Gå til innhold

linux suger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Windows 98/ME/XP for hjemmet.

-fordi det er enkelt.

 

Windows 2000 Pro for kontoret.

-fordi det er pålitelig, stabilt og lett å konfigurere/håndtere.

 

Linux for IT folket.

-fordi det leverer det vi trenger; sikkerhet, individuell tilpassningsevne og ytelse.

 

 

Mer har jeg ikke å si...god natt :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-10-23 11:29, linux_suger skrev:

Hvem bruker linux?? /root /usr og /bin? hva er det for noe? og hvorfor kan man bare trykke på en knapp også blir harddisken ødelagt? det er teit. ulf er forresten også teit


 

 

Kan man Ødlegge HD med en knapp i linux?

Har aldri prøvd noe annet en MS-OS'er

Bill Gates var genial han forstod at vi ikke gadd å bytte operativsystem selv, selv er jeg overbevist om at Linux er mye bedre en WIn 9x isåfall, men MS har skjerpa seg etter det.

 

 

 

_________________

Sindre

-et helt vanlig datanerd!:-)

 

[ Denne Melding var redigert av: Sindre på 2001-11-17 01:19 ]

Lenke til kommentar

Linux er fett fordi man har FULL kontroll over ting. Det er vanskligere å infisere med virus pga at mesteparten av programmene er opensource. Pga opensource lærer man seg også veldig fort det grunnleggende innen programmering.

 

Det som også er fett er at programmene kjører individuelt og dermed får man ikke blå skjerm og må reboote hver gang et program kræsjer slik som i windows.

 

Så husk...Linux er full kontroll

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-10-23 11:29, linux_suger skrev:

Hvem bruker linux?? /root /usr og /bin? hva er det for noe? og hvorfor kan man bare trykke på en knapp også blir harddisken ødelagt? det er teit. ulf er forresten også teit


Slike folk som deg har ingenting på et seriøst diskusjonsforum å gjøre. Aldersgrense neste?

Lenke til kommentar

Hvilken distro er kompatibel med GeForce 3 ?

 

Hva som er best av Linux og Windows. Har såvidt fått prøvd Linux på en eldre pc som jeg hadde (IBM Aptiva E45, Amd K6-2 550MHz). Virket bra på den. Men jeg har prøvd RedHat 6.0, 6.2 og 7.0 på mine nyere pc'er med GeForce 2MX og GeForce 3 -kort. Støttes ikke. Holder på å laste ned 7.2 for å se om det funker.

 

Back to issue :

I utgangspunktet :

Linux: Ingen har lov til noe (untatt Admin. selvf.)

Windows2000: Alle har lov til alt.

 

Har ikke gitt opp Linux enda.

Men for meg akkurat nå er Windows2000/XP Pro/Server det beste valget.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-10-30 16:12, JarleW skrev:

Hvilken distro er kompatibel med GeForce 3 ?


Hva som er best av Linux og Windows. Har såvidt fått prøvd Linux på en eldre pc som jeg hadde (IBM Aptiva E45, Amd K6-2 550MHz). Virket bra på den. Men jeg har prøvd RedHat 6.0, 6.2 og 7.0 på mine nyere pc'er med GeForce 2MX og GeForce 3 -kort. Støttes ikke. Holder på å laste ned 7.2 for å se om det funker.


Last ned nyeste Xfree86.

 

Quote:


Back to issue :

I utgangspunktet :

Linux: Ingen har lov til noe (untatt Admin. selvf.)

Windows2000: Alle har lov til alt.


 

Det kan konfigureres under linux hvem som har lov til hva. Bare les & lær :smile:

Lenke til kommentar

Kommer jo helt an på hva folk bruker PC´n til..

Win9x er for folk flest som ikke bryr jeg om noe annet en det de "ser".

Det er dem som bare spiller, skriver og bruker enkle MS programmer ..

Win2k kan også brukes til dette, men er mer egnet for nettverk med servere osv.

