Gå til innhold

Windows store er borte! Premie til deg


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-t8fn5F

men det er der jeg tror diverse instillinger,vpn og diverse programmer forsvinner som IT har lagt inn til meg som jeg ikke har på minnepenn, Etc som da de må gjøre alt på nytt ... hvis jeg reinstallerer win. 

Om du må ha datamaskin i jobben, så er det jobben sin oppgave å kjøpe inn en slik maskin til deg og som virker til det du skal gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Nå vet jeg ikke hvem som missforstår hvem, men jeg tror greia her er at trådstarter vil prøve og løse et problem selv, som it avdelinga har laga for han på en måte.

 

Men jeg er ikke helt sikker på om jeg forstod det riktig, men er det slik at IT avdelinga, vil selge deg en Microsoft Office Pakke som du skal bruke i din egen jobb på arbeidsplassen din? Også for 3000 kr?

Jeg skjønner ikke det for hvis du skal bruke den i jobben din, så er det jo deres ansvar å ordne sånn at du har den programvaren du trenger? Og det virka jo som at du hadde Microsoft Office på din private PC? Eller missforstod jeg noe?

Lenke til kommentar

Det hadde vært greit å kunne nullstille windows, men at apper og info lagret i appene ble værende ... Da hadde det sikkert blitt full klaff :)

 

 

Jobben jeg var ute på gikk til h*&?%)#,  og jeg kom hjem først nå.

 

Det skal være mulig å gjenopprette/reinstallere Windows og ta vare på alle personlige filer og programmer. Jeg vet ikke hvordan det vil gå med evt. VPN instillinger.

 

Det skal være mulig å reparere problemet uten gjenoppretting/reinstallering, men det ser ut til å være mye jobb. Det ser ut til at man må installere Windows 10 Pro i en virtuell maskin og hente filene derfra siden mappene har forskjellig navn i Pro og Home.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

 

men det er der jeg tror diverse instillinger,vpn og diverse programmer forsvinner som IT har lagt inn til meg som jeg ikke har på minnepenn, Etc som da de må gjøre alt på nytt ... hvis jeg reinstallerer win. 

Om du må ha datamaskin i jobben, så er det jobben sin oppgave å kjøpe inn en slik maskin til deg og som virker til det du skal gjøre.

 

jo har delvis rett. Jeg driver mitt firma, og har en it avdeling i ryggen. Der betalte jeg en passelig litt overpriset sum for maskinen, og så skulle de i tillegg ha virkelig overpris for en officepakke. Når jeg fikk vite prisen av office 2013 uten Outlook ba jeg dem avinstallere den via remote, for de ville jo ha bevis for at den var slettet for at jeg ikke skulle bli fakturert. Etter dette var Store borte.  

 

Det kostet 1000 kroner for å få pcen klargjort for å kunne bruke den på jobb også, og hvis jeg sletter alle deres programmer og innstillinger ved å ligge inn Windows på nytt, så må jeg garantert betale en gang til ...

 

Hei. Nå vet jeg ikke hvem som missforstår hvem, men jeg tror greia her er at trådstarter vil prøve og løse et problem selv, som it avdelinga har laga for han på en måte.

 

Men jeg er ikke helt sikker på om jeg forstod det riktig, men er det slik at IT avdelinga, vil selge deg en Microsoft Office Pakke som du skal bruke i din egen jobb på arbeidsplassen din? Også for 3000 kr?

Jeg skjønner ikke det for hvis du skal bruke den i jobben din, så er det jo deres ansvar å ordne sånn at du har den programvaren du trenger? Og det virka jo som at du hadde Microsoft Office på din private PC? Eller missforstod jeg noe?

 

It avdelingen hjelper oss gratis, men det koster en sum i året å være med. Videre må jeg som driver firmaet mitt betale for alt utstyr inkl hardware og software. Det koster også ekstra med klargjøring av disse tingene, slik at IT kan nå maskinene, at maskinene kan nå intranett via vpn.

 

 

Det hadde vært greit å kunne nullstille windows, men at apper og info lagret i appene ble værende ... Da hadde det sikkert blitt full klaff :)

 

 

 

 

Jobben jeg var ute på gikk til h*&?%)#,  og jeg kom hjem først nå.

 

Det skal være mulig å gjenopprette/reinstallere Windows og ta vare på alle personlige filer og programmer. Jeg vet ikke hvordan det vil gå med evt. VPN instillinger.

 

Det skal være mulig å reparere problemet uten gjenoppretting/reinstallering, men det ser ut til å være mye jobb. Det ser ut til at man må installere Windows 10 Pro i en virtuell maskin og hente filene derfra siden mappene har forskjellig navn i Pro og Home.

 

 

 

Huffda, kondolerer ang jobben. kjedelig når oppdrag ikke går slik som først planlagt. Jeg vet hvordan det er. 

 

Jeg har nesten litt vondt i hodet, det har vært mye å gjøre for å holde tungen beint i munnen. Dette er sikkert plankekjøring for flere av dere, men ikke for meg. Jeg har nå klart å henge med, selv om jeg ikke alltid helt har forstått hva jeg egentlig har gjort, hehe :) 

 

Jeg tenker å ringe IT i morgen for å høre. kanskje har de slettet den ved en feil, eller så er det ikke dem i det hele tatt og de hjelper meg å få den på plass. Eller så var det faktisk dem som gjorde det fordi jeg ikke kjøpte den Officepakken, og de ikke ville jeg skulle laste ned min egen. 

 

Jeg oppdaterer tråden i morgen, og takker erbødig dere som hjelper, og spesielt takk til mobile 999

 

Jeg er ganske sikker på at jeg framdeles vil trenge hjelp til dette :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...