Gå til innhold

Windows store er borte! Premie til deg


Anbefalte innlegg

Hei. Windows store er borte fra maskien min, og har en mistanke om at IT avdelingen har «slettet» denne ved en feil da de skulle fjerne office pakke som var utdatert. Jeg får ikke tak på dem før over helgen, så har prøvd masse tips og triks på nettet uten å klare å få den tilbake.

 

Vippser nok til en 6 pk øl til den som løser denne floken ( om det er lov å skrive på forumet ) uten reinstall av win da det et en del programvare jeg ikke har å ligge inn igjen inkl instillinger vpn etc ...

 

Takk!

 

Oppgitt ...

 

Windows 10 pro ny hp laptop

Endret av Smultring77
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd programmet fra ms som skal fikse store. Den finner en feil i ... husker ikke hva det heter, noe midlertidig samling av filer, den velger å reparere dette, men kommer da opp en feilmelding om at jeg mangel store appen. Og siden jeg ikke har den eller mappa som hører til vil ikke programmet gjøre mer.

 

Har også kjørt et skript for p slå på igjen store i tilfelle noen har slått den av men det hjalp heller ikke.

Lenke til kommentar

i metode en hos meg starter feilsøkingen, den sier at plasseringen for midlertidige internettfiler er endret. Den starter så feilsøking, men kun ette tre sekunder avslutter den og sier den ikke kunne identifisere problemet. 

 

Ved disse andre klipp og lim kommandoene i powershell er det en klassiker som går igjen. Feilmld som følger, som virkelig plager meg: 

 

you'll need a new app to open this -ms-windows store

 

så kan du huke av for å bruke den alltid, men det er ingen app å velge. 

Lenke til kommentar

det står på min konto at jeg har dminrett ja, og fikk det også ved bruk av powershell. Dette er en pc jeg bruker i jobb også, men er fullt eier av den, men har en it avdeling som har tilgang og en del bestemmelser. Men ikke mot windows store.

 

hvis jeg tar en systemghjennoppretting, vil kanskje appen som de har laget innstillinger på Etc forsvinne?

Lenke til kommentar

det står på min konto at jeg har dminrett ja, og fikk det også ved bruk av powershell. Dette er en pc jeg bruker i jobb også, men er fullt eier av den, men har en it avdeling som har tilgang og en del bestemmelser. Men ikke mot windows store.

 

hvis jeg tar en systemghjennoppretting, vil kanskje appen som de har laget innstillinger på Etc forsvinne?

 

En restore vil prøve å sette maskinen tilbake til tidspunktet du velger, ja. 

Lenke til kommentar

det står på min konto at jeg har dminrett ja, og fikk det også ved bruk av powershell. Dette er en pc jeg bruker i jobb også, men er fullt eier av den, men har en it avdeling som har tilgang og en del bestemmelser. Men ikke mot windows store.

 

hvis jeg tar en systemghjennoppretting, vil kanskje appen som de har laget innstillinger på Etc forsvinne?

 

Hvilken app har de laget innstillinger på?

 

Det er noen powershell kommandoer for å re-installere standardpakkene som kommer med win10, men jeg kan se for meg at det vil fjerne innstillingene du snakker om også.

 

Get-AppXPackage -allusers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}

Lenke til kommentar

når jeg lager en lokal konto for så å logge ut av den jeg er på, så får jeg en utfordring. 

Kan ikke logge på nevnte konto, for finner ikke domene. For å kunne logge på uten domene skriv *etellerannet* men ingen steder å skrive det ...

 

skriver jeg store så er det ingenting som heter det lenger ...

Endret av Smultring77
Lenke til kommentar

Forsøk å starte:

 

C:\Program Files\WindowsApps\Microsoft.WindowsStore_11712.1001.13.0_x64__8wekyb3d8bbwe

 

(der ting evt. må matche informasjonen fra powershell som vist i tidligere link).

 

kopierer det du skrev over her og limer det inn både ifilutforsker og i powershell men banen finnes ikke. Så noe er tatt bort på min maskin ...

Lenke til kommentar

Datamaskin\HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Store\Configuration Skal verdien her være 1 eller skal den være *ikke satt opp* ? Den står på sistnevnte ... 

 

tilbake til det du skriver mobile999: jeg har sett den stringen du skrev til meg flere steder på sider jeg har lest om å deaktivere aktivere slette windows store, så det er noe som virkelig ikke stemmer når den ikke virker når jeg limer den inn i filutforsker. 

Endret av Smultring77
Lenke til kommentar

69648xef345.jpg

 

Dette har vel heller ikke noe å gjøre med store, for jeg fikk manuelt oppdatert maskinen

 

 

 

Datamaskin\HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Store\Configuration Skal verdien her være 1 eller skal den være *ikke satt opp* ? Den står på sistnevnte ...  ( prøvde å sette den på 1 og restart, men hjalp ikke )

 

tilbake til det du skriver mobile999: jeg har sett den stringen du skrev til meg flere steder på sider jeg har lest om å deaktivere aktivere slette windows store, så det er noe som virkelig ikke stemmer når den ikke virker når jeg limer den inn i filutforsker. 

Lenke til kommentar

 

Du må gjøre:

 

cd 'C:\Program Files\WindowsApps\Microsoft.WindowsStore_11712.1001.13.0_x64__8wekyb3d8bbwe'

 
i Powershell.

 

 

da kopierte jeg alt du skrev over her, og fikk tilbake:

 

cd : Cannot find path 'C:\Program Files\WindowsApps\Microsoft.WindowsStore_11712.1001.13.0_x64__8wekyb3d8bbwe' because
it does not exist.
At line:1 char:1
+ cd 'C:\Program Files\WindowsApps\Microsoft.WindowsStore_11712.1001.13 ...
+ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    + CategoryInfo          : ObjectNotFound: (C:\Program File...__8wekyb3d8bbwe:String) [set-Location], ItemNotFoundE
   xception
    + FullyQualifiedErrorId : PathNotFound,Microsoft.PowerShell.Commands.SetLocationCommand
 
og ja ... butikken virket fint helt fram til it var inne å slettet en office 2013 utgave. har en mistanke på at han tok feil av min maskin og firma og noen andre sitt system, da han så windows store og tenkte: Oi den skal ikke være der ... så fjernet han den. For jeg kan ikke skjønne at den skal forsvinne sånn HELT tilfeldig etter han var inne via remote og fjernet officepakken ...
 
Endret av Smultring77
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...