Gå til innhold

Gaming pc 10 000k


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

10000k? Pc til 10 mill blir bra.

Men seriøst sett, så er det mye ting i den handlekurven som ikke benytter seg av black friday tilbudene.

750W med en 1070 er også veldig waste.

Ja, blei litt i hurten og sturten. 

Skulle gjerne byttet overskrift, men aner ikkje hvordan. 

 

hvorfor er det waste ?

 

Og uansett, om du har ett bedre forslag så taes det vel i mot.

Lenke til kommentar

Den listen var fra en annen tråd her inne, så eg har ikkje valgt noe enda. Håpte bare det kunne være en pekepinn på hva eg ønsker. 

 

Windows 10 ja, dette hadde eg helt glemt, så takk for tips!

 

Vifte ja, den hadde eg også misset. 

 

Skjermkortet finner eg nok billigere. 

 

Men hva er neste steg ned for cpu, hovedkort, og minne ?

Lenke til kommentar

Ikke lett å få til 10 tusen kroner når du vil ha en 8600K + bra GPU.

 

Har laget en liste som er tilnærmes lik din men noen endringer.

Tror 3 av varene har tilbud (Black Friday)

 

Her får du 8600K CPU + et Ti kort som er nesten lik pris som et vanlig. Da lønner det seg med et Ti kort.

Bare dette oppsettet havner på 13.2K , uten CPU-kjøler / Windows / SSD

 

Så.. det koster fort noen kroner og dessverre må man opp i pris om man skal ha noe særlig gaming PC.

Endret av funkweb
Lenke til kommentar

Ikke lett å få til 10 tusen kroner når du vil ha en 8600K + bra GPU.

 

Har laget en liste som er tilnærmes lik din men noen endringer.

Tror 3 av varene har tilbud (Black Friday)

 

Her får du 8600K CPU + et Ti kort som er nesten lik pris som et vanlig. Da lønner det seg med et Ti kort.

Bare dette oppsettet havner på 13.2K , uten CPU-kjøler / Windows / SSD

 

Så.. det koster fort noen kroner og dessverre må man opp i pris om man skal ha noe særlig gaming PC.

Takker og bukker for svar!

 

Nei, eg så dette .

 

Har prøvd i hele kveld å sette sammen en for han, men eg får det ikkje til .

 

No er eg noe rusten på komponent fronten, men hva om vi monterer dette minne da  :

https://www.lefdal.com/product/data/pc-komponenter/KINGHYPX16GBP/hyperx-predator-ddr4-ram-16-gb

 

Vet du hva som er forskjellen på det hovedkortet du linket til og det som var i den opprinnelige ønskelisten ?

Lenke til kommentar

Hovedkortet du valgte kan gjøre det lille ekstra mer, men det medfører ekstra kostnader om du vil ha det.

Med andre ord:

 

1. Dual PCIE 3.0 M.2 gir RAID støtte osv osv.. dvs. 2X M.2 Disk og et PCIe 3.0 kort m/ et M.2 disk = totalt 3x M.2 disker i RAID.

Jeg tviler det er noe dere har tenkt på og går for, her har du lagt til et M.2 Disk og har muligheter til å slenge på et til.

 

2. Hovedkortet støtter også inntil 2 skjermkorter satt i SLI (x8 modus i SLI)

3. Støtte for opp til 6 harddisker

 

osv osv, annen type nettverkkontroller .. etc.

 

 

1. Hovedkortet jeg valgte støtter også SLI, men jeg er ikke sikker på at dere er så opptatt av det.

Per. idag trives spill best som enkel kort og det gjør fleste.

 

2. Kan ha 2 stk. M.2 disk

3. Støtte for opp til 4 harddisker

 

Så forskjellen er ikke veldig store, kommer ann på hva du ønsker å bruke PC'n til, et dyr hovedkort med mye features passer den som har mange harddisker, ønsker flere skjemkort, ønsker par stykker M.2 disker .. etc.

 

Bortsett fra det, er de identiske brikkesett.

 

 

Å prøve lage liste med fjorårets CPU / Hovedkort gadd jeg ikke da jeg oppdaget at den billigste Z270 hovedkort var på 1,1K kroner, hvilket er dyrere enn den jeg valgte (Z370), og 7600K kun var ca. 500+ kroner billigere.

Å investere 500+ mer i et 8600K er total verd det.

 

 

RAM du linket til går også å bruke, forskjellen mellom 3000MHz kontra 3200MHz er svært lite. + at den var billigere.

Endret av funkweb
Lenke til kommentar

Hovedkortet du valgte kan gjøre det lille ekstra mer, men det medfører ekstra kostnader om du vil ha det.

Med andre ord:

 

1. Dual PCIE 3.0 M.2 gir RAID støtte osv osv.. dvs. 2X M.2 Disk og et PCIe 3.0 kort m/ et M.2 disk = totalt 3x M.2 disker i RAID.

Jeg tviler det er noe dere har tenkt på og går for, her har du lagt til et M.2 Disk og har muligheter til å slenge på et til.

 

2. Hovedkortet støtter også inntil 2 skjermkorter satt i SLI (x8 modus i SLI)

3. Støtte for opp til 6 harddisker

 

osv osv, annen type nettverkkontroller .. etc.

 

 

1. Hovedkortet jeg valgte støtter også SLI, men jeg er ikke sikker på at dere er så opptatt av det.

Per. idag trives spill best som enkel kort og det gjør fleste.

