Gå til innhold

Er cdon bra / gode erfaringer?


Anbefalte innlegg

Handler nå et MSI GeForce GTX 1070 Gaming 8GB for -24% på tilbud.. Tok tydeligvis det siste med meg ettersom jeg sjekket dagen etterpå at det var "Midlertidig utsolgt". Men det står kun "behandles". Antar ettersom det har vært helg at skjermkortet blir oppdatert inne på bestillinger og det sendes etterhvert..

 

Vet ikke hvor lang tid det vil ta og få skjermkortet, men det sto 2-6 virkedager, noe de nå har fjernet fordi den er "midlertidig utsolgt" selvfølgelig. Lurer på om andre har noen gode erfaringer med cdon?

 

Bestilte via faktura fordi jeg ikke hadde pengene da, men har de nå klare til og betale faktura via noe Qliro greier, aldri bestilt noe med faktura men i know what to do når den kommer x) (Står 14 dager så antar den ønsker og bli betalt innen da :3)

 

Synes -24% på et skjermkort er bra deal ettersom jeg trengte et nytt skjermkort.

(4079 (tilbud)/5299 (original pris))

 

Noen som vet hvor lang tid det vil ta før det kan komme eller om de svarer på epost? (Har ikke fått svar men er sikkert bare for hypet opp..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville heller handlet på multicom eller komplett de er nok flinkere teknisk og kan gi deg gratis frakt ofte.

Så cdon er kun pris i så fall hvis du vurder de.

 

Så cdon har gått greit med tanke på RMA men det tar litt lengere tid på transport og reklamasjon\åpenkjøp.

Står gratis frakt (-39) så ser ut til at det skal gå bra, har prøvd og lest meg litt frem men det eneste jeg har funnet er en mareritt sak med 1070 itx eller noe hvor det var feilpriset, kansje litt sært/rart og se det skje men, får håpe kortet kommer i løpet av uken ellers begynner jeg å lure veldig..

Lenke til kommentar

Jeg har hatt noen mareritt-saker med CDON. Siden de sender enkelte varer fra lager utenfor norge så kan det bli mye surr til tider. Jeg vet ikke om jeg ville anbefalt CDON siden man kan komme opp i kjedelige situasjoner hvor man merker at det er mye rot hos dem. Når det er sagt har jeg handlet en del der, og det går som regel helt greit.

 

Jeg har eksempler på surr i fra stort sett alt av nettbutikker - shit happens. Den eneste jeg vet om som jeg aldri har hatt noe "krangel" med er Techbay og Digital Impuls.

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ville heller handlet på multicom eller komplett de er nok flinkere teknisk og kan gi deg gratis frakt ofte.

Så cdon er kun pris i så fall hvis du vurder de.

 

Så cdon har gått greit med tanke på RMA men det tar litt lengere tid på transport og reklamasjon\åpenkjøp.

Står gratis frakt (-39) så ser ut til at det skal gå bra, har prøvd og lest meg litt frem men det eneste jeg har funnet er en mareritt sak med 1070 itx eller noe hvor det var feilpriset, kansje litt sært/rart og se det skje men, får håpe kortet kommer i løpet av uken ellers begynner jeg å lure veldig..

 

Nå de sender ja, men tar du åpenkjøp\grananti må du ofte dekke frakten selv og be om det i etterkant. multicom pleier å sende med fraksedel som koster 80 kr hvis du bruker det, desverre får du vel ikke sendt større skjermkort som brev. Og det er slik at mye av lagene til cdon er i sverige, men blir mellomsendt til oslo postkontor på alnabru mener jeg.

Lenke til kommentar

 

 

Ville heller handlet på multicom eller komplett de er nok flinkere teknisk og kan gi deg gratis frakt ofte.

Så cdon er kun pris i så fall hvis du vurder de.

 

Så cdon har gått greit med tanke på RMA men det tar litt lengere tid på transport og reklamasjon\åpenkjøp.

