Gå til innhold

Samsung rullet ut Android 8-oppdatering ved en feiltagelse


Anbefalte innlegg

 

For alle som har problemer - KJØR EN FACTORY RESET!

 

Omtrent alle problemer jeg leser om her vil forsvinne da. Å legge en bløtkake oppå en bløtkake blir bare gris! Få vasket bort den gamle bløtkaken så fungerer ting.

 

Google tar vare på det meste for deg. Tillogmed alle bildene dine om du har Google Photos installert.

Neida. Du trenger kun å gå inn i dalvik cash og slette det som måtte ligge der. Trenger da ikke resette hele telefonen. ?
Dalwik cache forsvant vel i android 6?

 

Men jo, en skikkelig reset må til om man får wakelocks og bugs.

 

Enten det eller så må man sitte i timesvis å feilsøke med wakelock detectors og avinstallere og installere alle apper på nytt osv. Og er langt fra sikkert alt blir topp da heller.

 

Få rensket bort alle spor av Android 7 så blir det bra.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

For alle som har problemer - KJØR EN FACTORY RESET!

 

Omtrent alle problemer jeg leser om her vil forsvinne da. Å legge en bløtkake oppå en bløtkake blir bare gris! Få vasket bort den gamle bløtkaken så fungerer ting.

 

Google tar vare på det meste for deg. Tillogmed alle bildene dine om du har Google Photos installert.

Neida. Du trenger kun å gå inn i dalvik cash og slette det som måtte ligge der. Trenger da ikke resette hele telefonen. ?
Dalwik cache forsvant vel i android 6?

 

Men jo, en skikkelig reset må til om man får wakelocks og bugs.

 

Enten det eller så må man sitte i timesvis å feilsøke med wakelock detectors og avinstallere og installere alle apper på nytt osv. Og er langt fra sikkert alt blir topp da heller.

 

Få rensket bort alle spor av Android 7 så blir det bra.

Tja, jeg kaller det dalvik cash. Gå inn via bootmeny og slette cash. Funka fjell hos meg etter oppdateringen til 8.0. Før jeg gjorde det hadde jeg apper som hengte, samt rusk i gui. Etter å ha slettet cash, er alt silkemykt og telefonen er raskere og holder lengre på strømmen enn før oppdatering.
Lenke til kommentar

 

 

 

For alle som har problemer - KJØR EN FACTORY RESET!

 

Omtrent alle problemer jeg leser om her vil forsvinne da. Å legge en bløtkake oppå en bløtkake blir bare gris! Få vasket bort den gamle bløtkaken så fungerer ting.

 

Google tar vare på det meste for deg. Tillogmed alle bildene dine om du har Google Photos installert.

Neida. Du trenger kun å gå inn i dalvik cash og slette det som måtte ligge der. Trenger da ikke resette hele telefonen. ?
Dalwik cache forsvant vel i android 6?

 

Men jo, en skikkelig reset må til om man får wakelocks og bugs.

 

Enten det eller så må man sitte i timesvis å feilsøke med wakelock detectors og avinstallere og installere alle apper på nytt osv. Og er langt fra sikkert alt blir topp da heller.

 

Få rensket bort alle spor av Android 7 så blir det bra.

Tja, jeg kaller det dalvik cash. Gå inn via bootmeny og slette cash. Funka fjell hos meg etter oppdateringen til 8.0. Før jeg gjorde det hadde jeg apper som hengte, samt rusk i gui. Etter å ha slettet cash, er alt silkemykt og telefonen er raskere og holder lengre på strømmen enn før oppdatering.

Dalwik forsvant vistnok allerede i Android 4.4, og ble erstattet med ART. Så du har bare slettet vanlig cache, som jeg vil tro Samsung selv gjør under oppgradering.

 

Men skader ikke å tømme den i ny og ne uansett.

Lenke til kommentar

Tja. Alle problemer forsvant som dugg for solen, og nei jeg tror ikke det er vanlig cash man sletter fra boot meny. Man får apper som gjør dette for deg, og da kreves en omstart av telefon etter utført sletting ellers vil telefon bli særdeles ustabil.

Edit. App cash er vel det du referer til. I bootmenyen slettes system cash.

Endret av newnick
Lenke til kommentar

 

Fikk den på mandag, synes den bruker mere strøm enn før oppdateringen. Har tatt factory reset, gjorde jeg rett etter oppdateringen.

 

Opplevd noen apps som har kræsja, vet ikke om det er appen eller oppdateringen sin feil egentlig. Hadde håpet at man etter oppdatering kunne foretrekke wifi tale forran mobil nettet, men det valget glimrer med sitt fravær.

 

Ellers funke telefonene utmerket..

 

Søk opp hvilken versjon du har av firmware. Enkelte nettbutikker selger tysk/EU-modell i Norge, og da vil du aldri få WiFi Tale

Har wifi tale, og bruker det. Men S8 har fjernet muligheten til å prioritere wifi tale forran mobil nettet, har dårlig 4g her, men telefonen tviholder på mobilnettet... S7 kan man prioritere på, det samme med flere andre... Når jeg beveger meg litt i huset, og 4g faller ut, funket wifi tale bra..

4g og 2g e like dårlige forresten ?

Lenke til kommentar

 

 

Fikk den på mandag, synes den bruker mere strøm enn før oppdateringen. Har tatt factory reset, gjorde jeg rett etter oppdateringen.

