Gå til innhold

Stilgående Cpuvifte


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å kjøpe stilgående Cpuvifte til AMD Athlon 1.4Ghz.

 

Den jeg har nå er Global win CAK38,Støtter opptil 2Ghz. Noise Level 46.5(Dette orker jeg ikke mer).

 

Men det som er rart er at,Cpu temp ligger på 54grader idle,og max 61grader når jeg pleier å spille spill.Hvorfor er det så høyt,har til å med kjøpt bra kabinett vifte Enermax.

 

Men nå har jeg tenkt til å kjøpe en stilgående Cpu vifte,som kan kjøle bra og bråker lite.

 

Hva anbefaler dere ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med Taisol CKG760? .. den er kanskje ikke sååå stillegående men den kjøler effektivt .. Lydnivået ligger såvidt over 30 dB tror jeg.. Du kan eventuelt kjøpe vifte adapter 60mm-> 80mm og sette på en 80x80mm 19 dB Papst vifte som kjøler minst like bra som den originale vifta..

Lenke til kommentar

En kamerat av meg har samme kjøleren. Han kjøpte en 21db papst å satt på.

 

han holdt min duron 800@1050 på 29 grader med den,

 

Nå skal han prøve en vifte jeg har på 5 volt å se om det blir roligere (ikke at ikke papsten er rolig da.) men vi skal kansje bytte vis han liker min coolermaster.

 

Den vifta du har nå blir ganske bra på 5 volt.

Lenke til kommentar

On 2002-03-02 16:33, MistaPi skrev:

Jeg vil anbefale en av disse:

Silent Viking

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=A1239C

 

Silverado

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=NC1939

 

Jeg har den Taisol vifta selv og den syns jeg bråker mye.

 

 

Jeg har Silent Viking. Den bråker nøyaktig like mye som min gamle coolermaster (altfor mye), og kjøler nøyaktig like dårlig. Trodde jeg skulle få en kjøligere og roligere maskin med SV, men er istedet akkurat der jeg var .... :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...