Gå til innhold

MSPA og deres forkastelige service - sak for forbrukerrådet?


Anbefalte innlegg

Tidlig i Juli bestilte vi oss et Mspa boblebad. Vi hadde sett mye reklamer fra dem og de fleste virket å være fornøyde.

En og annen var uheldige med sitt produkt - men slik er det jo alltid.

Vi kjøpte spabadet og det kom ila 4-5 dager. Helt fantastisk. Vi koblet det opp, hoppet uti og var oppriktig fornøyd. Ett oppblåsbart spabad med plug & play og som kan pakkes vekk hvis det er i veien passet oss helt perfekt

 

Vi oppdaget at badet var litt skjevt. Underlaget var i water men badet var noen cm kortere på ene sida. Vi sendte mail om det til mspa og de sa vi måtte fylle inn reklamasjonssjemaer angående saken. Siden dette bare var en bagatell valgte vi å droppe det.

Typen ville være føre var og vi bestilte ett lappekit fra Mspa noen dager senere som vi kunne ha liggende i tilfelle uhellet var ute. Samtidig bestilte vi også ekstra filtre for å ha liggende.

Det gikk noen uker og ingenting kom. Ett å ha purret ett par ganger kom endelig filtrene etter ett par mnd. Men lappekittet fulgte ikke med. Vi tok kontakt flere ganger uten å få svar, jeg husker ikke om vi ringte eller sendte mail - og ble forsikret om at de skulle sende lappekittet right away.

Omtrent samtidig kjørte de en dagskampanje på oppblåsbare isolasjonslokk til spabadet vi hadde kjøpt. Jeg ble varslet om kampanjen på mail og siden vi hadde pratet om at isolasjonslokk kunne være greit til vintern så hoppa vi på å kjøpte. Mspa utvidet dagstilbudet ytteligere en dag.

- flott! Tenkte jeg, da har de inne på lager.

 

Det var det bare å drite i. Etter to uker sendte jeg en mail og purret på isolasjonslokket og på lappekittet.

Ingen av delene var på lager. En uke eller to etter dette kom til slutt isolasjonslokket men lappekittet som vi hadde betalt for i Juli dukka fortsatt ikke opp. Nå var vi godt inne i september så det begynte å bli på tide. Typen ringte - satt 40 min i tlf og fikk beskjed om at lappekittet sendes nuh!

 

Nye dager går og en pakke plopper ned i postkassa. Det viser seg å være to lapper og ett filter.

I lappekittet skulle det bla følge med ett spesielt silikon, så dette var ikke det vi hadde betalt for. Typen melder det inn og ingenting skjer.

 

SÅ RYKER SPABADET. Jeg tror det var i slutten av september/første dagene i oktober. Vi får en feilmelding (E2) på displayet. Vi googler litt først, skrur badet av og på men etter noen timer er meldingen tilbake.

 

Typen ringer Mspa som mener det er ett kort som er gåent. De kommer med to løsninger - de sender nytt kort og vi setter det i selv hvis vi føler vi er tekniske nok eller de sender returseddel og vi sender inn badet til dem slik at de fikser det. Angående lappekittet så var limet blitt umulig å importere og han beklaget for feilleveringen vi hadde fått tidligere.

Vi ble enige om at vi safer og sender badet i retur.

Returseddel på vei får vi beskjed om. I midten av november har det fortsatt ikke kommet noe returseddel og vi tar kontakt. Jeg kontakter dem både på facebook og på mail uten å få svar og vi ender opp med å ta flere telefoner hvor vi ved ett tilfelle satt 1t og 40 min uten å komme igjennom. Når våre bønner endelig blir hørt og vi får snakke med ett levende menneske får vi plutselig beskjed om at vi måtte sende inn reklamasjonsskjema før de kunne sende returseddel. Hvorfor i helvete de ikke informerte om det med en gang? Nei spør du så spør jeg! Reklamasjonsskjema fikk de samme dag - returseddel på vei.

 

Nå er det rett før jul og bassenget ligger FORTSATT nedpakket i boden. Vi har ikke fått noen returseddel. Vi har ikke fått pengene tilbake for lappekittet vi bestilte i Juli og Vi har ikke fått noe svar på mail. Vi har heller ikke fått tilbud om penger i retur eller i avslag som følge av den konstante drakampen vi har hatt med mspa siden Juli.

 

Vi har lagt igjen flere tusen til disse karene og vi blir ljugd til når vi ringer. Vi får beskjed om at det det gjelder sendes med en gang uten at det skjer. Jeg har mistet tellingen på hvor mange ganger jeg har purret på lappekit, retursedler og isolasjonslokk. Det faktum at denne gjengen kan påberope seg å være størst i Norge på spabad er for meg uforståelig.

Jeg har i ettertid lest anmeldelser hvor flere er skuffet over servicen.

