Gå til innhold

Pakke levert til postkontor uten noe som helst varsel, sendt i retur (Posten)


Anbefalte innlegg

Heisann, bestilte en pakke som ble sendt som brev for lenge siden, betalt og alt. Ble sendt med UPS fra USA, der sporingen sa den ankom norge den 2. Februar.

 

I går (27.Feb) får jeg andregangsvarsel med den mest slurvete løkkeskriften på noen gang, der det står at pakken var levert til postkontor den 08.Feb, med seneste hentedato den 22.Feb.

 

NULL VARSEL, ingenting på sporingsapp med alt registrert, ingenting på mobil, email, postkassa, NADA. Ringer da de for å oppklare dette, å det kan ikke gjøre noe som helst med det "fordi det er en brevsending, og er sannsynligvis på vei ut av landet nå"

 

Hvilke rettigheter har jeg her?

 

Endte opp med å få 3stk andregangsvarsel der ALLE er utgått, og en av de er tilogmed feillevert til vår adresse!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk nylig også en forsendelse fra USA som var brev og fikk hentelapp på Digipost, og det var det eneste stede jeg fikk noe beskjed.

 

Har også hatt problemer med pakker sendt fra Norge før hvor posten påstår at de har sendt 2 hentelapper (hvor jeg absolutt ikke hadde mottatt noen av de) men jeg fikk den 3.

Lenke til kommentar

Heisann, bestilte en pakke som ble sendt som brev for lenge siden, betalt og alt. Ble sendt med UPS fra USA, der sporingen sa den ankom norge den 2. Februar.

 

I går (27.Feb) får jeg andregangsvarsel med den mest slurvete løkkeskriften på noen gang, der det står at pakken var levert til postkontor den 08.Feb, med seneste hentedato den 22.Feb.

 

NULL VARSEL, ingenting på sporingsapp med alt registrert, ingenting på mobil, email, postkassa, NADA. Ringer da de for å oppklare dette, å det kan ikke gjøre noe som helst med det "fordi det er en brevsending, og er sannsynligvis på vei ut av landet nå"

 

Hvilke rettigheter har jeg her?

 

Endte opp med å få 3stk andregangsvarsel der ALLE er utgått, og en av de er tilogmed feillevert til vår adresse!

Brevsendinger har i utgangspunktet ikke et sporingssytem som pakker har. Årsaken til at de eventuelt får et sporingsnummer er på bakgrunn av at "brevet" er for stor til postkassen. Postmannen skal da legge igjen en hentelapp (med sporingsnummer) i postkassen før han leverer sendingen til ditt lokale postkontor. 

 

Problemet her er at det vil være vanskelig for deg å bevise at du ikke har mottatt noen hentelapp på et tidligere tidspunkt. Postmannen vil naturligvis hevde at han har lagt igjen en lapp, og du vil hevde det motsatte. 

 

Du kan forsøke å sende inn en klage, men her må du nok belage deg på å betale for å få tilsendt sendingen på nytt, dessverre.

 

 

Lenke til kommentar

Det samme skjedde meg, bare jeg fant det ut etter pakken var returnert til USA. Posten innrømmet skyld og ville dekke evt. ny frakt. Butikken jeg handla oss refunderte dog hele beløpet uten videre (var slik jeg fikk vite pakken hadde vært i Norge).

 

Jævlig irriterende da det tok en måned å få pakken levert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...