Gå til innhold

BMW skal gjøre Apple CarPlay til en abonnementstjeneste


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nok en grunn til å hoppe bukk over BMW?

 

Jeg er riktignok androidbruker selv, men liker ikke den utviklingen.

 

Dog, inntil vi vet mer om det er BMW eller Apple som er hovedårsak til denne endringen, så skal jeg ikke være for bastant. Derav spørsmålstegnet over.

Vil nok tippe Apple har en finger med i spillet her, ja.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Nok en grunn til å hoppe bukk over BMW?

 

 

Folk som kjøper BMW etter 2003 er jo dumme i huvudet

Javel? Har vel tredjeplassen på salgsstatistikken i Norge, så da sier du at temmelig mange er dumme. Uansett bør vel en sånn påstand begrunnes/forklares. Min erfaring er at BMW lager svært gode biler.

 

 

For at hvis du kjøper en nyere modell så er det mye dyrere, kjøp heller flere gamle - da har du flere biler

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Glad i Teslaen min. Gratis internett, gratis spotify, gratis og hyppige SW oppdateringer som gir bilen betydelige oppgraderinger. I 2017 var noen av SW høydepunktene oppgradering fra ca 330HK til 430HK, betydelige oppgraderinger på Autopilot og en haug av andre mindre ting.

Gleder meg til hva som kommer min vei i 2018.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Nok en grunn til å hoppe bukk over BMW?

 

 

Folk som kjøper BMW etter 2003 er jo dumme i huvudet

Hvorfor akkurat 2003? Å sette seg inn i en 2002 modell i dag blir omtrent som å fyre opp dampmaskina for å ta seg en båttur...

Å sette seg inn i en 2018 modell er også omtrent som å fyre opp en dampmaskin. Kjøp en Tesla istedet. Faen, hadde glatt byttet en BMW 7 serie i en Tesla Model 3. 

Endret av Odd Arne Roll
Lenke til kommentar

 

 

 

Nok en grunn til å hoppe bukk over BMW?

 

 

Folk som kjøper BMW etter 2003 er jo dumme i huvudet

Javel? Har vel tredjeplassen på salgsstatistikken i Norge, så da sier du at temmelig mange er dumme. Uansett bør vel en sånn påstand begrunnes/forklares. Min erfaring er at BMW lager svært gode biler.

 

 

For at hvis du kjøper en nyere modell så er det mye dyrere, kjøp heller flere gamle - da har du flere biler

Hvor mange kropper har du? Jeg har bare en.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Nok en grunn til å hoppe bukk over BMW?

 

 

Folk som kjøper BMW etter 2003 er jo dumme i huvudet

Hvorfor akkurat 2003? Å sette seg inn i en 2002 modell i dag blir omtrent som å fyre opp dampmaskina for å ta seg en båttur...

Å sette seg inn i en 2018 modell er også omtrent som å fyre opp en dampmaskin. Kjøp en Tesla istedet. Faen, hadde glatt byttet en BMW 7 serie i en Tesla Model 3. 

Gadgetfaktoren kan nok virke høyere på en Tesla, spesielt fordi en enorm skjerm er det første som møter deg når du setter deg inn. Men det er ikke dermed sagt at BMW ikke har mye av de samme funksjonene, de er bare litt mer diskret lagt opp. For å sammenligne model 3 og 5 serie så er akslerasjonen lik ( 5- serie uten 6 sylindre er ikke 5-serie ), og stort sett alt annet når det gjelder kjøreegenskaper og byggekvalitet er bedre på en 5-serie. Jeg sier ikke at Model 3 er en dårlig bil, for det er den ikke, men den er ikke en premiumbil.

 

Jeg ser helt klart fordeler med Tesla, og jeg ser ikke bort fra at jeg en gang kommer til å kjøpe en, men akkurat nå har jeg mer fokus på kjøreegenskaper og opplevd kvalitet, og der har Tesla en lang vei å gå.

 

Ps: andre bilmerker har også softwareoppdateringer som gir ekstra funksjoner - gratis til og med. Fordelen til Testla er at oppdateringene er OTA, noe BMW ikke har i Norge enda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Nok en grunn til å hoppe bukk over BMW?

 

 

Folk som kjøper BMW etter 2003 er jo dumme i huvudet

Hvorfor akkurat 2003? Å sette seg inn i en 2002 modell i dag blir omtrent som å fyre opp dampmaskina for å ta seg en båttur...

Å sette seg inn i en 2018 modell er også omtrent som å fyre opp en dampmaskin. Kjøp en Tesla istedet. Faen, hadde glatt byttet en BMW 7 serie i en Tesla Model 3. 

Gadgetfaktoren kan nok virke høyere på en Tesla, spesielt fordi en enorm skjerm er det første som møter deg når du setter deg inn. Men det er ikke dermed sagt at BMW ikke har mye av de samme funksjonene, de er bare litt mer diskret lagt opp. For å sammenligne model 3 og 5 serie så er akslerasjonen lik ( 5- serie uten 6 sylindre er ikke 5-serie ), og stort sett alt annet når det gjelder kjøreegenskaper og byggekvalitet er bedre på en 5-serie. Jeg sier ikke at Model 3 er en dårlig bil, for det er den ikke, men den er ikke en premiumbil.

 

Jeg ser helt klart fordeler med Tesla, og jeg ser ikke bort fra at jeg en gang kommer til å kjøpe en, men akkurat nå har jeg mer fokus på kjøreegenskaper og opplevd kvalitet, og der har Tesla en lang vei å gå.

 

Ps: andre bilmerker har også softwareoppdateringer som gir ekstra funksjoner - gratis til og med. Fordelen til Testla er at oppdateringene er OTA, noe BMW ikke har i Norge enda.

 

 

Angående siste setning, så er det ikke fordi de ikke kan, men fordi de ikke vil av en eller annen grunn. Penger er nok den største grunnen, for hvorfor sende ut noe gratis om man kan ta litt ekstra ved service.  BMW sendte faktisk ut en OTA-oppdatering i forbindelse med problemer med sikkerheten til keyless-funksjonen.  Dersom bilen var koblet til en WIFI-sone, så kunne man få inn oppdateringen uten å dra innom en BMW-forhandler/verksted.

 

https://www.engadget.com/2015/01/31/bmw-connected-drive-patch/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...