Gå til innhold

Forslag til en solid SFF maskin basert på Realan E-W80 kabinett


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Som nevnt i tittelen ønsker jeg å få tips og forslag til hvilke komponenter jeg burde kjøpe for å utnytte Realan E-W80 kabinettet. Budsjettet ligger på omtrent 6k.

 

Har enda ikke bestilt kabinettet, og jeg er først og fremst usikker på om stock PSU på 120W holder til mitt bruksområde? Det er snakk om alt fra streaming av video til noe utvikling og jobb relaterte oppgaver. Dermed vil jeg tro at GPU ikke er nødvendig (om det i det hele tatt er plass?), samtidig som at en enkel CPU-vifte burde kjøle ned systemet?

 

Beklager på forhånd hvis det er noen uklarheter. Svarer gjerne på eventuelle spørsmål.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det bør vertfall gå til ASRock J4205-ITX

vet ikke om det finnes noe kraftigere, for usikker på kvaliteten på den Psuen muligens den kan dra 45 watt cpu men kanskje ikke lurt over tid.

 

Skal du ha noe kraftigere er vel Intel Core i3-8100.

Syns det er synd det ikke finnes noe mellom der, ryzen hadde jeg ikke vurdert i budsjett markedet ennå.

 

Nå finnes det server hovedkort:

Xeon D15xx Family

Men det er kanskje litt for dyrt?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Kjenner ikke det kabinettet, men kommer her med et Mini-Itx forslag, kanskje det er til hjelp

 

Gigabyte GA-AB350N-Gaming WIFI (kr 1129) https://www.prisjakt.no/product.php?p=4380464

AMD Ryzen 3 2200G (1039)

Corsair Vengeance LPX Red DDR4 PC25600/3200MHz CL16 2x4GB (CMK8GX4M2B3200C16R) (kr 1199)

Samsung 860 EVO Series MZ-76E250B 250GB (kr 952)

Fractal Design Node 304 (kr 764)

EVGA 650 GQ 650W (kr 819)

Totalt 5902

(Eventuell lisens for Windows kommer i tillegg)

Vil tro at 120W er nok til en 65W cpu + hovedkort + wifi + 1 stk ssd, men det blir litt tipping fra min side. Men jeg tror ikke systemet drar mer enn 75-90W.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...