Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ford Mondeo bremseproblemer


Kevin95

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har en Ford Mondeo 1999 modell (RA 36459)

 

Det har nylig oppstått et problem med bilen min som jeg ikke har klart å fikse så langt. Bremsen på høyere framhjul bremser svakt konstant mens jeg kjører. Den bremser hardt nok til at bilen sliter med å opprettholde fart i fjerde gir og etter ca 4km med kjøring gløder bremsen rødt av varme.

Jeg har så langt prøvd følgende: Tatt av hjul og bremseklosser på begge framhjul, pusset og vasket disse samt resten av delene av bremsen. Smurt på ny pasta har jeg og.

 

Men ingenting av dette har gitt noen resultater, så jeg henvender meg her får tips og hjelp om noen vet noe. Jeg merket når jeg tok av bremseklossene at venstre side og høyere side ikke var like tykke, klossene på høyere side var rundt halvparten av tykkelsen til de på venstre, kan dette ha noe å si?

 

Jeg er ikke noe ekspert så om det er noe jeg har utelatt av informasjon er det bare å spørre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta og demonter klosser og caliper, så presser du inn stempelet og kjører det ut igjen et par ganger. God sjanse for at det løsner da, så har du hvertfall bil noen uker/måneder til du får en bedre fiks på det. Kan også finne deler fra bilopphuggeri, bør ikke koste deg mange hundrelappene.

Lenke til kommentar

Tusen takk for hjelpen alle sammen, fikk fikset det til slutt! Det var stempelet/slangen som var tett, fikk ikke en dråpe bremseveske ut. Etter litt arbeid så fikk jeg renset alt fint og da kan man mildt sagt si at det kom en del mer bremseveske ut... Alt fikset til 80kr for noe bremseveske i forhold til de 5000 verkstedet ville ha.

 

Lurte på en anen ting, la merke til at fjæringa mi har knekt helt i bunnen (under en halvsirkel) på høyere fronthjul, gjør dette noe? Eller kan jeg bare late som ingenting?

Endret av Kevin95
Lenke til kommentar

Du bør unngå å kjøre mye. Du kan ha andre problemer som gjør at fjæra knekker igjen. Typisk er fjærbenslageret som har låst seg slik at fjøra vris istedenfor å rotere fritt sammen med demperen.

 

Hvis den plutselig knekker midt på midt i en brå sving og enden stikker hull i dekket kan du få et problem.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...