU6175. En del dårligere bilde, men rimeligere og 10" ekstra trekker veldig opp.
 

Kan vente med kjøp av TV frem mot sommeren, men usikker på hvor mye det er å hente på det, har inntrykk av at eventuelle salg uansett ikke vil komme før black Friday/nyttår.

Erfaringer og tips mottas med takk :-)

 

Om det gir veldig mye bedre TV, så kan 55" vurderes...


 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan få 65" LG OLED B7V om du følger med litt til 20.000. Skal du mørkelegge rommet er det uten tvil mest fornuftig med OLED. Har selv hatt en viss skepsis til OLED og problemene (innbrenning; vertical banding, TINT) - men etter at mitt Samsung 78" JS9505 fikk en liten panelfeil som Samsung ikke klarte fikse, så de tok tilbake TV'en (kastet den) og krediterte kjøpet - så da kjøpte jeg LG 65" OLED B7V, og er veldig fornøyd både for film og vanlg TV-titting. 

 

Det var riktig nok litt nedtur å gå ned i størrelse fra 78", men har fungert overraskende bra. Planen er å kjøpe 77" av 2018-modellen (som er priset til det samme som min gamle 78" JS9505 var), og vil falle til det halve rundt black friday, eventuelt vente tll 2019 og få HDMI 2.1.

 

Alle OLED 2017 modeller fra LG har identisk bildekvalitet (samme prosessor og panel); 2018 modellene har den gamle prosessoren på B8-modellene, og ny prosessor på C8 og oppover. Så C8 er målet; eventuelt C9 neste år (C-modellen er den billigste i 2018 som finnes i 77").

Endret av TGB
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg heller mest mot OLED kjenner jeg, spesielt siden jeg er gammel Plasma-entusiast.

 

Det blir mørklagt rom når film skal nytes, men TV-kveld med fruen eller Fifa-kveld med gutta kommer nok til å foregå i mer normalt lys.

 

Alternativt kan jeg vente på neste DnB-kampanje på power, vil jo kunne strekke meg 5-6000kr opp i pris da,om det åpner seg noen nye modeller i den prisklassen.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Oled helt klart. Når det gjelder 75" så tenker jeg at jo større tven er jo lettere er det å se svakhetene. Og om man da må gå for en mid range tv pga pris så blir opplevelsen ganske ræva til tross for at bildet er stort.

 

 

Har 65" C7 (samme bilde som b7) selv og er veldig fornøyd. Funker konge både til spill og film i lyst rom og i mørkt rom. Nå har jeg ikke helt kontroll på Philipsene så noen må gjerne rette på meg om dette er feil. Mener philipsen har en del høyere input lag, men den er vel noe bedre på motion og har ambilight. Så spørs det det bare hva som er viktigst for deg. Tipper uansett hvem av de du velger at du blir veldig fornøyd :)

Lenke til kommentar

Det ble til at jeg kjøpte philipsen da ingen hadde LG inne her i byen. For en som hadde en 4 år gammel 55 lcd til 6000kr kan man si det ble litt av en overgang. Helt blåst av banen!

 

Får prøve å oppdatere tråden etter å ha testet i noen dagen!

Du vet den er på komplett til 19990,-?

Lenke til kommentar

Prøvde dette igår og fungerte ikke. Sendte mail, men fortsatt ingen tilbakemelding. Nå er koden fjernet også... Noe snodig.

Det var nok en feil, da den i utgangspunktet sto til 25990,- med rabattkode på 3000.

Elkjøp justerte derfor prisen tilsvarende og komplett kom etter for å matche i prisjakt sine søkeresultater og fjernet koden etter kort tid.

 

Ble nok litt for rimelig  :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg sliter noe voldsomt med Philipsen min og tilkoblingen til Receiver. Den er koblet til via HDMI-arc, og det som er problemet er at TV ikke bare slår på forsterker, men også alle kilder i tur og orden. Dette er visstnok et problem med Easylink. Det er såpass plagsomt og ødeleggende for brukeropplevelsen min av TVen at jeg vurderer å å benytte meg av 50 dagers åpent kjøp. Problemet er andre alternativer i samme prisklasse. Er ikke megagira på LG B7/C7, men ser jo at det isåfall må bli den. Finnes det noen der ute som har en løsning på dette problemet med Philips? 

Eventuelt drite litt i bildekvaliteten og gå for en 75" LCD. 

Lenke til kommentar

Jeg sliter noe voldsomt med Philipsen min og tilkoblingen til Receiver. Den er koblet til via HDMI-arc, og det som er problemet er at TV ikke bare slår på forsterker, men også alle kilder i tur og orden. Dette er visstnok et problem med Easylink. Det er såpass plagsomt og ødeleggende for brukeropplevelsen min av TVen at jeg vurderer å å benytte meg av 50 dagers åpent kjøp. Problemet er andre alternativer i samme prisklasse. Er ikke megagira på LG B7/C7, men ser jo at det isåfall må bli den. Finnes det noen der ute som har en løsning på dette problemet med Philips? 

 

Eventuelt drite litt i bildekvaliteten og gå for en 75" LCD. 

 

Har samme problemet på min Sony tv, løsningen var å skru av all slik hdmi kommunikasjon og bruke optisk ut fra tv.

 

Men det er ikke nok bestandig, selv når tven er av - sender den ut noe via hdmi som kan lage krøll, har derfor en fjernbetjent stikk som jeg kan slå av strømforsyningen til tven når den er av.

 

Så det er ikke sikkert en annen tv vil løse dine problemer.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...