Gå til innhold

Besøke innsatt i fengsel som politi


Oneness

Anbefalte innlegg

Hei,

 

håper det er noen fornuftige sjeler her inne som kan svare meg på et spørsmål. 

 

Jeg har en kompis som sitter i fengsel (på utlendingsloven). Jeg har lyst å besøke han, men er selv ansatt i politietaten. Det jeg da lurer på er om dette vil være et problem for meg/evt. min fremtidige karriere? Vil det bli laget en "notis" på meg om at jeg "omgås kriminelle" el.? 

 

Sykt kjipt viss det fungerer sånn. Håper på svar :-) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Du straks kutte ut alle bånd med kriminelle, hvis du skal ha jobb i politiet framover. Det svekker tilliten etter Jensen-saken.

 

For noe vås. 

 

Enig i at folk i politietaten ikke burde ha relasjoner til tunge og kjente kriminelle, men i dette tilfelle er vedkommende på utlendingsloven, han sitter ikke for korrupsjon, narkotika eller drap. Han er ikke en kjent kriminell. Og skal ikke folk i politietaten ha noe som helst relasjoner til kriminelle uansett alvorlighetsgrad, sier det seg selv at det ikke fungerer. Mange familier sliter med "små-kriminelle". Sønnen som ruser seg, guttungen som alltid havner i bråk. Hva skal politipappa eller mamma gjøre da? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kommer som privatperson og vil bli sjekket opp mot politiets registre ifb med besøksgodkjenning (gjelder alle besøkende). 

Utover det er det normalt ikke noen kommunikasjon mellom fengsel og politi ang. besøk (unntak ved spesielle tilfeller).

Jeg ser ikke hvordan det skal by på problemer for deg i fremtiden, særlig siden det kun er snakk om utlendingsloven.

Lenke til kommentar

Du kommer som privatperson og vil bli sjekket opp mot politiets registre ifb med besøksgodkjenning (gjelder alle besøkende). 

Utover det er det normalt ikke noen kommunikasjon mellom fengsel og politi ang. besøk (unntak ved spesielle tilfeller).

Jeg ser ikke hvordan det skal by på problemer for deg i fremtiden, særlig siden det kun er snakk om utlendingsloven.

Tusen takk for svar! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Du kommer som privatperson og vil bli sjekket opp mot politiets registre ifb med besøksgodkjenning (gjelder alle besøkende). 

Utover det er det normalt ikke noen kommunikasjon mellom fengsel og politi ang. besøk (unntak ved spesielle tilfeller).

Jeg ser ikke hvordan det skal by på problemer for deg i fremtiden, særlig siden det kun er snakk om utlendingsloven.

Tusen takk for svar! 

 

Du står fare for å miste jobben hvis du omgås med kriminelle, eksempel innsatte venner. NRK har nå beskrevet denne situasjonen.

Endret av Fast Jobb
Lenke til kommentar

Ja, det er relevant for temaet men ikke for saken min, da min sak ikke er like alvorlig. Det er ikke snakk om en kjent kriminell eller en person knyttet til et tungt kriminelt miljø. 

 

Det starter med små kriminelle ting, før det utarter seg til store kriminelle ting. Dersom denne kriminelle vennen betyr veldig mye for deg, så forstår jeg deg, at du er villig til å ta risikoen. Hvis ikke, ville jeg ha holdt meg unna.

Lenke til kommentar

 

Ja, det er relevant for temaet men ikke for saken min, da min sak ikke er like alvorlig. Det er ikke snakk om en kjent kriminell eller en person knyttet til et tungt kriminelt miljø. 

 

Det starter med små kriminelle ting, før det utarter seg til store kriminelle ting. Dersom denne kriminelle vennen betyr veldig mye for deg, så forstår jeg deg, at du er villig til å ta risikoen. Hvis ikke, ville jeg ha holdt meg unna.

 

Det skjer hos noen ja, men langt ifra alle. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei,

 

håper det er noen fornuftige sjeler her inne som kan svare meg på et spørsmål. 

 

Jeg har en kompis som sitter i fengsel (på utlendingsloven). Jeg har lyst å besøke han, men er selv ansatt i politietaten. Det jeg da lurer på er om dette vil være et problem for meg/evt. min fremtidige karriere? Vil det bli laget en "notis" på meg om at jeg "omgås kriminelle" el.? 

 

Sykt kjipt viss det fungerer sånn. Håper på svar :-) 

 

 

Slik du skriver virker det ikke som du er ansatt som politibetjent? Om så skulle jeg tro du visste svaret på dette selv. Om det er en kompis som sitter på UTL, besøk han. Null problem. Om ikke snakk med sjefen din, antagelig sier han go han og. 

 

Til dere andre som mener det ikke lar seg gjøre: Vær fullstendig klar på roller og integritet så går det meste fint. Har selv kuttet noen bånd, men det var mer av personlige moralske grunner enn at min arbeidsgiver krevde det. 

 

Mvh Politibetjent (med fast jobb som noen syns er viktig å påpeke her)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...