Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er den fjerde lederen til


glenni92

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det tror jeg ikke stemmer, Cocola.

 

Ledningene går inn i et standard støpsel. Denne betjener kun en fase med jord - tilsammen tre terminaler.

Den ene ledningen er i tillegg vesentlig tynnere enn de andre.

 

Jeg vil tro den ene lederen går til en sensor av noe slag.

 

 

/Ole

Lenke til kommentar

Det tror jeg ikke stemmer, Cocola.

 

Ledningene går inn i et standard støpsel. Denne betjener kun en fase med jord - tilsammen tre terminaler.

Den ene ledningen er i tillegg vesentlig tynnere enn de andre.

 

Jeg vil tro den ene lederen går til en sensor av noe slag.

 

 

/Ole

Tror du det går an og bytte kontakta her? Hele ladekabelen koster 25.000kr originalt ser du

Lenke til kommentar

 

Tror du det går an og bytte kontakta her? Hele ladekabelen koster 25.000kr originalt ser du

 

Det ante meg jo hvorfor du spurte. Prisen er jo absurd!

 

Jeg ville sett om jeg kunne funnet kabelen andre steder.

Det kunne nok godt an å åpnet støpselet og flyttet over innmaten til et nytt støpsel, men jeg tviler vel på om resultatet ville blitt mekanisk akseptabelt.

 

/Ole

Lenke til kommentar

Den fjerde lederen er trolig for å regulere om laderen skal lade med for eks 8 eller 13 Ampere. Den vil, når den plugges inn i en Schukokontakt med 16 A tilførsel og en magnet innebygget, koble den ekstra lederen til jord for å fortelle laderen at den skal lade på 13 A. Under alle andre forhold vil den lade på 8 A. I Norge er det ikke tillatt å lade med mer enn 10 A på Schuko.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...