Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Melde seg ut av ei snuskete svindlerside?


Anilsen

Anbefalte innlegg

  • 11 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Sitat

Hei, jeg har også klart komme meg inni denne fella med Date4Friend og Auer Witte Thiel, jeg hadde meldt meg inn gratis på nettsiden Våtedrømmer, jeg hadde betalt for litt coins, jeg viste veldig fort etter at det var bots jeg snakket med og ikke ekte folk, så hadde jeg klart og trykket på premium eller hva enn nå det var hvor jeg ikke husker noe om jeg la inn nå kort men abomentet ble tydeligvis fortsettet, noen måneder senere fikk jeg en Mail av Date4Friend hvor jeg fikk en advasel om at jeg ikke hadde betalt for abomentet og en lenke til en side for betaling, så jeg søkte meg opp på date4friend og fant artikkelen fra Forbruker Europa om Auer Witte Thiel som de hadde nevnt i de emailene, så jeg fulgte dems tips om å ikke betale og sendte skriftelig på Mail oppsigelsen på abomentet, jeg sendte også en Mail på at det var ugunstige summer og at jeg ikke ville betale, så nå har de sendt det inn til Auer Witte Thiel og de har sendt krav siden 10 mai, jeg merket ikke dette til nå men sendte de en Mail om at jeg bestrider kravet og at jeg har sendt det inn til Forbruker Europa. Håper på det beste! 😜😁

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Jeg har gått på samme limpinnen. I desember registrerte jeg meg, prøvde å betale for VIP, men den feilet. Jeg fikk da heller ikke tilgang til VIP. Jeg tok da for gitt at jeg ikke hadde VIP, ga opp hele greia. Epostadressen jeg hadde registrert meg med bruker jeg omtrent aldri, så da jeg sjekket den for et par dager siden fikk jeg sjokk over stadige betalingspåminnelser, inkassovarlser og advokatbrev. Det viser seg at de mener jeg har et løpende abonnement og skylder dem rett under 10.000 kr. Advokat og inkasso krever også gebyrer. Jeg har skrevet til advokat og inkasso at de ikke har rett til å kreve inn penger i Norge og at jeg derfor kun forholder meg til oppdragsgiver. TIl selve datenettstedet sier jeg nå at siden de aldri har gitt meg tilgang har jeg heller ikke noe å betale for, samt at jeg hadde rimelig grunn til å tro at avtale aldri ble inngått. Derfor bestrider jeg kravet. Jeg har også bedt dem bekrefte at hele profilen min blir slettet. Venter spent på oppfølging.

 

Hvordan har det gått med dere som har holdt på en stund med disse svindlerne?

Lenke til kommentar
On 8/17/2023 at 9:38 PM, Sinfest2 said:

Hvordan har det gått med dere som har holdt på en stund med disse svindlerne?

Volio skrev jo svindlerne ble stille, og hadde ikke hørt noe fra de på et halvt år ved forrige oppdatering: 
https://www.diskusjon.no/topic/1799013-melde-seg-ut-av-ei-snuskete-svindlerside/?do=findComment&comment=26393424

Hvis man klager til kredittkort selskapet sitt, så risikerer disse svindlerne å bli blokkert og miste tilgang på en viktig betalingskanal, så svindlerne er selv tjent med å ikke dra saken for langt hvis de skjønner at person i den andre enden er mer oppgående enn vanlig.

Mange av brukerne er nok ikke så oppgående. Poenget med mange slike dating-tjenester er nettopp at de er designet for å tømme deg for penger. All aktivitet er falsk, løfter om matching med en vakker dame er falsk. Nettsidene er istedet designet for å at betalingen skal være super lett, at man tegner et VIP-abonnement nærmest uten at man har forstått det, at det vanskelig å si opp abonnement er en del av hensikten, responsen du får på profilen din er egentlig fra en bot - en profil som tjenesten selv kontrollerer og som brukes til å skape falsk aktivitet for å få deg til å fortsette abonnement osv.

 

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Jeg var så dum at jeg betale premium medlemskap, men sa opp kontoen etter en mnd eller 2 via et skjema som jeg fikk tilsendt. Nå får jeg beskjed om at det gjenstår betaling og får beskjed fra kundeservice og det "inkassoselskapet" nevt over her at det gjenstår krav. Banken sier at det ikke skal betales og at de ikke kan kreve penger slik uten videre uten å gå via norske instanser. Satser på å la være å svare å se hva som skjer. Hvis det skulle komme et legitimt krav så vil jeg tro det kommer via norske inkassoselskaper i postform.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...