Drogin Skrevet 9. desember 2017 Skrevet 9. desember 2017 (endret) Jeg har telenor/canal digitals ruter hjemme. Ruteren står i første etasje i stua, og PC'en står i andre etasje. De trådløse signalene fra wifi blir merkbart svakere bare få meter fra ruteren. I første etasje på kjøkkenet, omtrent 12 meter fra ruteren, er signalstyrken nede i 2/5 styrke. I andre etasje, ca 12 meter fra ruteren og en etasje opp, er signalene helt på grensen. 1/5 i styrke. I går når jeg satte det opp, fikk jeg inn både 2,4Ghz og 5Ghz wifi på maskinen oppe. 2,4 Ghz ble målt til 2mbit på speedometer, og hadde 50% packetloss. 5 Ghz ble målt til 50mbit på speedometer, og hadde ingen packetloss, men signalet var litt svakt, ca 3/5. Nå i dag, så finner den ikke 5 Ghz lenger, selv om jeg ikke har flyttet på noe. Går jeg inn i stua, finner jeg derimot 5 Ghz. Er det normalt at signalstyrken er så dårlig? Jeg prøvde også en gammel Zhone ruter, men den hadde omtrent like dårlig rekkevidde. Det er ikke betong i veggene her, kun tre, isolasjon(glava) og gips. Enkelte naboer kommer inn med 50% styrke på signalene sine... Jeg begriper ingen ting. Endret 9. desember 2017 av Drogin
Woods Skrevet 9. desember 2017 Skrevet 9. desember 2017 Plassering er viktig. Står den gjemt i et skap? Står den høyr og sentralt i huset?
Uderzo Skrevet 10. desember 2017 Skrevet 10. desember 2017 Sjekk om rutermodemet kan settes i bridge mode. Hvis det er mulig, kjøp en ny og bedre ruter og bruk den i stedet. Den som leveres av Telenor/CD er ikke akkurat det beste på markedet for å si det mildt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå