Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

PPPoE på D-Link DI-614+ monger...


Anbefalte innlegg

Som sagt i tittelen, får ikke PPPoE'en på den trådløse routern til å funke etter en firmware-upgrade.

 

Oppgraderte etter mye tull med at linja "datt ned" (det kan også ha noe å gjøre med at internett-leverandøren min er Telenor da :angry:). Hadde hørt det var noe feil med DI-614+ fra fabrikkens side, og at firmware-upgraden skulle fikse dette. Oppgraderte til versj. 2.0, med en pc plugget til routeren via TP-kabel, ikke WLAN, slik det sto jeg skulle gjøre i manualen (ville jo ikke ødelegge noe, hehe).

 

Routeren funker som den skal, får kontakt maskiner i mellom, både trådløse og TP-tilkobla, men når jeg trykker "connect" til PPPoE, da står'n bare der og suser og ender opp med at statusen er like disconnecta som når jeg startet. Yapps, plugga alt riktig, fra WAN på routern til Eth-port på modemet. Dette fungerte som sagt greit nok FØR firmware-upgraden. Problemet er vel at routeren og modemet ikke lenger er på talefot. Internett-linja er ikke nede, men det irriterer meg å ikke kunne surfe trådløst overalt i huset, og måtte bruke Telenor-møkkaprogget hver gang jeg vil bruke internett :thumbdown:

 

Please, konstruktive svar, ikkeno spørsmål om jeg f.eks har huska å plugge i strømmen :p

 

På forhånd takk ;)

 

BigFish

Endret av StorFisken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger ikke å bruke progget fra telenor.

WinXP har innebygd eller hvis du har 2000 så kan du bruke www.raspppoe.com.

Ellers kan du lage en standard oppkobling i windows og bruke Telelnor PPPOe modemet til å ringe opp internett med og skrive "1" på telefonnummer.

Der fikk du 3 valg utenom oppkoblingsprogrammet =)

Kos deg.... (Jeg har dlink 641+ null stress)

Lenke til kommentar
Trenger ikke å bruke progget fra telenor.

WinXP har innebygd eller hvis du har 2000 så kan du bruke www.raspppoe.com.

Ellers kan du lage en standard oppkobling i windows og bruke Telelnor PPPOe modemet til å ringe opp internett med og skrive "1" på telefonnummer.

Der fikk du 3 valg utenom oppkoblingsprogrammet =)

Kos deg.... (Jeg har dlink 641+ null stress)

Hmm, jeg skrev forresten feil, er seff en DI-614+ jeg også har.. hehe.. Men poenget er, jeg vil jo kunne bruke routern.. Kjedelig å bare kunne bruke en pc på nettet om gangen slik som nå (modemet tillater ikke at flere er kobla til samtidig, rasshølet, hehe). Og saken er da at PPPoE greiene monger, og forhindrer meg i å sitte nede i stua og surfe på faren min sin nye bærbare med trådløst nettverkskort.... Argh..! Livet er hardt ;)

Endret av StorFisken
Lenke til kommentar

Denne routeren har vært notorisk dårlig mot Telenor ADSL, men de siste firmwarene skal såvidt jeg vet ha mindre problemer enn tidligere... noe som tydligvis ikke er tilfelle hos deg.

 

Den siste firmwaren heter forøvrig 2.20 og du kan laste den ned her:

dlink 614+

 

Ikke last ned 3.20 da den er for "revisjon b" av denne routeren.

Lenke til kommentar
Denne routeren har vært notorisk dårlig mot Telenor ADSL, men de siste firmwarene skal såvidt jeg vet ha mindre problemer enn tidligere... noe som tydligvis ikke er tilfelle hos deg.

 

Den siste firmwaren heter forøvrig 2.20 og du kan laste den ned her:

dlink 614+

 

Ikke last ned 3.20 da den er for "revisjon b" av denne routeren.

Uff, jeg suser noe genialt i dag. Det var selvsagt 2.20 jeg lasta ned, den europeiske versjonen... Men PPPoE funker ikke noe bedre av den grunn.. :(

Lenke til kommentar
D-Link har gratis service telefon på alle sine produkter. TLF finner du på dlink sine hjemmesider. Desverre har de ikke åpent i helga.

Takk for det, skal prøve det på mandag. Takk til agvg også, for alle som gidder å hjelpe! Nei, så vidt jeg vet logger den ikke det den gjør (da har jeg vaffal ikke funnet det...) Skal uansett ringe Dlink, men hvis det er noen andre som har noen glupe ideer er det bare å komme med dem :yes:

 

StorFisken

Lenke til kommentar

Aner ikke hvordan det er med 614. Jeg har en 804 som jeg fikk for over et år siden, og den virket ikke. Fant ganske kjapt ut at jeg måtte bytte firmware, pussig nok til en eldre versjon.

Forklaringen skulle være at Telenor har en litt spesiell implementasjon av PPPoE. Men det forklarer jo ikke hvorfor RASPPPoE og Smoothwall fungerer uten problemer, så det tyder heller på at problemet lå hos D-Link.

Lenke til kommentar

Muligens litt dumt dette her, men har du sjekket at brukernavnet ditt har @online.no. (går ut fra at du har adsl fra telenor siden du bruker PPPoE). Strevde noen timer med å sette opp en router for min bror her forleden, og fant endelig ut at det ikke hjelper å skrive brukernavnet, men også med @-prefikset for at routeren skal klare oppkoblinga.

Lenke til kommentar
Muligens litt dumt dette her, men har du sjekket at brukernavnet ditt har @online.no. (går ut fra at du har adsl fra telenor siden du bruker PPPoE). Strevde noen timer med å sette opp en router for min bror her forleden, og fant endelig ut at det ikke hjelper å skrive brukernavnet, men også med @-prefikset for at routeren skal klare oppkoblinga.

Ååh.. Nå tuller du! Tusen takk! Tror det er det som er probbet.. Trengte ikke det før da men... :dontgetit:

 

Regner med at dette ordner saken, du har min evige takknemmelighet ;)

Lenke til kommentar
er det et vanlig uttrykk?

Jodda, vanlig utrykk i Horten i alle fall.. Spiller på mongis, mongoloide.. Det er jo ikke vondt ment mot dem, men når routeren oppfører seg rart uten grunn (noe den forresten ikke gjør lenger etter firmware-upgraden, nå er det kun telenor og modemet det er noe galt med) da monger den rett og slett..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...