Gå til innhold

Hund plustelig halt


Anbefalte innlegg

Merket tidligere idag at hunden plutselig begynte å halte på høyre forlabb. Han går også å piper litt. Jeg kan ta på beinet og bøye smått på det som jeg vil uten at han viser tegn til smerte. Men med en gang han begynner å gå halter han.

 

I går ble jeg påkjørt bakfra i lav hastighet, og jeg antar at det må ha skjedd noe med beinet da. Men han haltet ikke i går kveld og gjorde heller ikke noe ut av seg når vi ble påkjørt. Bevegelighet osv var helt normalt.

 

Hvis dette er årsaken er det jo rart at han begynte å halte på dagen i dag.

 

Ellers har vi vært utenfor huset i dag i ganske høy snø da han var på do. Her må han jo ta sats for å komme seg fremover så mulig han har strukket noe?

 

Noe galt er det i alle fall og jeg lurer på hvor akutt dette er. Nå er det helg og det er ikke flust av veterinærer som kan kontaktes i området hvor jeg bor. Han piper og det er selvfølgelig ikke noe trivelig å høre på. Er dette noe dere ville ventet med en dag eller to for å gått til veterinær med?

 

Det er en Schafervalp på 5 mnd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var hos veterinær i dag. I og med at det ikke var tegn til smerte når ho bøyde og brakk på benet/labben hans ble det ikke tatt røntgen, da det mest sannsynelig ikke er brudd/knekt. Han fikk smertestillende så får vi bare se om det går over. Veterinær mente det muligens kunne være voksesmerter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...