inoan Skrevet 11. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2003 Sliter litt med pumpa til waterchill som bråker. Virker som det er litt vibrasjons støy. Noen som har tips? Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 11. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2003 har du på gummiføttene? Lenke til kommentar
inoan Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. desember 2003 Seff Lenke til kommentar
fredde Skrevet 11. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2003 luft i systemet ? lenge har den gått ? prøvd å snu den opp ned noen ganger ? Lenke til kommentar
inoan Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. desember 2003 Den har kjørt i noen dager. Kan ikke snu opp-ned på den, da det er litt for trangt i mitt midi kabinett Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 12. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2003 Sliter med en høgfrekvent lyd jeg også. Høres ut som vibrasjonslyder, men jeg tror ikke det er det, fordi når jeg løfter pumpen opp og vekk så lager den samme lyden uansett om den ikke tar borti noe. Lenke til kommentar
inoan Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. desember 2003 ALEX100, det er nøyaktig det samme problemet jeg har! Utrolig irriterende. Hadde noen funnet ut hva som skulle gjøres med pumpen hadde maskinen blitt utrolig behagelig stille Lenke til kommentar
Kenneth_S Skrevet 12. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2003 Forskjellige typer støy fra Hydor pumpen ser ut til å være ett problem mange har i følge Asetek's forum. Jeg har dette spørsmålet inne på forumet. Kikk litt rundt på waterchill-delen av forumet så kanskje du finner noen tips. Min pumpe støyer fortsatt som bare det. Men det er en slags elektrisk summelyd og ikke en typisk vibrasjons eller luft i pumpa lyd. Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 12. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2003 Bytt til Eheim 1046-1048 pumpe,høres ikke når den er uten luft og når man legger under skumgummi etc. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 12. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2003 E ikkje det samma problemet som e med Eheim pumpene a? Eheim mod Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 12. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2003 Bytt til Eheim 1046-1048 pumpe,høres ikke når den er uten luft og når man legger under skumgummi etc. Har Eheim 1048 også. Den laga en verre lyd med det samme. Men etter Eheim modden er den bom stille. Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 12. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2003 Hvilken Eheim modd? *Nysgjerrig* Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 12. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2003 Hvilken Eheim modd? *Nysgjerrig* Se på den linken Veritas gav. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 12. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2003 Eheim mod Lenke til kommentar
Cyberkul Skrevet 20. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2005 Min Hydor L20 II støyer også. Såpass ille at den er det eneste som høres når PCen er på. overdøver lett harddiskene, og radiatorvifta. Ekkel summende lyd. Hvor mye skal pumpa støye? Jeg er fersk vannkjølings bruker, og dette Waterchill setet er mitt første forsøk på vannkjøling. Kjøpte settet brukt. Kanskje pumpa er gåen? Lenke til kommentar
sigen Skrevet 20. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2005 Jeg får feil siden eller noe sånn på den Eheim-linken, får bare opp: "Det var ikke muligt at finde hjemmesiden" Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 22. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) Det som eheim-modden går ut på er bare å lime fast impelleren på akselen med en liten dråpe sterkt lim (eller de bruker vel egentlig gjengeteip på den sida). Åpne opp kammeret til pumpa, ta ut impelleren og akslingen og rens dem. Du vil oppdage at du kan vri impelleren 270 grader rundt på akslingen uten at akslingen følger med. Det er denne funksjonen som lager bråket i 90% av tilfellene. Fjern impelleren fra akselen og legg en liten dråpe araldit eller epoxy på akslingen der impelleren skal sitte (pass på å ikke bruk for mye slik at det renner, da blir det ubalanse i akselen) og sett på impelleren på akslingen igjen. La tørke. Sett alt sammen igjen og nyt en "støyfri" vannkjøling Er en stund siden jeg gjorde det, så husker ikke alle detaljer, men det er ihvertfall sånn basic av det dere trenger å gjøre. Bare bruk sunn fornuft så går det nok EDIT: Var kanskje litt rask der... Sjekk selvfølgelig FØRST at det ikke er vibrasjonsproblemer eller luft i pumpa Men det er vel gjort i dette tilfellet? Endret 22. februar 2005 av CSSSK Lenke til kommentar
kverna Skrevet 22. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2005 henge opp i strikk Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 22. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2005 Sitter for tiden med en L30, synes vertafll at denne er veldig stille! Har ikke noe annet en en Maxi Jet 1000 å sammenligne med, men den er vertfall mye stillere enn den. Lenke til kommentar
Gambler FEX online Skrevet 10. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2006 Kan også være for mye motstand i systemet / skitne og tette vannblokker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå