Gå til innhold

Wacken Open Air


thyes

Anbefalte innlegg

I sommer skal jeg og en kompis på pilegrimsferd til metal-mekkaet Wacken!

Gleder meg som faen, allerede er mange av favorittbandene mine confirmed i lineupen - selv om jeg fortsatt krysser fingrene for en del til :D

 

Er det noen her som har vært på Wacken før? Jeg har fått med meg at det kan være mildt sagt gjørmete der.. kjenner jeg har litt blandete følelser rundt kombinasjonen gjørme, 80,000 drita fulle mennesker og det å bo i telt!

 

Om noen har tips, triks eller lure overlevelsesråd for å komme seg mer eller mindre helskinnet gjennom denne festivalen, blir jeg happy! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært der 2 ganger, 2011 og 2016. Veldig, veldig moro!

 

Støvler er et must! Jeg dro ned i 2016 uten.. Det var ikke lurt, en halvtime på festivalcampen og skoene var gjennomvåte/-sølete. De selger heldigvis støvler der også, men de er jo selvfølgelig forholdsvis dyre. Det kan bli ekstremt sølete hvis været ikke er 100% strålende sol. Tror de gjorde en del forbedringer etter 2016 med tanke på drenering, men jeg antar det fortsatt kan bli en sølefest.

 

Jeg anbefaler også å stoppe på grensehandelen mellom Danmark og Tyskland og handle med det dere vil ha av sprit, øl, mat osv. Det er en butikk i Wacken (altså "byen" festivalen ligger i) og flere butikker inne på festivalområdet, men disse er jo også en del dyrere. Det kan også være lurt å ta ut en del euro på vei ned. Det er (var iallfall i 2016) fortsatt cash, og ikke noe cashless-system eller noe. Forholdene for å ta ut penger var MYE bedre i 2016 enn i 2011 (da måtte vi fort stå en time i kø for minibank), men det er greit å bruke tid på gøyere ting enn minibanker.

 

Det er også lurt å dra ned tidlig. Campingområdet er digert. Er dere uheldige/sent ute kan dere ende opp ca en times gange (hvertfall hvis det er sølete) fra festivalområdet. Det koster vel noe ekstra (betales på stedet) hvis man kommer tidlig, men det er det verdt. Dagene før selve festivalen sparker i gang er også veldig moro. I 2011 havnet vi ved siden av en svær, svensk camp med veldig morsomme folk, grill, partytelt osv.

 

Ellers er det jo, som med alle festivaler, en del "essentials" man må ha med seg. Gnagsårplaster, gaffateip, antibac, våtservietter, campingstoler osv. For ikke å snakke om dopapir! Ta med dere eget. Det er sjeldent dopapir på doene.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Tusen takk for et veldig utfyllende svar! Mange gode tips og råd her :)

Jeg har fått med meg at Wacken er kjent for gjørma.. har hørt rykter om at man får delt ut poncho når man kommer inn på festivalområdet, vet ikke om det stemmer eller ei, hehe. 

 

Vi kommer nok sikkert til å ta fly, blir langt å kjøre fra nordnorge.. selv om det sikkert hadde vært fett med en skikkelig roadtrip også, da. Så det kan sikkert bli vanskelig å kjøpe billig alkohol på grensen.

 

Anyways, takk for svar! Gleder meg som faen til å se Behemoth live :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...