Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Burde jeg klage på privatisteksamen karakter

coby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Fikk en karakter jeg er svært misfornøyd med idag. Kan jeg klage på dette? Jeg snakka også 10 min mer enn jeg burde. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs helt om du har OK holdepunkter for klagen. At du har snakket ti minutter mer enn det er lagt opp til, betyr ingenting.

Dårlig kakrakterbeskrivelse av sensor og vurderingsgrunnlag bla.

Skrevet

Da ville jeg klaget. Skader ikke å prøve.

Men hva er egentlig vitsen? De kan jo ikke skyve karakteren min opp? 

Skrevet

Det kan skade å klage på en karaktervurdering. Den som behandler klagen din kan vurdere deg til en lavere karakter.

Ikke på muntlig?

Skrevet

Høres ut som at du har hatt en muntlig eksamen. Hvis du får medhold i klagen din, vil karakteren din bli slettet. Du får deretter et nytt forsøk.

Du kan bare klage på formelle feil som er gitt. Hva du mener med "Dårlig karakterbeskrivelse av sensor og vurderingsgrunnlag" vet jeg ikke.

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som at du har hatt en muntlig eksamen. Hvis du får medhold i klagen din, vil karakteren din bli slettet. Du får deretter et nytt forsøk.

Du kan bare klage på formelle feil som er gitt. Hva du mener med "Dårlig karakterbeskrivelse av sensor og vurderingsgrunnlag" vet jeg ikke.

Ja. Men når får jeg den nye eksamnen da?

Skrevet

Ja. Men når får jeg den nye eksamnen da?

Det påfølgende semesteret.

Skrevet

Synes ikke du bør gjøre det.. Skriftlig eksamen er derimot noe annet, men det skal veldig mye til å vippe opp på muntlig eksamen. 

Du kan verken vippe opp eller ned ved å klage på en muntlig eksamen. Får du medhold i klagen får du dekt avgift for ny eksamen påfølgende semester.

Skrevet

Du kan vel miste en eventuelt bestått eksamen som du allerede har, vil jeg tro, og det blir vel nesten verre enn å bli satt ned.

Man blir jo da satt tilbake til "ikke gjennomført", som på enkelte måter kan minne om "stryk".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...