Gå til innhold

Vil bli venn med juss-folk


mix122

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tittet litt på trådene du har laget så jeg lurer; Bli venn med eller utnytte for den juridiske kompetansen de har? Hva skal du gi tilbake til dette vennskapet?

det er ikke det jeg spør etter i mitt spersmål, så la være å kommentere noe som ikke er svar på det jeg spør / ser etter.

 

Når man søker venner ut fra fagelig kompetanse og ikke f.eks felles interesse, så sier det seg vel litt selv?

 

Hva har du gjort?  :ninja:

Lenke til kommentar

Når man søker venner ut fra fagelig kompetanse og ikke f.eks felles interesse, så sier det seg vel litt selv?

 

Ikke nødvendigvis. En ensom jurist som leter etter likesinnede er vel mulig?

 

Tittet litt på trådene du har laget så jeg lurer; Bli venn med eller utnytte for den juridiske kompetansen de har? Hva skal du gi tilbake til dette vennskapet?

det er ikke det jeg spør etter i mitt spersmål, så la være å kommentere noe som ikke er svar på det jeg spør / ser etter.

 

Tviler på at en jurist gidder å ta kontakt med deg hvis h*n oppfatter den kommentaren som det jeg gjorde, spydig.

Lenke til kommentar

 

Når man søker venner ut fra fagelig kompetanse og ikke f.eks felles interesse, så sier det seg vel litt selv?

 

Ikke nødvendigvis. En ensom jurist som leter etter likesinnede er vel mulig?

 

Tittet litt på trådene du har laget så jeg lurer; Bli venn med eller utnytte for den juridiske kompetansen de har? Hva skal du gi tilbake til dette vennskapet?

det er ikke det jeg spør etter i mitt spersmål, så la være å kommentere noe som ikke er svar på det jeg spør / ser etter.

 

Tviler på at en jurist gidder å ta kontakt med deg hvis h*n oppfatter den kommentaren som det jeg gjorde, spydig.

 

dine kommentarer er ikke hjelpsome og er ikke svarene for noe jeg spør etter. Vær så snill å avslutt din diskusjon.

Lenke til kommentar

Det var et relevant spørsmål og antagelig noe noen som vil vurdere et vennskap vil vite på forhånd. Det skal ofte mer til enn "jeg vil bli venn med [yrke]folk" for at [yrke]folk skal sende deg en PM og opprette et vennskap. Fortell om deg selv, åpne deg litt, by på deg selv bittelitt. Trenger ikke lage en søknad på 50 sider, men litt mer kjøtt bør da gå an å slenge på.

 

Jeg kunne aldri tenkt meg å sende en PM til en som avviste relevante spørsmål.

Endret av Soseks
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Når man søker venner ut fra fagelig kompetanse og ikke f.eks felles interesse, så sier det seg vel litt selv?

 

Ikke nødvendigvis. En ensom jurist som leter etter likesinnede er vel mulig?

 

Det er mulig, men trolig ikke tilfelle her. Jurister bygger som regel nettverk andre steder enn på forum og spør i det minste etter andre jurister, og ikke juridister eller juss-folk.

 

En av mine gode kompiser er jurist og vi har feriert sammen et par ganger. Noen ganger synes jeg det er oppsiktsvekkende hva enkelte andre nordmenn i utlandet får seg til å si når de får høre at han er jurist. Selv om noen uttrykker interesse for mitt fag også, har det foreløpig ikke hatt den samme effekten.

 

Til trådstarter:

Jeg er enig i at du bør gi litt mer av deg selv, så det er lettere for andre mennesker å få lyst til å bli kjent med deg. Og så bør du si litt mer om motivasjonen din for å bli kjent med nettopp jurister. Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...