Jump to content
VRK18

Wow! Feminist hylles for tidsriktig Eurovision-sang

11 members have voted

1. 1. Liker du sangen?

• Ja
      0
    • Middelmådig
      2
    • Dårlig
      9

Recommended Posts

Netta Barzilai representerer Israel i årets Eurovision, og hun stiller med en knallsterk låt som fort kan nå helt til topps. Tidsriktig er det også, for hun synger om at hun ikke er et leketøy, noe som passer bra i disse #metoo-tider hvor menn i Vesten plutselig har fått det for seg at de kan trakassere og objektivisere kvinner uten at det får konsekvenser. Jeg forstår godt at kritikerne hyller henne. 

https://www.vg.no/rampelys/musikk/i/Xwemg7/netta-barzilai-er-eurovision-favoritt

Edited by VRK18

[..]disse #metoo-tider hvor menn i Vesten plutselig har fått det for seg at de kan trakassere og objektivisere kvinner uten at det får konsekvenser. Jeg forstår godt at kritikerne hyller henne.

Hæ?

Vesten?

Plutselig?

Sangen var forøvrig on par med bollywood-sanger. Artig, én gang.

Edited by cuadro

Litt merkelig journalist-aktig måte å skrive tråden på. Du har jo ikke akkurat slått meg som en feminist heller. Men deg om det. Det er en Eurovision-sang så det er ikke noe å rope halleluja over, også er det jo vanskelig å si noe om vinnersjansene før man ser sceneshowet.