Gå til innhold

Kondemnert bil etter en liten kollisjon


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Det gjelder en forsikringssak hvor bilen er passe bulket (front), men utfra det jeg kan se så virker det ut som ikke en så stor kostnad (men jeg er ingen mekaniker eller no). Det som har skjedd er at bilen har en markedsverdi på ca 89.000,- og jeg har fått tilbakemelding fra forsikringsselskapet om at bilen vil bli kondemnert som betyr at jeg vil få et tilbud på ca 65.000,- kroner.

 

Dette er en Nissan leaf 2012 modell, som har noen småskader bak og på døra. De mener dette tilbudet de har gitt meg er pga disse skadene samt at batteripakken er redusert fra 12 barer til 10 barer. I tillegg må jeg levere både sommerdekk og vinterdekk og alt av ladekabler osv.

 

Har aldri vært borti noe sånt, og lurer på om jeg har noe valg her? For meg virker det litt shady at jeg får et så dårlig tilbud, eller hva tenker dere om dette?

 

Tusen takk for svar på forhånd!

 

Og beklager dersom jeg har postet inn under feil forum

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kondemneres den pga skaden eller pga taksten er høyere enn verdien? 

 

Hvorfor har bilen en markedsverdi på 89 tusen og du vil kun få 65? 
Du kan jo gi takstmannen beskjed om at du vet at bilen har en markedsverdi på 89 med henvisning til kilde? 

 

Kort forklart skal selskapet dekke det du må betale for å kjøpe en ny tilsvarende bil som den du hadde. 
Er ikke 65 nok så avslår du tilbudet og forklarer hvorfor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kondemneres den pga skaden eller pga taksten er høyere enn verdien? 

 

Hvorfor har bilen en markedsverdi på 89 tusen og du vil kun få 65? 

Du kan jo gi takstmannen beskjed om at du vet at bilen har en markedsverdi på 89 med henvisning til kilde? 

 

Kort forklart skal selskapet dekke det du må betale for å kjøpe en ny tilsvarende bil som den du hadde. 

Er ikke 65 nok så avslår du tilbudet og forklarer hvorfor.

 

Den kondemneres pga skadene er omfattende at reparasjon ikke er økonomisk forsvarlig. (Men som jeg kan se, virker ikke skadene store, bulk i frontfanger).

Takstmann mener taksten er ift tidligere skader, som jeg mener ikke bør ha sååå stor betydning.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Godta aldri første forslag fra takstmann.

Hva bør jeg gjøre?

Har aldri vært borti noe slikt og har jeg noen alternativer/valg?

Hva skjer hvis jeg avslår tilbudet?

 

 

Si at du mener bilen har en markedsveri høyere enn tilbudet. Ønsker du å beholde bilen selv kan du prøve deg på å si at du vil beholde bilen og få 65.000 - ellers ønsker du markedsverdi. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dersom du ikke stoler på at avgjørelsen til forsikringsselskapet er korrekt, ville jeg fått en taksering på skadene fra et annet firma. Om prisen for reparasjon kun overstiger markedsverdi med noen kroner, kan du tilby deg å dekke mellomlegget. 

Endret av stian_90
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...