 

2. Kan ha 2 stk. M.2 disk

3. Støtte for opp til 4 harddisker

 

Så forskjellen er ikke veldig store, kommer ann på hva du ønsker å bruke PC'n til, et dyr hovedkort med mye features passer den som har mange harddisker, ønsker flere skjemkort, ønsker par stykker M.2 disker .. etc.

 

Bortsett fra det, er de identiske brikkesett.

 

 

Å prøve lage liste med fjorårets CPU / Hovedkort gadd jeg ikke da jeg oppdaget at den billigste Z270 hovedkort var på 1,1K kroner, hvilket er dyrere enn den jeg valgte (Z370), og 7600K kun var ca. 500+ kroner billigere.

Å investere 500+ mer i et 8600K er total verd det.

 

 

RAM du linket til går også å bruke, forskjellen mellom 3000MHz kontra 3200MHz er svært lite. + at den var billigere.

Nydelig!

 

han trenger nok ikkje noe sli, raid oppsett eller lignende.

Så lenge det funker med noelunde det nyeste ( prosessor etc) , kan koble til en ssd og en usb så er han nok fornøyd.

Lenke til kommentar

Hovedkortet du valgte kan gjøre det lille ekstra mer, men det medfører ekstra kostnader om du vil ha det.

Med andre ord:

 

1. Dual PCIE 3.0 M.2 gir RAID støtte osv osv.. dvs. 2X M.2 Disk og et PCIe 3.0 kort m/ et M.2 disk = totalt 3x M.2 disker i RAID.

Jeg tviler det er noe dere har tenkt på og går for, her har du lagt til et M.2 Disk og har muligheter til å slenge på et til.

 

2. Hovedkortet støtter også inntil 2 skjermkorter satt i SLI (x8 modus i SLI)

3. Støtte for opp til 6 harddisker

 

osv osv, annen type nettverkkontroller .. etc.

 

 

1. Hovedkortet jeg valgte støtter også SLI, men jeg er ikke sikker på at dere er så opptatt av det.

Per. idag trives spill best som enkel kort og det gjør fleste.

 

2. Kan ha 2 stk. M.2 disk

3. Støtte for opp til 4 harddisker

 

Så forskjellen er ikke veldig store, kommer ann på hva du ønsker å bruke PC'n til, et dyr hovedkort med mye features passer den som har mange harddisker, ønsker flere skjemkort, ønsker par stykker M.2 disker .. etc.

 

Bortsett fra det, er de identiske brikkesett.

 

 

Å prøve lage liste med fjorårets CPU / Hovedkort gadd jeg ikke da jeg oppdaget at den billigste Z270 hovedkort var på 1,1K kroner, hvilket er dyrere enn den jeg valgte (Z370), og 7600K kun var ca. 500+ kroner billigere.

Å investere 500+ mer i et 8600K er total verd det.

 

 

RAM du linket til går også å bruke, forskjellen mellom 3000MHz kontra 3200MHz er svært lite. + at den var billigere.

Ser du på vedlagt bilde før eg trykker bestill ?

 

Ser alt ok ut ?

 

Tenkte også å handle inn disse brikkene :

https://www.lefdal.com/product/data/pc-komponenter/CM2K16GD426VR/corsair-vengeance-red-ddr4-minne-16-gb

 

Andre som har peiling kan også bekrefte om alt passer sammen.

 

Takk for hjelp

post-209624-0-56403200-1511512622_thumb.png

Lenke til kommentar

Laget i kjapp liste med ca det jeg bygget tre ganger i år: https://www.komplett.no/wishlist/shared/2cfed8be-9111-4460-9176-10565c25ac58

 

som du ser er det litt over budsjettet til 10k.. vis du vil treffe målet kan du evt gå ned til et 1060 skjermkort for å nå 10000 kr målet.

 

Ryzen ja, ett produkt eg ikkje kjenner til. Hvordan er ytelsen opp mot intel sin?

Lenke til kommentar

 

Ser du på vedlagt bilde før eg trykker bestill ?

 

 

Velg heller en Samsung 850 EVO, 250GB SSD. Blir noen få lapper mer, men verdt det. Den CPU kjøleren du har valgt er bra til den prisen helt klart, men jeg ville anbefalt deg en bedre da. Klart at en bedre CPU kjøler kan du kjøpe senere en gang også :)

Sånne ting tenker eg at han får kjøpe senere. Viktigste No er at den er rundt 10k og at den funker.

 

Harddisk og vifte tenker eg kan oppgraderes senere.

 

Ellers takk for tips

Lenke til kommentar

 

Laget i kjapp liste med ca det jeg bygget tre ganger i år: https://www.komplett.no/wishlist/shared/2cfed8be-9111-4460-9176-10565c25ac58

 

som du ser er det litt over budsjettet til 10k.. vis du vil treffe målet kan du evt gå ned til et 1060 skjermkort for å nå 10000 kr målet.

Ryzen ja, ett produkt eg ikkje kjenner til. Hvordan er ytelsen opp mot intel sin?

 

 

Det er et godt produkt man får veldig mye for pengene, du kan ta en titt her for å få et innblikk i den. 

 

 

Som du kan se i video så vil forskjellige spill variere i fps med tanke på at intel er høyere klokket og vil dermed gi noe fps ekstra, men er du ute etter mer fps er det generelt sett bedre å kjøpe et bedre skjermkort, mer ytelse for pengene. 

 

Skal du ha det beste så blir det jo generelt sett å blåse av pengene på 8700k og 1080ti++ 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...