Gå til innhold

Kulturministeren om «loot box»-praksisen: – Grensene skal vurderes i arbeidet med nytt lovforslag om pengespill


Anbefalte innlegg

 

Det er ikke kun FPS spill, hva med FIFA, Hots, Middle earth for å nevne noen få?

 

Når det kommer til hvem jeg stoler/tror på så velger jeg å tro på 99% av forum brukerne her og ikke de få du snakker for. Når de fleste utenom deg klarer å komme med kilder til sine påstander gjør no det også saken mye enklere. Desuten har vi jo en rekke artikler, youtubers og nå flere politiker som mener at dette er i grenseland (eventuelt langt utenfor).

 

 

Nei jeg har ikke spillt BF2, men er heller ikke det spillet vi diskurterer her.

Så hvorfor klarer de ikke komme med ordentlige tider, basert på Utregninger fra spillet?

Hvorfor kommer de ikke med baket informasjon?

 

 

Du klarer jo heller ikke å komme mer noe konkret info om tid, kun din personlige utregning som de aller fleste som har spillt spillet mener er feil. Kommer du med sikkerlige kilder og konkret info så skal jeg høre på deg, men din tro og mening har vist seg å være langt fra fakta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg forstår ikke hva du mener med "vare lenge". Hvordan varer et spill kortere om der ikke er mikrotransaksjoner? Starcraft har "vart" 20 år til mars, og det helt uten en eneste lootbox.

 

Nå er starcraft et rts spill, og et spill som blir brukt i konkurranser.

Med betalt dlc.

Det hadde nok vært bedre med kasser da, da de hadde kunnet utviklet mer innhold til spillet.

Mye er det EA betaler i måneden!? Starcraft hadde vært bedre med kasser? Jeg har lest så mange av kommentarene dine nå at jeg ser meg nødt til å utrykke min mening om dine meninger. Jeg synes du personlig er med på å skade spillindustrien. Dine ytringer er hårreisende, kunnskapsløse og har ingen rot i virkligheten.

 

Du skriver jo som du er nogenlunde voksen men kan da ikke spilt spill i gamle dager. Hvordan tror du de lagde spill uten mikrotransaksjoner før i tida?? Spill som fortsatt blir spilt i dag! Tror du ikke industrien kunne forutse inntekter/utgifter ved å lage spill før? Det er fader meg ikke nødvendig med mikrotransaksjoner for å holde et spill i livet. Og skal jeg være dønn ærlig tar jeg betalt DLC over mikrotransaksjoner any day of the week. Da vet du i det minste hva du får.

 

Dine synspunkter er med på å støtte corporate a-holes som kun tenker penger og driter fullstendig i kvalitet, kunder og kultur. Jeg håper så inderlig at du ikke overbeviser noen med utsagnene dine.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Spill som varer lengre er en god ting for spillerne, da det gir bedre verdi. Samfunnet rundt spillet blir også bedre med tid.

 

 

For noe tull. Ikke skriv "en god ting for spillerne" Skriv heller "en god ting for meg" og utsagnet ditt blir mye mer riktig. Spillere er forskjellige og har forskjellige preferanser. Mer spilletid for pengene er bare en av mange måter å prøve å måle kvalitet på, og for alle de som har tilgang på flere spill en de noen gang vil ha tid til å spille gjennom er det helt uvesentlig.

 

Dog finnes det flere andre grunner til å ønske en lang varighet av et bestemt spill og uten at jeg skal gå inn på hva disse er så kan man se at i visse typer spill, som veldig omfattende rollespill, online rollespill og strategispill så er det mange spillere som gjerne ønsker å fortsette å spille disse spillene lenge og da gjerne ønsker mange utvidelser av spillet, enten gratis eller betalt.

Skytespill som er lagd for å spilles over nettet er en annen type spill som er veldig populære, der mange gjerne ønsker å spille det samme spillet over lang tid. Utifra argumentasjonen din så skulle man tro at dette var den eneste typen spill som folk spilte, men du glemmer at de mest populære spillene blant PC og konsoll spillere er historiedrevne enspiller spill, hvor man føler seg ferdig med spillet når man har rundet det. Om disse spillene hadde tatt lengre tid å gjennomføre enn de gjør i dag hadde det trolig ikke gjort de bedre, men heller dårligere.

Lenke til kommentar

Så denne og tenkte at jeg kunne legge den ut her.

 

Jeg husker ikke hvem, men noen brukte lignende retorikk i USA. Han sa at en femåring bør kunne spille Black Jack i Las Vegas så lenge kasinoet gir ham en kjærlighet på pinne hver gang han taper. Det er jo satt litt på spissen, men jeg er veldig enig i prinsippet

Lenke til kommentar

 Du klarer jo heller ikke å komme mer noe konkret info om tid, kun din personlige utregning som de aller fleste som har spillt spillet mener er feil. Kommer du med sikkerlige kilder og konkret info så skal jeg høre på deg, men din tro og mening har vist seg å være langt fra fakta.

