Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bremser som henger


Cocola

Anbefalte innlegg

Bremsene på min Audi a3 bak henger litt. Kun på den ene siden. Jeg tok av caliper i dag og sjekket. Glideboltene og stempel går fint. Klossene satt godt fast men jeg har pusset og fått de til å skli fint i sporet sitt. Men bremsene henger enda. Jeg ser ikke noe feil.

Jeg sjekket håndbrekket men virker ikke som om vaieren henger.

 

Noen som vet hvorfor bremser pleier å henge? Trenger tips til hva jeg kan se etter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker som du har sjekket det meste, men når du sier at du har sjekket håndbrekket, har du da kun sett på selve wirene utvendig og at den glir? Da er det vel i såfall mulighet for at bremsesko til håndbrekket sitter fast (de sitter "inni" bremseskiva). I hvert fall ikke uvanlig at biler med skiver bak har en slik løsning for håndbrekk.

Endret av bas
Lenke til kommentar

Når jeg sjekket håndbrekket, så jeg på wiren. Jeg koblet den også av caliperen. Det hjalp heller ikke å ta av den.

 

Noen tips til hvordan jeg kan vite om det er slangen eller caliper som er synderen? Caliper ble byttet sommeren 2016 og den føltes helt fin ut i dag. Var ikke noen skader i gummibeskytteren heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...