Gå til innhold

[Løst] Hvordan regner jeg ut hvilken rente jeg har på billånet?


TMB

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har billån i Gjensidige. Jeg mener å huske at renta er ca 5% et sted, men i og med at jeg ikke er bankkunde i Gjensidige (kun forsikringer) så kommer det bare feilmelding under "bank"-delen av nettsiden deres og derfor får jeg ikke sett der. Altså ingen oversikt over lånet mitt bortsett fra på fakturaen, hvor det står følgende:

 

tDbC6Yj.jpg

 

Står ikke nedbetalingsplan eller noe som helst.

 

1237 er jo 25% av 4940,- så det kan ikke stemme. Så hvordan regner jeg ut dette egentlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Øker renten dersom du forlenger lånets løpetid, og synker dersom du betaler raskere? Er renten uendelig høy dersom du får avdragsfrihet?

 

Naturligvis ikke. Å regne rente som andel av avdrag gir ikke mening. Det er i alle fall ikke årlig rente du regner ut på denne måten.

 

Det er sikkert mulig å regne ut årlig rente basert på informasjonen du har gitt, men det er ganske knotete. Det er vesentlig enklere å bare spørre Gjensidige. Kontakt kundeservice og be dem om å sende deg kopi av låneavtalen og nedbetalingsplan, så får du informasjonen. De kan sikkert sørge for at du får tilgang til nettbank for å administrere billånet også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...