 

De aller fleste som har spilt spillet? Hvor er en slik person som har spilt spillet? Hvor er hans utregninger?

Lenke til kommentar

Mye er det EA betaler i måneden!? Starcraft hadde vært bedre med kasser? Jeg har lest så mange av kommentarene dine nå at jeg ser meg nødt til å utrykke min mening om dine meninger. Jeg synes du personlig er med på å skade spillindustrien. Dine ytringer er hårreisende, kunnskapsløse og har ingen rot i virkligheten.

 

Du skriver jo som du er nogenlunde voksen men kan da ikke spilt spill i gamle dager. Hvordan tror du de lagde spill uten mikrotransaksjoner før i tida?? Spill som fortsatt blir spilt i dag! Tror du ikke industrien kunne forutse inntekter/utgifter ved å lage spill før? Det er fader meg ikke nødvendig med mikrotransaksjoner for å holde et spill i livet. Og skal jeg være dønn ærlig tar jeg betalt DLC over mikrotransaksjoner any day of the week. Da vet du i det minste hva du får.

 

Dine synspunkter er med på å støtte corporate a-holes som kun tenker penger og driter fullstendig i kvalitet, kunder og kultur. Jeg håper så inderlig at du ikke overbeviser noen med utsagnene dine.

 

Har spilt spill siden før de ble digitale... Det med betalte utvidelses pakker har alltid vært en ting.

 

Du vet hva du får i mikrotransaksjoner... Om du ikke viste dette så ville det blitt regnet som gambling.

Lenke til kommentar

 For noe tull. Ikke skriv "en god ting for spillerne" Skriv heller "en god ting for meg" og utsagnet ditt blir mye mer riktig. Spillere er forskjellige og har forskjellige preferanser. Mer spilletid for pengene er bare en av mange måter å prøve å måle kvalitet på, og for alle de som har tilgang på flere spill en de noen gang vil ha tid til å spille gjennom er det helt uvesentlig.

 

Dog finnes det flere andre grunner til å ønske en lang varighet av et bestemt spill og uten at jeg skal gå inn på hva disse er så kan man se at i visse typer spill, som veldig omfattende rollespill, online rollespill og strategispill så er det mange spillere som gjerne ønsker å fortsette å spille disse spillene lenge og da gjerne ønsker mange utvidelser av spillet, enten gratis eller betalt.

Skytespill som er lagd for å spilles over nettet er en annen type spill som er veldig populære, der mange gjerne ønsker å spille det samme spillet over lang tid. Utifra argumentasjonen din så skulle man tro at dette var den eneste typen spill som folk spilte, men du glemmer at de mest populære spillene blant PC og konsoll spillere er historiedrevne enspiller spill, hvor man føler seg ferdig med spillet når man har rundet det. Om disse spillene hadde tatt lengre tid å gjennomføre enn de gjør i dag hadde det trolig ikke gjort de bedre, men heller dårligere.

 

Hvor mange spillere har som preferanse at serverne til spillet de spiller blir lukket etter to år?

Hvor mange har som preferanse at det kommer en oppfølger hvert år?

Liker season pass?

Liker ikke gratis dlc?

 

Folk er meget glad i witcher 3, det har en utrolig lang historie.

Men de klager på spill med kortere historie, og sammenligner da de to.

Hadde du heller likt 6 timer med god historie, eller 70 med like god?

Lenke til kommentar

 

Mye er det EA betaler i måneden!? Starcraft hadde vært bedre med kasser? Jeg har lest så mange av kommentarene dine nå at jeg ser meg nødt til å utrykke min mening om dine meninger. Jeg synes du personlig er med på å skade spillindustrien. Dine ytringer er hårreisende, kunnskapsløse og har ingen rot i virkligheten.

 

Du skriver jo som du er nogenlunde voksen men kan da ikke spilt spill i gamle dager. Hvordan tror du de lagde spill uten mikrotransaksjoner før i tida?? Spill som fortsatt blir spilt i dag! Tror du ikke industrien kunne forutse inntekter/utgifter ved å lage spill før? Det er fader meg ikke nødvendig med mikrotransaksjoner for å holde et spill i livet. Og skal jeg være dønn ærlig tar jeg betalt DLC over mikrotransaksjoner any day of the week. Da vet du i det minste hva du får.

 

Dine synspunkter er med på å støtte corporate a-holes som kun tenker penger og driter fullstendig i kvalitet, kunder og kultur. Jeg håper så inderlig at du ikke overbeviser noen med utsagnene dine.

 

Har spilt spill siden før de ble digitale... Det med betalte utvidelses pakker har alltid vært en ting.

 

Du vet hva du får i mikrotransaksjoner... Om du ikke viste dette så ville det blitt regnet som gambling.

Du mener å skrive du vet hva du kan få. Kos deg i din egen verden. Jeg ser ingen verdi eller glede i å diskutere med deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...