Gå til innhold

Amerikanske forbrukere har betalt 3.325 (!) milliarder kroner for fiberlinjer de aldri har fått


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altiboss, telehor, Get(lost), Stayoff. De er alle like sentraliserende.

De sentraliserer og nekter å bygge ut i distriktene.

Sitter på en aDSL-linje med 3800 / 300 kbps som detter ut i sterk vind.

Og i helgen mistet vi forbindelsen pga en trafo i en annen bygd brannt.

 

 

Heldiggris.

Det du har er vel lik 3,8 Mbps/0,3 Mbps bare for de uvitende politikernes skyld, dersom de leser tråden da..

Uuh, er jo nesten ISDN-hastighet i oppstrøms hos deg da?

Endret av G
Lenke til kommentar

Problemet i Norge, er at Altibox begynner å få monopol på fiber tjeneste ut til de private. Da har man ingen reel konkuranse og Altibox kan da begynne å diktere prisen. Når de kommer i den posisjonen vil invasjonen stagnere og prisene gå opp.

 

Spørsmålet er da hvem er det som eier fiberen ut til huset ditt. Se til Stockholm, Sola kommune hvor de har opprettet et eget kommunalt selgskap som eier fiberen, her må ISP'ene leie fiberen av dem. Fordelen med dette er at de ISP'ene som vil kan da bruke samme fiber ut til byggene. i Rogaland, så trenger man ikke gå lengre enn til Stavanger kommune hvor det er Lyse som eier fiberen og monopol spillet er i gang!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-OvFPdyiZ

 

 

Den er nemlig nede på hele 9,4 prosent. Til sammenligning har vi i Norge en dekningsgrad på rundt 52 prosent, ifølge tall fra Nasjonalt kommunikasjonsmyndighet.

– For første gang er antall husstander som har tilgang til bredbånd over fibernett høyere enn tilsvarende for bredbånd over kabel-TV-nett. Samtidig registreres det for første gang en nedgang i antall husstander som har tilgang til kabel-TV-nett, skrev Nkom i en pressemelding i september.

 

Glad jeg har satset på riktig hest da. Altibox. Ser jo ut som de bryr seg om å bygge ut (tror jeg da).

Jeg synes de er på grensen dyre for 40/40-hastighet jeg da. Er et stykke fra hva våre naboland får for pengene sine. Kan en håpe det med tiden blir bedre. Er litt surt at en skal være med å betale for andres linær-TV lyster, på tross av at man kun abonnerer på bredbåndsdelen.

Betaler 299kr for 50mbit fra altibox. Er enig at det kunne vært halve prisen siden man føler at man sponser tv seerne.

En annen ting er at hvorfor skal man egentlig betale for tv tjenester når disse er inntektsbasert på reklame?

For en som betaler 499 for 60mbit fra Nextgentel er det vanskelig å føle noe sympati med dere...

Og så skal de ha leie for ruteren jeg ikke bruker oppå...

Lenke til kommentar

Da har jeg sjekket i nettbanken, hva beløp jeg betaler for 40/40 hos Altibox. De har økt i fra kr 478,- for dette til kr 519,- for det samme (den 14. november 2017 var første kr 519 trekk for tjenesten).

 

Kr 41 pr. mnd. ekstra påslag på mitt abonnement, så herlig, "kun for at" andre skal få nyte linær-TV som jeg ikke abonnerer på en gang. Er nesten kr 500 dyrere pr. år nå etter denne endringen.

Endret av G
Lenke til kommentar

 

 

 

Den er nemlig nede på hele 9,4 prosent. Til sammenligning har vi i Norge en dekningsgrad på rundt 52 prosent, ifølge tall fra Nasjonalt kommunikasjonsmyndighet.

– For første gang er antall husstander som har tilgang til bredbånd over fibernett høyere enn tilsvarende for bredbånd over kabel-TV-nett. Samtidig registreres det for første gang en nedgang i antall husstander som har tilgang til kabel-TV-nett, skrev Nkom i en pressemelding i september.

Glad jeg har satset på riktig hest da. Altibox. Ser jo ut som de bryr seg om å bygge ut (tror jeg da).

Jeg synes de er på grensen dyre for 40/40-hastighet jeg da. Er et stykke fra hva våre naboland får for pengene sine. Kan en håpe det med tiden blir bedre. Er litt surt at en skal være med å betale for andres linær-TV lyster, på tross av at man kun abonnerer på bredbåndsdelen.

Betaler 299kr for 50mbit fra altibox. Er enig at det kunne vært halve prisen siden man føler at man sponser tv seerne.

En annen ting er at hvorfor skal man egentlig betale for tv tjenester når disse er inntektsbasert på reklame?

For en som betaler 499 for 60mbit fra Nextgentel er det vanskelig å føle noe sympati med dere...

Og så skal de ha leie for ruteren jeg ikke bruker oppå...

Er det her jeg skal fortelle at jeg betaler kun 249,- kroner måneden for 250 Mbit linje, null ekstra tillegg/gebyrer utover det og har HBO Nordic inkludert? :p

Endret av McIntosh
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Den er nemlig nede på hele 9,4 prosent. Til sammenligning har vi i Norge en dekningsgrad på rundt 52 prosent, ifølge tall fra Nasjonalt kommunikasjonsmyndighet.

– For første gang er antall husstander som har tilgang til bredbånd over fibernett høyere enn tilsvarende for bredbånd over kabel-TV-nett. Samtidig registreres det for første gang en nedgang i antall husstander som har tilgang til kabel-TV-nett, skrev Nkom i en pressemelding i september.

Glad jeg har satset på riktig hest da. Altibox. Ser jo ut som de bryr seg om å bygge ut (tror jeg da).

Jeg synes de er på grensen dyre for 40/40-hastighet jeg da. Er et stykke fra hva våre naboland får for pengene sine. Kan en håpe det med tiden blir bedre. Er litt surt at en skal være med å betale for andres linær-TV lyster, på tross av at man kun abonnerer på bredbåndsdelen.

Betaler 299kr for 50mbit fra altibox. Er enig at det kunne vært halve prisen siden man føler at man sponser tv seerne.

En annen ting er at hvorfor skal man egentlig betale for tv tjenester når disse er inntektsbasert på reklame?

For en som betaler 499 for 60mbit fra Nextgentel er det vanskelig å føle noe sympati med dere...

Og så skal de ha leie for ruteren jeg ikke bruker oppå...

Er det her jeg skal fortelle at jeg betaler kun 249,- kroner måneden for 250 Mbit linje, null ekstra tillegg/gebyrer utover det og har HBO Nordic inkludert

Det var en grei pris. Det er sånn cirka der normalen skulle vært på bredband i Norge, de har ingen grunn til å selge dyrere enn det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...