Gå til innhold

Mesh-nettverk/accesspunkt som kan henges i taket og som dama synes er fin


amiire

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Vil holder på å bygge hus og elektrikeren har laget hull i taket i stuen i 2. etg for å sette inn en eller annen form for accesspunkt/mesh-nettverk for å få ok wifi. Routeren sitter i 1. etg.

Kan noen anbefale en god løsning for dette som kan henges i taket, og som har et så fint design at den er minst mulig synlig og dermed gjør dama fornøyd?

 

På forhånd takk!

 

Endret av amiire
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har ubiquiti dog ikke mesh nettverk men eneste dama/samboer kunne tenkt seg er å få slått av det blå lyset.

Jeg selvfølgelig sier det ikke er mulig, men det kan gjøres :wee:

 

Meget fornøyd med signaler her i huset og på eiendom generelt.

Takk for svar :) Hvilken Ubiquiti-modell har du?

Lenke til kommentar

Kjører 2 stykk Unifi-AC-Pro og 1 Unifi-AC-Lite, kunne sikkert klart meg med 2 om jeg hadde hatt skjult anlegg og plassert hvor det hadde vært mest hensiktsmessig, men de er ikke direkte stygge heller så gjør ingenting.

 

Har du tegninger på rominndelinger så kan du sette opp nettverket ditt optimalt

Endret av Lindsay
Lenke til kommentar

Kjører 2 stykk Unifi-AC-Pro og 1 Unifi-AC-Lite, kunne sikkert klart meg med 2 om jeg hadde hatt skjult anlegg og plassert hvor det hadde vært mest hensiktsmessig, men de er ikke direkte stygge heller så gjør ingenting.

 

Har du tegninger på rominndelinger så kan du sette opp nettverket ditt optimalt

 

Stemmer, takk for info. Jeg har kikket litt på Unifi-AC-Pro, så kanskje jeg skal gå for den modellen. Den kan nok bli godkjent av dama også.

Jeg har vurdert å plassere i hvert fall én mellom stue og kjøkken i 2. etg. Nettverket kommer inn i teknisk rom i 1. etg. (se vedlagte plantegninger). Vil det holde med én i 2. etg, eller anbefales det flere?

 

På forhånd takk!

A20-3 Målsatt 1.etg.pdf

A20-4 Målsatt 2.etg.pdf

Lenke til kommentar

Jeg selvfølgelig sier det ikke er mulig, men det kan gjøres :wee:

Jeg har heller ikke gjort noe stort nummer av at lyset kan stenges, og har tvert imot forsøkt å fortelle svada som at 'lyset betyr at internett virker' - hvilket selvfølgelig bare er bs.

 

I stua har jeg for øvrig hengt et aksesspunkt bak et bilde, og de eneste som surmuler litt over slike løsninger er den mannlige halvdelen av gjester som får spørsmål av sine respektive andre halvdeler om hvorfor ikke de også har slikt i stua.

 

post-79843-0-04937000-1512295145_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Jeg selvfølgelig sier det ikke er mulig, men det kan gjøres :wee:

Jeg har heller ikke gjort noe stort nummer av at lyset kan stenges, og har tvert imot forsøkt å fortelle svada som at 'lyset betyr at internett virker' - hvilket selvfølgelig bare er bs.

 

I stua har jeg for øvrig hengt et aksesspunkt bak et bilde, og de eneste som surmuler litt over slike løsninger er den mannlige halvdelen av gjester som får spørsmål av sine respektive andre halvdeler om hvorfor ikke de også har slikt i stua.

 

attachicon.gifunifi.jpg

 

 

Det var en smart løsning å skjule det bak et bilde. Takk for tipset!  :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...