Gå til innhold

Motorola Moto 360 2nd gen. Vannskadet, dekkes ikke av garanti?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

I sommer kjøpte jeg meg en brukt Moto 360 2nd gen smartklokke. Denne kjøpte jeg på finn.no, og fikk med kvittering fra Elkjøp. Klokka ble kjøpt ny i mars - april 2016 for 3299,-

 

For en liten mnd siden sluttet klokka å fungere. Den ville ikke skru seg på. 

 

Jeg tok den derfor med til min lokale Elkjøp (sammen med kvittering fra første eier) og forklarte problemet. Elkjøp sendte da klokka inn til verkstedet Mobylife. 

 

Mobylife mottok klokka, og fant ut at det vær fuktskader på hovedkortet. De mente at dette ikke dektes av garanti. Jeg fikk da kundebehandler hos Elkjøp til å sende melding til Mobylife, med beskjed om at klokka var vanntett og at jeg derfor annså det som en garantisak. Mobylife svarte da at IP67-sertifiseringen kun var på første generasjon av Moto 360. De sendte derfor klokka tilbake.

 

Det hører med til historien at jeg ikke har utsatt klokka for spesielle vann-påkjenninger. Jeg har dusjet et par ganger med den, men det burde den vel tåle? 

 

Jeg har nå fått klokka tilbake. Jeg er uenig i at dette ikke dekkes av garanti, da det på hjemmesiden til Motorola står klart og tydelig at Moto 360 2nd gen er IP67 sertifisert. 

Dette har jeg opplyst til kundebehandler hos Elkjøp i Tromsø. Men er usikker på hva de gjør med det siden verkstedet mente dette ikke var garanti.

 

På hjemmesiden til Motorola står følgende:

 

** IP67 - Withstands immersion in up to 3 feet of fresh water for up to 30 minutes. Not designed to work while submerged underwater. Do not use while swimming or subject to pressurised streams of water. Avoid exposure of the leather band to water. Not dust proof. See Motorola.com for details

 

https://www.motorola.com.au/products/moto-360

 

Jeg har som sagt nå fått klokka i retur, men aner ikke hva jeg skal gjøre. Finner heller ingen norsk e-post adresse som jeg kan henvende meg til Motorola på.

 

Noen tips?

Endret av JFM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, er det egentlig det?

 

Edit: Ser vell egentlig ut som at dusjen ikke er anbefalt, nei.

 

 

Men hvordan går jeg frem for å likevel prøve dette for garanti? Jeg har ikke opplyst at jeg har dusjet med klokka

Endret av JFM
Lenke til kommentar

1: Du har kjøpt en klokke

2: Du vet at den ikke kan dusjes med

3: Du har dusjet med den gjentatte ganger

4: Klokken har sluttet å fungere pga vannskade

 

Jeg kan ikke se at du har mulighet til å få dette på garantien. Det er du som har brukt produktet feil, og da gjelder ikke garantien.

 

Edit: Jeg har både Fitbit Charge 2 og Blaze, dusjer aldri med disse, men skyller av dem med vann tappet i vasken når de må rengjøres. Har også Garmin 235 og Tomtom Runner, disse er vanntette, og jeg både dusjer og svømmer med dem. Riktig utstyr til riktig bruk er viktig.

Endret av zanta
Lenke til kommentar

... Finner heller ingen norsk e-post adresse som jeg kan henvende meg til Motorola på...

Kontaktinfo som oppgis: https://motorola-global-en-roe.custhelp.com/app/utils/prod_guided_assistant/g_id/5025/

 

 

 

Her er vel "problemet" det samme som på Motorolas telefoner som er oppgitt IP68: Vannskader er ikke dekket av garantien. Nederst på siden: "Liquid damage not covered under warranty. Water, splash, and dust resistance were tested to IP68 standards under controlled laboratory conditions. Resistance will decrease as a result of normal wear. Not designed to work while submerged underwater. Do not expose to pressurised water or liquids other than fresh water."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...