 

Opplevd noen apps som har kræsja, vet ikke om det er appen eller oppdateringen sin feil egentlig. Hadde håpet at man etter oppdatering kunne foretrekke wifi tale forran mobil nettet, men det valget glimrer med sitt fravær.

 

Ellers funke telefonene utmerket..

 

Søk opp hvilken versjon du har av firmware. Enkelte nettbutikker selger tysk/EU-modell i Norge, og da vil du aldri få WiFi Tale

Har wifi tale, og bruker det. Men S8 har fjernet muligheten til å prioritere wifi tale forran mobil nettet, har dårlig 4g her, men telefonen tviholder på mobilnettet... S7 kan man prioritere på, det samme med flere andre... Når jeg beveger meg litt i huset, og 4g faller ut, funket wifi tale bra..

4g og 2g e like dårlige forresten ?

Hei. Jeg har da innstillingen wifi tale foretrukket og jeg har oppdatert til oreo ?
Lenke til kommentar

 

 

 

Fikk den på mandag, synes den bruker mere strøm enn før oppdateringen. Har tatt factory reset, gjorde jeg rett etter oppdateringen.

 

Opplevd noen apps som har kræsja, vet ikke om det er appen eller oppdateringen sin feil egentlig. Hadde håpet at man etter oppdatering kunne foretrekke wifi tale forran mobil nettet, men det valget glimrer med sitt fravær.

 

Ellers funke telefonene utmerket..

 

Søk opp hvilken versjon du har av firmware. Enkelte nettbutikker selger tysk/EU-modell i Norge, og da vil du aldri få WiFi Tale

Har wifi tale, og bruker det. Men S8 har fjernet muligheten til å prioritere wifi tale forran mobil nettet, har dårlig 4g her, men telefonen tviholder på mobilnettet... S7 kan man prioritere på, det samme med flere andre... Når jeg beveger meg litt i huset, og 4g faller ut, funket wifi tale bra..

4g og 2g e like dårlige forresten ?

Hei. Jeg har da innstillingen wifi tale foretrukket og jeg har oppdatert til oreo ?

På wifi anrop er alternativet kun av og på her, telia sitt nett....

Lenke til kommentar

Folk er merkelig altså.

All denne klagingen, folk blir sure, og grinete i dagesvis.

Syting syting syting.

 

Har oreo, ingenting gale heldigvis, men det er jo heller INGEN merkbar forskjell på brukeropplevelsen!

 

Så hva er det dere savner egentlig som eg ikkje har merket?

 

Eller er det trangen til å hele tiden ha tlf oppdatert?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk er merkelig altså.

All denne klagingen, folk blir sure, og grinete i dagesvis.

Syting syting syting.

 

Har oreo, ingenting gale heldigvis, men det er jo heller INGEN merkbar forskjell på brukeropplevelsen!

 

Så hva er det dere savner egentlig som eg ikkje har merket?

 

Eller er det trangen til å hele tiden ha tlf oppdatert?

Joda det er forskjeller. Varslene opptrer annerledes. Ikke sikker på at jeg foretrekker den nye varianten eller den gamle enda ? Ikonet for skjermrotasjon endrer seg ikke ved aktivering/deaktivering lengre. Tastaturet er bedre. Face id er flere hakk bedre. Fungerer nå bedre i mørket enn før, og gjennkjenningen er tilnærmet 100%. Samme med iris scanneren. Telefonen er jevnt over mye kjappere, har kanskje mindre betydning da hastigheten alltid har vært tilfredstillende. Og ellers er det en del designendringer i gui som jeg liker. Og så har store apper blitt vesentlig kjappere å laste inn. Pluss en hel del andre forbedringer som jeg kan komme tilbake til. Så joda, samsung har gjort en god jobb ved denne oppdateringen. Ønsket er at de kanskje gjør denne gode jobben litt kjappere neste gang.
Lenke til kommentar

 

Folk er merkelig altså.

All denne klagingen, folk blir sure, og grinete i dagesvis.

Syting syting syting.

Har oreo, ingenting gale heldigvis, men det er jo heller INGEN merkbar forskjell på brukeropplevelsen!

Så hva er det dere savner egentlig som eg ikkje har merket?

Eller er det trangen til å hele tiden ha tlf oppdatert?

Joda det er forskjeller. Varslene opptrer annerledes. Ikke sikker på at jeg foretrekker den nye varianten eller den gamle enda Ikonet for skjermrotasjon endrer seg ikke ved aktivering/deaktivering lengre. Tastaturet er bedre. Face id er flere hakk bedre. Fungerer nå bedre i mørket enn før, og gjennkjenningen er tilnærmet 100%. Samme med iris scanneren. Telefonen er jevnt over mye kjappere, har kanskje mindre betydning da hastigheten alltid har vært tilfredstillende. Og ellers er det en del designendringer i gui som jeg liker. Og så har store apper blitt vesentlig kjappere å laste inn. Pluss en hel del andre forbedringer som jeg kan komme tilbake til. Så joda, samsung har gjort en god jobb ved denne oppdateringen. Ønsket er at de kanskje gjør denne gode jobben litt kjappere neste gang.

Så med andre ord, enda mindre enn ef trodde.

Du prater om ikoner, raskere åpning av tlf.

Om tlf bruker 1 sek eller 0.5 er ikkje noe folk bryr seg om.

 

Bedre i mørket er såklart bra.

 

Merker infen forskjell på åpning av apper.

 

Forskjell på gui, please show me! Hehe, eg ser det ikkje

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...