For alle dere som mener microsoft= bluescreen ..

dere har sikkert ikke brukt windows siden 95 :smile:

dengang da var det MYE feil, men hvis du konfigurere en MS maskin skikkelig, med nye drivere osv virker PC´n perfekt ! (og det er PC´n min et levente bevis på)

Linux kan bruker til nesten alt, og det er vel en av MANGE grunner til at det kommer mer og mer..

quake3 virker bra som f.. for dere som ikke visste det.

Nvidia gir også ut drivere til linux hvis dere ikke har sjekka det ennå.. http://www.nvidia.com

 

Lev med det !

hva så om du kan ødlegge et system med ett tastetrykk !?!? so what !? så lenge du ikke skal bruke det, trenger du heller ikke bry deg om det.

 

J. out !

Lenke til kommentar

Haha.. jeg skjøner ikke hvor du har fått "kan ødelegge hden med en knapp", men men..

 

Grunnet til at linux er så bra og at mange folk liker det er fordi det er OPEN SOURCE! Hvis du ikke skjønner hva det er, så er det kort og enkelt at det skal være gratis, + at du får med kildekoden slik at du kan gjøre hvilke endringer du selv vil i det, du kan tilogmed selge det. Les på http://www.gnu.org om GPL du, så skjøner du kanskje litt mer. Jeg synes linux funker fedt, har prøvd mange distroer (blant annet: Red hat, suse, debian, mandrake, slackware). Jeg kjører slackware på en router jeg har her hjemme og debian sid på desktopen min, og jeg har ikke noe problem i det hele tatt. Problemet vel bare at du ikke skjøner hva du driver med eller at du bare vil provoserer fordi du er en liten fjortiss eller noe.

Lenke til kommentar

Quote:


Hva som er best av Linux og Windows. Har såvidt fått prøvd Linux på en eldre pc som jeg hadde (IBM Aptiva E45, Amd K6-2 550MHz). Virket bra på den. Men jeg har prøvd RedHat 6.0, 6.2 og 7.0 på mine nyere pc'er med GeForce 2MX og GeForce 3 -kort. Støttes ikke. Holder på å laste ned 7.2 for å se om det funker.


 

Geforce 2MX virker som bare det, dualview og OpenGL funker også - man må bare laste ned en driver fra NVidia (det er vel ikke for mye forlangt !?!). RedHat 7.2 vil nok virke med NVidia driveren som følger med.

Lenke til kommentar

Når det gjelder Linux så synes jeg det er overlegent Windows på de fleste områder.

Jeg skjønner at det er mange som er uenige, Linux kan virke utrolig tungvint hvis man ikke klarer å konfigurere det skikkelig. Veit om svært mange som synes Linux er skikkelig ubrukelig fordi "det ikke går ann å browse LAN som i Windows". Hørt om xSMBrowser? Hæ? Eller så kan kjenner de ikke Windows manager'n sin og gjør ting på veldig tungvinte måter og synes Windows er en drøm etterpå. Jeg tror alikevel ikke det var så mye lettere første gangen de prøvde Windows.

Jeg tror at hvis man ikke vet hva man driver med eller rett og slett ikke er interessert i å sitte å lære seg Linux så kan man liksågodt holde seg til Windows. Det er bare å konstatere at per idag er ikke Linux fullt så enkelt å bruke som Windows. Jeg tror alikevel at det kommer.

Det jeg bruker PC'n til er for det meste internett browsing, IRC, og litt spilling av og til. Her dekker Linux mine behov. Når det gjelder spilling får jeg også bedre ytelse enn i Windows 9x og NT/2K med Geforce 2 GTS i Quake 3 og andre spill der det er Linux utgaver. Jeg bruker Windows 2k av og til når jeg skal spille noe som jeg ikke synes går bra nok i Wine. Half-life går ganske greit i Linux nå, ligger noen få FPS bak Windows, men det er ikke merkbart.

 

Kjører Slackware 8.0.0 Linux kernel 2.4.13

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...