Jeg føler at ALT vi har kjøpt hos dem har det vært en drakamp om å få hjem i postkassa - jeg er så møkk lei at jeg har mest lyst til å kjøre 10 timer til kontorene deres i Kolbotn og hive hele helvetes boblebadet inn igjennom ett vindu og kreve pengene mine tilbake via advokat.

Når dette bassenget ENDELIG er i orden (hvis så skjer, jeg regner jo med at det tar minst 6 mnd å skifte dette jævla kortet og tørr ikke tenke på hvor lenge det skal ligge å støve på lageret deres før de endelig kommer på at de skal sende det tilbake til oss) så skal jeg A L D R I mere ha noe som helst med MSPA å gjøre. Ryker det flere ganger kjører jeg det til helvete på søppeldynga.

 

Kjære lesere - hvis dere noen gang skal ha oppblåsbart boblebad - kjøp ett på Rusta eller noe i stedet. Dere må faen ikke finne på å handle noe igjennom Mspa i Kolbotten!

 

Er dette en sak for forbrukerrådet??

Det MÅ det jo være....

 

- Ranting over

Endret av SeattleSlew
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Vi har fått tilsendt returseddel nå og sendte inn badet på mandag. Så vi aventer med forbrukerrådet.

Da er spørsmålet, hvor lenge skal jeg vente før det er rimelig av meg å purre?

 

For jeg vet jo at jeg garantert må purre på dem. Det har jeg måttet gjøre absolutt alle gangene jeg har vært i kontalt med dem. Og de gir ikke ett ord fra seg før jeg tar kontalt først.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Jeg har samme erfaring som deg med mspa sin kundeservice. Den er rett og slett helt elendig!

 

Når boblebadet ryker tar det vinter og vår å få tilsendt nye deler. I tillegg overser de forsøk på å kontakte dem, og jeg opplever at de bløffer med å fortelle at de har sendt ting uten i realiteten å ha gjort det.

 

Når jeg ba dem sende meg pakken med sporingsnummer, så ble det total radiostillhet og umulig å få kontakt med dem.

 

Det er flere tiår siden jeg har opplevd så skandaløs service som det jeg har opplevd hos mspa i år. Forrige gang må ha vært Telenor på 80-tallet...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Håpløs service. Brukte 2 uker på å få badet, og jeg er så utrolig skuffet over kvaliteten til bassenget, bare ræl.

Betalte 12000 kr for et basseng jeg hadde stor tro på, og viste seg å være billig produsert plastikk.

Har tidligere hatt Lay-Z Spa, og standarden for plastikken på disse er ekstremt mye høyere, til halvparten av prisen. - Anbefaler virkelig å kjøpe dette istedenfor. - Venter fortsatt på svar om hva jeg skal gjøre med mitt basseng fra mspa, da det er skjevt og utstrekt, så gleder meg til å høre hva de har å si på dette.

 

Neste forsøk blir å prøve meg på Intex, største selskapet (hvertfall i USA) på basseng og oppblåsbare boblebad! Også til en brøkdel av prisen a, gitt..

Lenke til kommentar

Fikk satt opp bad fra mspa i helga, men viser seg å være skjevt, badet lekker og rottingen rundt til nesten 6000,- passer ikke, selv om den ifølge hjemmesiden er spesialtilpasset mspa sine bad.... Det jeg fant ut i dag er at denne "spesialtilpassede" rottingen selges 600,- billigere hos f eks CDON, og der finnes utsparing til displayet og bunnproppen.... Mspa har altså re-designet rottingen slik at det IKKE passer. Akkurat det er det KUN proffer som gjør :nei:

Lenke til kommentar

 

#TESTVINNER modellen fra 2017 er endelig tilbake! NY og oppgradert 2018 modell 1f3c6.png

Sikre deg ditt spabad her https://mspa.no/produkt/super-castello-m-114-premium/ 1f49a.png

Begrenset antall • Kun i nettbutikken www.Mspa.no 1f1f3_1f1f4.png Norges mest populære boblebad 8 år på rad 1f3c5.png Plug & Play på 5-10 minutter • Innebygget varme og boblefunksjon. Over 40’000 stk Mspa solgte i Norge. Lekker design & høy kvalitet!

Har nå spurt 3 ganger på facebook reklamen deres, hvilken test det refereres til. Ikke fått noen svar, og google sendte meg hit.. Driver de også med villedende markedsføring?

 

Men når jeg leser erfaringene her, mister jeg lysten på et...

 

Edit:

 

Fikk endelig svar i form av et bilde. Link måtte jeg finne selv..

https://smartworld.idg.se/2.38606/1.684661/spa-bad

 

Ikke mye til test, da alle modellene er fra samme produsent... (?)

Endret av Caddy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...