Gå til innhold

Fordeler med dual sim?


Hanne9867

Anbefalte innlegg

 

 

Det er nytt. Før var det intill 45 dager i norden, og ingen data utenfor norden. Det var jo gode nyheter for meg med telia da. Men begrensningen på 30 gb gjør meg uansett ganske handicappet. Jeg leste villkår hos telenor og etter det jeg skjønte gjaldt der det samme på mobil og bredbånd, dvs ingen begrensing i EU. Se her:

 https://www.telenor.no/privat/mobil/utlandet/

 

Jepp, det er ingen begrensning i EU hos Telenor. Her er en oversikt over de billigste mobile bredbånd, og om man trykker på "Vis detaljer" så får man fram om det kan brukes i utlandet eller ei. https://mobiltelefoni.no/mobilt-bredbånd

 

 

Da har Telenor en bedre ordning for bruk av deres MBB i EU.  Men det gjelder da kun for Telenor kunder.  For Talkmore (som også eies av Telenor) er ikke roaming mulig fordi deres MBB gjelder bare i Norge (sitat fra Talkmore sin side: Abonnementene kan kun benyttes i Norge, og er sperret for bruk i utlandet).  Men så er Talkmore rimeligere enn standard Telenor abonnement.

Talkmore var et eget selskap før det ble kjøpt opp av Telenor, og har sine egne kunder og egne betingelser, og har sånn sett ikke noe med Telenor å gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Noen som bruker dualsim i forbindelse med privat og jobbtelefon? Kan man enkelt velge at jobbtelefon feks bare skal være aktiv mellom 08 og 16? Òg er det lett å håndtere med sms, telefonsamtaler ol? Hvem vil den bruke datamengde fra når man feks surfer på nett?

Akkurat dette med aktiv mellom åtte og fire er jeg litt usikker på. Men det går greit å administrere samtaler/sms og datatrafikk fra de forskjellige sim-kortene. Noen telefoner lar deg opprette flere brukere slik at du da bruker en konto for arbeid og en for privat. Om man ikke får slått av det ene simkortet når klokken er fire så kan man sette ringelyd til null for å unngå å bli forstyrret på fritiden.

 

Det samme kan nevnes for kamera og epost. Man bruker rett og slett forskjellige apper for skille jobb og private ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...