Gå til innhold

Koble aktiv sub til tv

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei skulle gjerne ha hjelp til å koble opp sub'n min til tv'n sånn at jeg får lyd fra sub'n og tv'n. Har null peiling innenfor dette temaet så takker for alt svar:)
(Legger til bilder under av hva jeg har)

.

.

.

.

post-466104-248150_thumb.jpg

post-466104-1128644_thumb.jpg

post-466104-1215696_thumb.jpg

post-466104-528892_thumb.jpg

post-466104-1571783_thumb.jpg

Endret av aklla
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal ikke noe signal fra sub til TV. TV er kilden så du trenger bare koble fra TV -> receiver -> Sub.
Det er mange måter du kan løse dette på, men det enkleste er nok om du kobler en phono-kabel fra sub preout til enten L eller R input på subben. Det er samme hvilken av de to du bruker. Alternativt, om du har en splittet kabel, så bare koble i begge. Det blir vel uansett summert til mono så det blir en forskjell på 6dB mellom om du bruker en eller to inputs, noe du justerer med gain på subben.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har nå tatt ledning fra sub->reciever og sånn dobbel kobling( rød og hvit) ut fra reciever og til en aux ledning, men jeg vet ikke hvordan få lyd fra tv også

Skrevet (endret)

Så d du sier er at jeg skal koble en aux ledning fra tv inn til reciveren?

Ja, det er det.

Jeg har ihvertfall prøvd d no, mn det kommer bare lyd fra sub og både tv og sub

Stilt inn på riktig kilde på forsterkeren da? Endret av ilpostino
Skrevet

Til formålet ditt bør det holde med phonopluggene du har mellom TV og receiver + phono videre fra receiver til sub.
Prøv å ikke bruk noe ledning fra headphone-utgangen på tv-en siden denne mest sannsynlig vil mute høyttalerene på TV-en.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...