Gå til innhold

Rykte: Canon roadmap 2018


Anbefalte innlegg

 

Nå er spesifikasjonene til EOS-R ute., det kommer også 4 RF-objektiver i samsvar med lanseringen.

 

Likte at det bruker LP-E6 batterier, at de bruker samme batteri til flere systemer.

 

Canon sin side

 

canon.jpgcanoneosrbackup.jpg

 

Canon EOS R Specifications Summary: (Google translated)

  • Number of effective pixels: 30.3 million pixels (Total number of pixels: 31.7 million pixels)
  • Image type: JPEG, RAW (14 bit), C-RAW
  • Dual pixel RAW support
  • EVF: organic EL, 0.71 times
  • AF point: Maximum 5,655 points
  • Distance measurement range: EV – 6 to 18 (23 ° C at room temperature · ISO 100 with F1.2 lens)
  • ISO sensitivity: 100 to 40000 (extended ISO: 50, 51200, 102400)
  • Shutter speed: 1/8000 to 30 seconds, Bulb
  • Continuous shooting performance: Up to 8 frames per second (at servo AF: up to 5 frames / sec)
  • Video: 4K 30p, FullHD 60p, HD 120p
  • Rear liquid crystal display: 3.15 type 2.1 million dots touch panel
  • Recording medium: SD / SDHC / SDXC card
  • Battery: LP-E6N / LP-E6
  • Can charge inside the camera using the USB power adapter PD – E1 (only when using LP – E 6N)
  • Size: 135.8 x 98.3 x 84.4 mm
  • Weight: 660 g (including battery / memory card) · 580 g (body only)

 

Ser jo umiddelbart bra ut, det der...  :cool:   SD-kort, til forskjell fra Nikon som satser på XQD..... :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser jo umiddelbart bra ut, det der...  :cool:   SD-kort, til forskjell fra Nikon som satser på XQD..... :hmm:

 

Ser faktisk veldig bra ut. Mange virker å være opphengt i at det skal være to kortplasser og helst ikke SD, men jeg ser ikke speiselle problemer med et kort og SD bare det er raskt nok, og det bør det være for et slikt kamera. Hvis ikke Canon ikke holder igjen på andre features enn to kortplasser og type kort så er det et mindre mirakel. De pleier å være mye mer konservative enn det når det gjelder funksjoner i middelklassekamera.

Lenke til kommentar

Ser faktisk veldig bra ut. Mange virker å være opphengt i at det skal være to kortplasser og helst ikke SD, men jeg ser ikke speiselle problemer med et kort og SD bare det er raskt nok, og det bør det være for et slikt kamera. Hvis ikke Canon ikke holder igjen på andre features enn to kortplasser og type kort så er det et mindre mirakel. De pleier å være mye mer konservative enn det når det gjelder funksjoner i middelklassekamera.

Synes det er positivt at de fortsetter med SD, jeg.... :yes:  

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synes det er positivt at de fortsetter med SD, jeg....   

 

Ikke uenig i det. Ser ikke hvorfor man skal bytte til ny standard på denne type kamera hvor det (nesten) bare gir ekstrautgifter. Greit nok med ny kortstandard på high end modeller som må ha bedre bådnbredde til kortet.

Endret av se#
Lenke til kommentar

Helt greit for meg at de bruker SD kort; det eneste ankepunktet for SD er at de ikke tåler all verden; har aldri fåttt ødelagt et CF-kort, men jeg har måtte bytte flere SD kort som har gått istykker over tid.

Så ut i fra det ,så liker jeg de nye robuste kortene.

Jeg har opplevd det motsatte, aldri fått ødelagt SD-kort (har minst 1 stk til hvert kamera jeg har, og det er mange), men greide å få ødelagt et CF-kort en gang.... :innocent:

Lenke til kommentar

Ikke noe problem med båndbredde med de  nye SD Express  kortene som er like rund hjørnet.

 

bus_speed_img.jpg

 

 

 

“SD Express delivers speeds necessary to move large amounts of data generated by data-intense wireless communication, super-slow-motion video, RAW continuous burst mode and 8K video capture and playback, [and] 360 degree cameras/videos,” the SD Association says "

Endret av Clear
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...