Står gratis frakt (-39) så ser ut til at det skal gå bra, har prøvd og lest meg litt frem men det eneste jeg har funnet er en mareritt sak med 1070 itx eller noe hvor det var feilpriset, kansje litt sært/rart og se det skje men, får håpe kortet kommer i løpet av uken ellers begynner jeg å lure veldig..

 

Nå de sender ja, men tar du åpenkjøp\grananti må du ofte dekke frakten selv og be om det i etterkant. multicom pleier å sende med fraksedel som koster 80 kr hvis du bruker det, desverre får du vel ikke sendt større skjermkort som brev. Og det er slik at mye av lagene til cdon er i sverige, men blir mellomsendt til oslo postkontor på alnabru mener jeg.

 

Så gratis frakt dekker ikke frakt x)?

 

Aww, lagre i sverige? Trodde det var en norsk-butikk, men etter og ha sett "livestreamen" fra dem på fredag/lørdag kan jeg se de er svensk yes..

 

 

Jeg har hatt noen mareritt-saker med CDON. Siden de sender enkelte varer fra lager utenfor norge så kan det bli mye surr til tider. Jeg vet ikke om jeg ville anbefalt CDON siden man kan komme opp i kjedelige situasjoner hvor man merker at det er mye rot hos dem. Når det er sagt har jeg handlet en del der, og det går som regel helt greit.

 

Jeg har eksempler på surr i fra stort sett alt av nettbutikker - shit happens. Den eneste jeg vet om som jeg aldri har hatt noe "krangel" med er Techbay og Digital Impuls.

"KAN"? Eehhhh? Vil helst ha kortet før uka men de hadde ikke svart på eposten jeg sendte på fredag så kan jo lure..

Lenke til kommentar

cdon er grei hvis enn skal handle filmer (dvd, BD, etc) Tror ikke dem er greia å ha med når det  gjelder elektronikk av det jeg har lest av erfaringer (blant annet her i forum)

 

Edit: så har dem ikke lenger et telefonnummer brukerne kan nå dem på (kun epost)

Endret av spetter
Lenke til kommentar

Min erfaring:

 

Positivt: de svarer på e-post rimelig kjapt. De har også (hadde?) en chat-løsning på sidene deres.

 

Negativt: kundebehandlerne deres er helt nedsnødd. De må være opphavet til all verdens svenskevitser. Jeg hadde et mareritt av en diskusjon bare for å få det jeg hadde betalt for (de hadde mottatt opprinnelig bestilling, kansellert den for reasons unknown, laget en ny, trukket pengene og sendte ikke varen..) - tør ikke tenke på hvordan de vil behandle en eventuell reklamasjon.

 

Aldri, aldri, ALDRI mer!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rip.. Sto 2-6 virkedager for levering av skjermkortet men den siden viser noe annet >///<

 

 

cdon er grei hvis enn skal handle filmer (dvd, BD, etc) Tror ikke dem er greia å ha med når det  gjelder elektronikk av det jeg har lest av erfaringer (blant annet her i forum)

 

Edit: så har dem ikke lenger et telefonnummer brukerne kan nå dem på (kun epost)

Har sett filmer er greit og bestille, men som andre viser til kan mesteparten annet burde styres unna :S

 

 

Min erfaring:

 

Positivt: de svarer på e-post rimelig kjapt. De har også (hadde?) en chat-løsning på sidene deres.

 

Negativt: kundebehandlerne deres er helt nedsnødd. De må være opphavet til all verdens svenskevitser. Jeg hadde et mareritt av en diskusjon bare for å få det jeg hadde betalt for (de hadde mottatt opprinnelig bestilling, kansellert den for reasons unknown, laget en ny, trukket pengene og sendte ikke varen..) - tør ikke tenke på hvordan de vil behandle en eventuell reklamasjon.

 

Aldri, aldri, ALDRI mer!

Tok dem 3 dager og svare på eposten min, angående kunde service har den vært helt okei.

 

Antok at skjermkortet ville komme i dag eller i løpet av uken men ventet spent enda.. Om det tar 3 uker blir jeg vel bare j* irritert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...