Gå til innhold

Anbefalte innlegg

 

En liten UPDATE.

Kjørte kommandoen under CMD

 

slmgr.vbs -xpr

 

og der svarte systemet:

 

Windows Script Host 
 
Windows®, Professional edition:
Maskinen er permanent aktivert.

 

 

Tror ev. jeg ville ringt Microsoft igjen om du fortsatt har problemer. For din Windows 10 er aktivert på riktig måte siden du har oppgradert fra Windows 7. Det kan jeg se ut i fra at delvis nøkkel er: 3V66T - Dette er nøkkelen så og si alle som oppgraderte gratis fra eldre Windows versjoner til Windows 10.

Så personen hos Microsoft burde ha visst dette. Vet ikke om de da faktisk har snakket om Windows 7 lisensen din, men om den var kjøpt i en lovlig butikk, så er jo ikke det problemet heller.

Uansett, har du fortsatt problemer, ring tilbake til dem, så får du nok hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vedr kinguin så har jeg kjøpt lisenser der og har ikke merket problemer med det. Når det er sagt så anbefaler jeg det ikke "åpent" her på forumet, men kan anbefale det privat for folk som vil prøve. Jeg ser også, iallfall tidligere, at kinguin har blitt anbefalt av kanaler som f.eks linustechtips og Pauls Hardware. Jeg har lest litt om emnet og det er vel en gråsone .. Ikke ulovlig men heller ikke kosher? Jeg syntes det er et interessant tema, så hvis moderatorer på forumet kan komme med en uttalelse hvorvidt man åpent kan anbefale kinguin eller ei (mhp windows lisens) så hadde iallfall jeg satt pris på det. 

 

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

 

 

En liten UPDATE.

Kjørte kommandoen under CMD

 

slmgr.vbs -xpr

 

og der svarte systemet:

 

Windows Script Host 
 
Windows®, Professional edition:
Maskinen er permanent aktivert.

 

 

Tror ev. jeg ville ringt Microsoft igjen om du fortsatt har problemer. For din Windows 10 er aktivert på riktig måte siden du har oppgradert fra Windows 7. Det kan jeg se ut i fra at delvis nøkkel er: 3V66T - Dette er nøkkelen så og si alle som oppgraderte gratis fra eldre Windows versjoner til Windows 10.

Så personen hos Microsoft burde ha visst dette. Vet ikke om de da faktisk har snakket om Windows 7 lisensen din, men om den var kjøpt i en lovlig butikk, så er jo ikke det problemet heller.

Uansett, har du fortsatt problemer, ring tilbake til dem, så får du nok hjelp.

 

 

Grundig ok forklart.

Jepp, jeg tenkte meg en mulig løsning ved neste telefonhenvendelse til Microsoft: at jeg gjengir min Windows 7 Ultimate lisens nr, at jeg forklarer at re-installasjon av Windows 10 ikke fingerer (jeg ønsker da at Windows 10 installasjonen gjennomføres som ny, men beholder mine apper).

 

Lenke til kommentar

Vedr kinguin så har jeg kjøpt lisenser der og har ikke merket problemer med det. Når det er sagt så anbefaler jeg det ikke "åpent" her på forumet, men kan anbefale det privat for folk som vil prøve. Jeg ser også, iallfall tidligere, at kinguin har blitt anbefalt av kanaler som f.eks linustechtips og Pauls Hardware. Jeg har lest litt om emnet og det er vel en gråsone .. Ikke ulovlig men heller ikke kosher? Jeg syntes det er et interessant tema, så hvis moderatorer på forumet kan komme med en uttalelse hvorvidt man åpent kan anbefale kinguin eller ei (mhp windows lisens) så hadde iallfall jeg satt pris på det. 

 

 

 

Uten at jeg har kjennskap til din kilde, var jeg "på nippet" til å kjøpe en helt ny Windows 10 Pro utgave. Men, jeg trorr myhken har fått meg på andre tanker.

 

Ellers takk for innlegget.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

"Man betaler det man får, og "Er det for urolig til å være sant, så er det som oftes slik.

Windows kjører med 3 forskjellige typer lisenser av Windows: OEM; detaljhandel og volumlisenser. 

Billige versjoner av OS er som oftes eksemplarer som tilhører som oftest volumlisenser, og som innehaver har plassert på sin server. Windows versjonene er selvfølgelige helt lovlige i bruk.

 

Dersom Windows kommer med store endringer, vil du gjerne oppdatere, men du har et problem. Store nye oppdateringer av operasjonssystemer skjer gjerne med 6-12 mnd. intervaller. Slike oppdateringer havner imidlertid på den serveren som innehaver av volum lisensene har, og der får man ikke tilgang. Man har et problem, men man betalte heller ikke stort.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...
Gjest Slettet+6132

Gammel tråd men jeg har akkurat funnet en gammel laptop og kjøpte lisens for Windows 10 Pro på ebay for kr. 30,-.  Jeg fikk nøkkelen og lastet ned en iso direkte fra Microsoft og oppdaterte til 1903. Alt ser ut til å fungere men det virker som om jeg er tilknyttet et firmanettverk da jeg ikke får endret til hjemmedatamaskin under systeminnstillinger.

Spørsmålet er om laptoppen er trygg og bruke, og om jeg kan få den trygg om den ikke skulle være det?

Lenke til kommentar

Gammel tråd men jeg har akkurat funnet en gammel laptop og kjøpte lisens for Windows 10 Pro på ebay for kr. 30,-.  Jeg fikk nøkkelen og lastet ned en iso direkte fra Microsoft og oppdaterte til 1903. Alt ser ut til å fungere men det virker som om jeg er tilknyttet et firmanettverk da jeg ikke får endret til hjemmedatamaskin under systeminnstillinger.

 

Spørsmålet er om laptoppen er trygg og bruke, og om jeg kan få den trygg om den ikke skulle være det?

 

Det kan nok se ut som du har fått tak på en VOLUME LICIENSE. Hvorvidt den ver er trygg i bruk eler ikke skal jeg ikke ta stilling til, men du har rett i endringer til ditt domene/pc gruppe navn er ikke mulig, med mindre du kjenner til løsningsordet/passordet som er tilhørende den volumlisensen du nå kjører. Når du ikke får til domenenavnbytte til ditt område i din pc, setter dette kraftige begrensninger for bl.a. nettverks-delinger. Grunnen til at prisen er NOK 30, er nettopp at den lisensen du har kjøpt ligger det tillatte brukere for eks. 1000 stk. Eieren av volumlisensen har kanskje betalt 1 USD per registrerte brukere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...