Gå til innhold

Googles strømmepinne og smarthøyttaler setter rutere ut av spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fy flate! Har slitt som bare det de siste ukene med at mitt mesh nettverk får små utfall hele tiden. Noe som er ekstremt ugunstig når mangamer. Har koblet om byttet kabler og alt som er, var like ved å bytte ut mine airties(som har fungert perfekt intil nå). Var bra jeg leste dette nå, ellers kunne det blitt dyrt!

Lenke til kommentar

Det er ting som tyder på at Android versjon 8.0, Oreo, også lager problemer for wifi utstyr. Min løsning ble å ikke benytte wifi hjemme på min "Oreo" telefon og da ble nettet stabilt.

 

Samme problem etter oppdatering til Android 8.

 

Det må være noe alvorlig galt. Den detter ut av WiFi nettverket stadig. Osgå på de nye telefonene til barna med Android 8.

 

Var ikke det med eldre telefoner eller min før oppgradering.

Lenke til kommentar

Det er ting som tyder på at Android versjon 8.0, Oreo, også lager problemer for wifi utstyr. Min løsning ble å ikke benytte wifi hjemme på min "Oreo" telefon og da ble nettet stabilt.

 

Vi har to Oreo 8.1 telefoner, men det ser ikke ut til å påvirket nettverket. Koblet fra Chromecasten, men kan ikke si at det gjorde noen forskjell - så det er kanskje flere faktorer her - som f.x. om firmware på ruter er oppdatert, eller ikke.

Lenke til kommentar

Har slitt med dette problemet de siste ukene. Hadde tilmed routeren inne til service, uten at det hjalp. Chromecast får Huawei-routeren fra Telia til å knele.

Oppdaget når  jeg sjekket Wifi-nettet med WiFianalyzer (app) at Chromecast sender et meget sterkt WiFi-signal på samme kanal som routeren. Prøvde å endre kanal på routeren,med det resultat at Chromecast automatisk skiftet til samme kanal. Det gjorde meg mistenksom, og et søk på nettet bekreftet at problemet var Chromecasten. Om det er dette sterke signalet alene, eller andre årsaker slik det antydes i artikkelen, vites ikke. Vi får bare vente å se om det kommer en fiks.  

 

Skal chromecast'en kommunisere med routern din, er den nødt til å være på samme kanal. Ikke unaturlig at den bytter :)
Lenke til kommentar

Vi har både Apple TV og jeg har chromecast og telefoner, nettbrett og PC-er.

 

Tidligere hadde jeg problemer, men det meste løste seg da alle gikk på 5g. Virker som dette er det viktigste. I tillegg kan du scanne og finne en god bølgelengde til routern som er lite brukt.

 

Jeg bruker GET. Alt dette forklarer de på hjemmesiden.

 

Jeg tror ikke uten videre på sånne ryker. Folk trenger syndebukker og forklaringer. Men ofte er det sikkert andre ting.

 

Jeg bruker android 7.1.1 og chromecast på mitt rom uten problemer. Den er «delvis» kablet. Dvs jeg har en forsterker på mitt rom. Du kan få en slik hos GET som jeg har kablet chromcasten min til og alle mine enheter er koblet til.

Lenke til kommentar

Vi har både Apple TV og jeg har chromecast og telefoner, nettbrett og PC-er.

 

Tidligere hadde jeg problemer, men det meste løste seg da alle gikk på 5g. Virker som dette er det viktigste. I tillegg kan du scanne og finne en god bølgelengde til routern som er lite brukt.

 

Jeg bruker GET. Alt dette forklarer de på hjemmesiden.

 

Jeg tror ikke uten videre på sånne ryker. Folk trenger syndebukker og forklaringer. Men ofte er det sikkert andre ting.

 

Jeg bruker android 7.1.1 og chromecast på mitt rom uten problemer. Den er «delvis» kablet. Dvs jeg har en forsterker på mitt rom. Du kan få en slik hos GET som jeg har kablet chromcasten min til og alle mine enheter er koblet til.

 

Det er jo ikkje rykter når Google sjølv har gått ut å sagt at det kom fiks 18. januar. 

Eg har både nVidia Shield og ein Android TV i  huset. 

Når bror min kjem på besøk med sin Samsung S8 blir det ofte krøll på nettet.

Det enda med at både TV'n mista nettverkskabelen sin og Shield mista strømmen. 

 

Veit ikkje om S8'n har fått oppdateringen sin? 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fy flate! Har slitt som bare det de siste ukene med at mitt mesh nettverk får små utfall hele tiden. Noe som er ekstremt ugunstig når mangamer. Har koblet om byttet kabler og alt som er, var like ved å bytte ut mine airties(som har fungert perfekt intil nå). Var bra jeg leste dette nå, ellers kunne det blitt dyrt!

 

Airties er no oppdatert, start boksen din på  nytt om du ikkje har fått den.

 

https://eyenetworks.no/airties-smart-wifi/wifi-problemer-desember-2017  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...