Gå til innhold

Er du klar for Black Friday – årets heftigste kjøpefest?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man kan jo som oftest gjøre noen greie TV-kjøp i det minste. Prishistorikken til Prisjakt og statistikken til Rtings.com tilsier at diverse toppmodeller osv er på sitt billigste i slutten av November før de går opp i pris igjen og normalt dumpes ned tilbake til Black Friday prisene i slutten av Januar og starten av Februar når neste generasjon med modeller begynner å komme på lager.

 

Selv følger jeg spent med på prisene på LG B7 og C7-serie i 55 og 65-tommer. Skal ha en TV på soverommet, og det er jo dessverre sånn at TV-er med bra bildekvalitet nå ikke selges i størrelser under 49-55-tommer... Syntes vel egentlig det hadde holdt med noe ala 42-tommer, men samtidig ønsker jeg god bildekvalitet. Spørsmålet er om det da ikke heller blir å kjøpe en LG OLED 7-serie 65-tommer å sette i stua og ta TV-en i stua og inn på rommet, men samtidig så syntes jeg 65-tommer på soverommet er helt latterlig overkill hva gjelder størrelse, samtidig så føles det jo litt snodig og ha en nyere og bedre TV på soverommet kontra stua..

 

 

Nå selges jo LG B7V 55-tommer allerede til 15'000 kr, spørs om den vil havne noe særlig lavere enn det. Syntes det er en veldig bra pris, men igjen så er jo dette med at 55-tommer på veggen på soverommet nesten blir litt for voldsomt. Samtidig så betaler du jo like mye for en Samsung 7-serie 49-tommer i form av QE49Q7C og da får jeg jo en TV som er dårligere på mer eller mindre samtlige områder med unntak av maksimal lysstyrke som er fullstendig irrelevant på soverommet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

På en del ulik elektronikk så hopper prisene kraftig opp og ned omtrent hver 2. uke.

Flere butikker har også begynt med å vise til hvor mye rabatt du får sammenlignet med billigste pris på prisjakt. Jukset her er at mange varer nå har fått litt ulikt produktnummer hos de ulike kjedene. Dermed skrus prisen kunstig opp på prisjakt, så viser man til den høye prisen i annonse når man har senket prisen igjen.

 

Ja, elkjøp og lefdal har ofte egne produktnummer på mye elektronikk. Blir dobbelt så mye arbeid når man skal sjekke pris og holde seg oppdatert på tilbud.

Åh? Kan du nevne eksempler? Der det ikke er produktforskjeller, men ulikt modellnavn på det f. eks. Komplett og Elkjøp selger?  :hmm:

 

Forøvrig, litt rart av artikkelforfatter å gjette at det kommer tilbud på fjorårets TVer som ikke engang selges lenger.  :dremel:

Hvis jeg får tid kan jeg lete litt, for jeg er ikke oppdatert på årets produkter. Dette gjelder særlig på hvitevarer og TV, men også data. De kjente merkenavnene lager samme produkt med ulik typebetegbelse, etter ønske fra de store kjedene. Dette startet og tok av fra ca 2005. Dette gjør at butikken kan kalle seg billigst eller å ha best pris.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...